نشست پاسخگویی بر خط مرکز ارتباطات مردمی وزارت ارشاد امروز یکشنبه ۱۴ آبان برگزار شد و وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی پاسخگوی سؤالات و مطالبات مردم بود.

اسماعیلی - وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی

به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمدمهدی اسماعیلی در پاسخ به دغدغه های یکی از فعالان فرهنگی جبهه انقلاب از شیراز گفت: شورای فرهنگ عمومی استان فارس اولین شورایی بود که دو سال قبل در آن سند فرهنگ عمومی را رونمایی کردیم. امروز هم روز شورای فرهنگ عمومی است که ۳۶ سال است از عمر آن می‌گذرد، اولین جلسه شورای فرهنگ عمومی هم صبح امروز به ریاست رییس‌جمهور برگزار شد.

وی درباره احداث ساختمان‌های سینماها ادامه داد: در سفر اخیر دولت به فارس ۴ سالن سینما در شهر شیراز افتتاح شد. تا پایان امسال هم ۱۷ سالن سینمای دیگر در استان فارس افتتاح می‌شود و شهرهای بالای ۱۰۰ هزار نفر فاقد سالن سینما در دور دوم سفرهای استانی دارای سالن سینما خواهند شد.

حکم جدید وزیر ارشاد برای مدیر جنجالی گیلان؟ | رضا ثقتی به...

این فعال فرهنگی شیرازی اضافه کرد: چند سالن سینما در اختیار حوزه هنری است که از سال‌های قبل ساخته شده بود، این سالن‌ها مشکلاتی با شهرداری دارند که باید برطرف شوند.

وزیر فرهنگ در ادامه پاسخگوی یکی دیگر از فعالان فرهنگی شهرستان فسا در استان فارس بود.

این تماس گیرنده با بیان اینکه چند ماه است که هنوز رییس اداره فرهنگ و ارشاد شهرستان منصوب نشده خواستار تعیین وضعیت مذکور شد که وزیر فرهنگ هم دستور اقدام فوری داد و هم از مدیرکل فرهنگ و ارشاد استان پیگیر شد.

تماس گیرنده بعدی یکی از نویسندگان بانوی مطرح کشور از استان کردستان بود که قطع نخاعی است و ۱۶ کتاب چاپ شده و ۳۶ کتاب آماده چاپ دارد و اسماعیلی دستور رسیدگی فوری به درخواست این بانوی نویسنده را داشت و قرار شد کتاب‌های چاپ نشده‌اش در اختیار اداره کل فرهنگ و ارشاد کردستان برای چاپ قرار گیرد. به گفته وزیر فرهنگ این بانوی کردستانی شاعر هم هست و رئیس جمهور در سفر اخیر به کردستان با فرهیختگان استان دیدار داشت.

این بانوی فرهیخته درخواست خرید کتاب‌هایش را داشت که وزیر فرهنگ ‌و ارشاد اسلامی اعلام کرد به نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور دستور خرید تعدادی از آنها و توزیع در کشور را داد. همچنین اسماعیلی دستور داد تا مشکل بیمه این بانوی فرهیخته کردستانی از طریق صندوق هنر برطرف شود.

نفر بعدی که تماس تلفنی با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برقرار کرد، نوه شهید بروجردی بود که در فیلم «قریب» با موضوع شهید بروجردی بازی کرده است. وی با اشاره به علاقه خود به سینما و بازیگری خواستار همکاری وزارت ارشاد با وی برای حضور در فیلم‌های سینمایی بود. وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز به رییس سازمان سینمایی دستور داد تا با این جوان هنرمند تماس بگیرند و مقدمات فعالیت‌های سینمایی وی را فراهم کنند.

تماس گیرنده بعدی یک طلبه جوان ۲۳ ساله بود که درخواست ایجاد خانه عالم در روستای زیارت بچه در استان کرمان را داشت. وزیر فرهنگ در این باره تصریح کرد: ساخت خانه عالم در اختیار سازمان تبلیغات است اما من به حجت‌الاسلام خاموشی رییس سازمان اوقاف نامه نوشتم تا به فوریت این سازمان برای ساخت این ساختمان همکاری کند.

وی ادامه داد: احداث خانه‌های عالم از زمان دولت نهم کلید خورد که بیش از هزار خانه عالم در روستاهای کشور تاکنون ساخته شده است.

تماس گیرنده بعدی بانوی کتابدار قراردادی ساعتی نهاد کتابخانه‌های عمومی بود که مشکلات نیروهای شرکتی و ساعتی را به اطلاع وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی رساند؛ این بانوی کتابدار درباره مشکلات حقوق و مزایای کارکنان شرکتی و ساعتی این نهاد نیز مسائلی مطرح کرد.

اسماعیلی پاسخ داد: به ریس نهاد کتابخانه‌های عمومی موضوع را اطلاع می‌دهم؛ همچنین با توجه به اینکه نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، یک نهاد عمومی غیر دولتی است، تابع حقوق و مزایای کارکنان دولت نمی‌شود و با این حال امسال ما دو بار افزایش حقوق را در این نهاد اعمال کرده‌ایم.

وزیر فرهنگ درباره درخواست مرخصی زایمان هم دستور داد تا مقررات ذیل قانون جوانی جمعیت در راستای افزایش فرزندآوری اجرایی شود.

تماس گیرنده بعدی آقایی بازنشسته نیروهای مسلح از نوشهر بود که گفت: تعطیلات نوروز امسال سفر عتبات عالیات با شرکت‌های زیارتی مصوب سازمان حج و زیارت داشتیم ولی شرکت مذکور پول مضاعف به عنوان تورهای پیمانکاری طرف قرارداد سازمان حج و زیارت از زائران دریافت کرد اما خدمات آنها بسیار موهن به زائران بود.

اسماعیلی با ابراز ناراحتی از اظهارات این زائر عتبات عالیات که مشکلات و سختی‌های زیادی برایش در طول مسیر ایجاد شده بود به مدیرکل بازرسی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دستور رسیدگی فوری داد.

آخرین تماس گیرنده با وزیر فرهنگ یک فعال مطبوعاتی از خراسان رضوی بود که مشکلات چاپ نشریه داشت و هزینه‌های زیادی برای فعالان این صنف تحمیل شده است و خواستار حمایت از هزینه‌های خرید کاغذ نشریات شد.

اسماعیلی نیز به فرشاد مهدی‌پور معاون مطبوعاتی وزارت ارشاد اسلامی دستور حمایت از این فعال مطبوعاتی خراسان رضوی را صادر کرد.

وی درباره موضوع کاغذ نیز گفت: به زودی جشن خودکفایی تولید کاغذ را در مازندران برگزار می‌کنیم و کاغذ ایرانی برای حمایت از حوزه نشر و مطبوعات عرضه می‌شود.

وزیر فرهنگ در پایان با تشکر از حجت‌الاسلام والمسلمین احمد صالحی (رئیس مرکز ارتباطات مردمی ریاست جمهوری) تاکید کرد: دولت انقلابی عنوان دولت مردمی را دارد و این ارتباطات با مردم ادامه خواهد یافت.

کد خبر 804813

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 4
  • IR ۱۵:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۵
    2 1
    برای حفظ طبیعت باید تا می توانید کاغذ را حذف کنید . تولید کاغذ که جشن نداره . باید عزا گرفت.