یکشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۳۸۸ - ۱۹:۳۷
۰ نفر

میرحسین موسوی به پرسش‌های همشهری در مورد برنامه‌ها و دغدغه‌های خود در باره مسایل سیاسی، فرهنگی و اقتصادی پاسخ گفت.

مهندس میرحسین موسوی در یک مصاحبه اختصاصی با خبرنگاران روزنامه همشهری شرکت کرد.

نخست‌وزیر دوران دفاع مقدس در این نشست یک ساعته روایت خود از پایان جنگ تحمیلی عراق علیه ایران را بیان کرد و به مقایسه موضوع رابطه ایران و آمریکا در ماجرای مک فارلین و ماجراهای نامه‌نگاری‌های امروزین احمدی‌نژاد با روسای جمهوری آمریکا پرداخت.

این کاندیدای انتخابات دهمین دوره ریاست‌جمهوری همچنین خبر داد که در روزهای آینده شماری از گروه‌های مهم اصولگرایان حمایت از وی را اعلام خواهند کرد.

خبرنگار همشهری از موسوی پرسید: از شواهد و قراین پیداست که شما نیازی به اصولگرایان ندارید و البته به اصلاح‌طلبان خیلی نیاز دارید، زیرا با اصولگرایان رایزنی نمی‌کنید و با اصلاح‌طلبان رایزنی می‌کنید. چرا؟

موسوی پاسخ داد: ما ارتباط خوبی با اصولگراها هم داریم، آنها می‌آیند و می‌روند و کم‌کم روابط‌شان را دارند با ما بهتر می‌کنند. اما من رایزنی‌ها را برمبنای نیاز نمی‌دانم.

خبرنگار همشهری پرسید: پس چرا کارگزاران کمیته تأمین مالی ستادهای شما را تشکیل داده است؟

موسوی در پاسخ به این سئوال گفت: کارگزاران کار خودشان را می‌کنند، اما در چارچوب گفتمانی که من مطرح کرده‌ام، مشارکت هم همینجور است. به همین نسبت گروه‌های اصو‌لگرا هم دارند رجوع می‌کنند.

موسوی در بخش دیگری از این مصاحبه در پاسخ به سؤالی درباره مدیریت شهری، از وجود نگرش همراه با سوء ظن به شوراها و اختیارات بسیار محدود شهرداری‌ها انتقاد کرد و خبر داد: یکی از نخستین کارهایی که به‌عنوان رئیس‌جمهور انجام خواهم داد، صدور دستوری به وزارت کشور برای تدوین قوی با هدف وسعت دادن به اختیارت شوراها و طبیعتا شهرداری‌ها خواهد بود.

او اضافه کرد: تقویت شوراها از بهترین راه‌های کوچک کردن دولت است. زیرا از این طریق می‌توان مسئولیت‌های دولت را توزیع و مسئولیت‌های حاکمیتی را در اختیار دولت باقی گذاشت.

می‌توانید مشروح این مصاحبه را در ویژه‌نامه انتخابات روزنامه همشهری که در روزهای آینده به چاپ خواهد رسید، بخوانید.

کد خبر 80507

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز