براساس آمارهای منتشر شده عملکرد سینماهای سراسر کشور جمعه گذشته فیلم سینمایی هتل توانست نظر بیش از ۱۰۳ هزار نفر را به خود جلب کند و تازه وارد جدول اکران سرهنگ ثریا نیز سه روز ۲۶۰۰ بلیت فروخت.

هتل

به‌ گزارش همشهری آنلاین انتشار آمار رسمی موسسه سینما شهر از مخاطبان سینماهای سراسر کشور نشان می‌دهد ۱۲ فیلم از مجموع فیلم‌های درحال اکران پرمخاطب‌ترین‌های آدینه گذشته شناخته شده‌اند که این تعداد فیلم در روز یاد شده مجموعاً نظر ۱۶۸۴۶۴ نفر را به خود جلب کرده است.

این درحالی است که بررسی دقیق‌تر جدول دوازده ردیفی منتشر شده از سوی موسسه سینما شهر نشان می‌دهد در این روز پرمخاطب‌ترین فیلم، هتل با ۱۰۳۹۵۵ مخاطب بوده است. به صورتی که با توجه به مجموع مخاطبان دوازده فیلم هتل، بچه‌زرنگ، فسیل، گیج‌گاه، شهرهرت، نارگیل۲، جنگل پرتقال، هولیا، سرهنگ‌ثریا، اخت‌الرضا، ستاره‌بازی و آهو، سهم هتل از مجموع مخاطبان رقمی معادل ۶۱.۷۰ درصد و یازده فیلم باقی مانده تنها توانسته‌اند نظر ۳۸.۳ درصد مخاطبان روز جمعه سینماهای سراسر کشور را به خود جلب کنند.

نکته جالب توجه در جدول منتشر شده ورود یک فیلم جنجالی با موضوع گروهک تروریستی منافقین به نام سرهنگ ثریا است که اکران آن از دهمین روز آبان ۱۴۰۲ آغاز شده و در این مدت ۳۶ ساعته پایانی هفته گذشته، سرهنگ ثریا توانسته مجموعاً ۲۶۰۴ بلیت با درآمدی معادل یک میلیارد و ۲۹۷ میلیون و ۵۲۵ هزار ریالی را در کارنامه خود ثبت کند.

اما جالب‌تر از آن تفاوت قابل ملاحظه فروش فیلم سینمایی هتل با انیمیشن بچه‌زرنگ روی پرده‌های سینمایی است، چون براساس همین آمار فیلم سینمایی هتل آدینه گذشته توانست کمی بیشتر از ۵ برابر نسبت به انیمیشن بچه‌زرنگ نظر مخاطبان را به خود جلب کند و هیاهوی هتل به نوعی مانع از دیده شدن شلوغ‌کاری بچه‌زرنگ شد.

از سوی دیگر عملکرد ضعیف آهو که کمی بیشتر از یک هفته است روی پرده‌ها رفته عاملی بوده تا این فیلم با مجموع مخاطب ۲۳۷۵ نفر و درآمدی معادل یک میلیارد و ۹۰ میلیون و ۵۲۵ هزار ریال از ابتدای اکران با ۲ پله نزول نسبت به روز قبل در جایگاه دوازدهم قرار گیرد.

هرچند برخی برآوردها و گمانه‌زنی‌ها درباره فیلم اخت‌الرضا بیانگر این نکته است که اگرچه فیلم یاد شده از زمان آغاز اکرانش که نوزدهم مهرماه بوده تا امروز توانسته تنها نظر ۱۵۵۷۰ نفر را به خود جلب کند، اما با درنظر گرفتن آغاز اکران سیار این فیلم و استقبال خارجی، جایگاه بهتری در جدول مخاطبان سینما در انتظارش خواهد بود.

چه‌خبر از فروش روزانه فیلم‌ها؟

اما بررسی عملکرد انفرادی فیلم‌ها در دوازدهمین روز از دومین ماه پاییز ۱۴۰۲ نشان می‌دهد که فسیل با مجموع ۱۰۳۹۵۵ مخاطب یعنی سهم کمی بیشتر از ۶۱ درصد مخاطبان این روز و درآمدی معادل ۵۳ میلیارد و ۴۶۳ میلیون و ۷۱۰ هزار ریال در صدر جدول قرار گیرد و به دنبال آن بچه‌زرنگ با فروش ۱۹۶۵۳ بلیت و درآمدی معادل هشت میلیارد و ۶۹۶ میلیون و ۵۸۰ میلیون جایگاه دوم را در اختیار گرفت.

از سوی دیگر فسیل نیز روز جمعه با جلب نظر ۱۶۱۵۶ نفر و درآمدی معادل هشت میلیارد و ۸۶ میلیون و ۵۲۵ هزار ریال جایگاه سوم را به نام خود کرد تا گیج‌گاه با درآمد ۵ میلیارد و ۵۲۷ میلیون و ۵۵۵ هزار ریالی و ۱۰۲۸۷ مخاطب به چهارمین رتبه جدول پرمخاطب‌های آدینه گذشته رضایت دهد.

شهر هرت هم که از خرداد گذشته روی پرده رفته اگرچه تاکنون توانسته مجموعاً نظر ۱۷۰۶۴۳۵ نفر را به خود جلب کند اما جمعه گذشته تنها ۵۹۸۹ نفر را پذیرایی کرد تا با درآمد سه میلیارد و ۶۲ میلیون ریالی جایگاه پنجم را به دست آورد و بعد از آن نارگیل ۲ با درآمد دو میلیارد ۶۶۸ میلیون و ۴۷۵ هزار ریالی برای ۵۵۵۰ بلیت فروخته شده ششمین ردیف جدول را در اختیار گرفت.

جنگل پرتقال هم که از سومین روز آبان اکرانش آغاز شده با ۱۹۳۳ مخاطب برای روز جمعه و درآمد یک میلیارد و ۹۱ میلیون و ۲۷۵ هزار ریالی به جایگاه هفتم بسنده کرد تا هولیا محصول مشترک ایران و ترکیه با فروش ۱۵۹۱ بلیت و درآمد ۸۴۱ میلیون و ۳۷۵ هزار ریالی جایگاه هشتم را به نام خود کند.

اما سرهنگ‌ثریا تازه‌وارد فهرست اکران پاییزه سینماهای سراسر کشور که از دهمین روز آبان ماه روی پرده‌ها رفته سه روزه مجموعا ۲۶۰۴ بلیت فروخته و درآمدی معادل یک میلیارد و ۲۹۷ میلیون و ۵۲۵ هزارریال در کارنامه خود ثبت کرده تا با توجه به عملکرد روز جمعه گذشته خود که ۱۰۸۸ بلیت فروخته شده و درآمدی معادل ۵۷۲میلیون و ۴۵۰ هزار ریال است در جدول پرفروش‌های این روز به جایگاه نهم بسنده کند.

دهمین جایگاه هم به اخت‌الرضا که اخیرا اکران سیارش آغاز شده رسید تا با جلب نظر ۱۵۸۴ مخاطب در آدینه گذشته و درآمدی معادل ۴۷۴ میلیون و ۲۰۰ هزار ریال جایگاه دهم را به نام خود کند و یازدهمین رتبه هم به محصول مشترک ایران و آمریکا یعنی فیلم ستاره‌بازی با ۴۰۴ مخاطب و درآمدی ۲۴۴ میلیون و ۴۰۰ هزار ریالی رسید.

این درحالی است که آهو که اگران خود را همزمان با جنگل پرتقال آغاز کرد از ابتدای اکران تا جمعه گذشته تنها ۲۳۷۵ بلیت فروخته و درآمدی معادل ۳۰ میلیارد و ۵۰۶ میلیون و ۴۷۵ هزار ریال داشته است اما آهو آدینه گذشته توانست تنها نظر ۲۷۴ مخاطب را به خود جلب کند تا درآمد این روز یعنی رقم ۱۵۰ میلیون و ۳۵۰ هزار ریال جایگاه دوازدهم جدول پرمخاطب‌ها را به نام خود کرده باشد.

کد خبر 804560
منبع: تسنیم

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۰:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۴
    1 3
    فسیل داره میشه یکساله در سینما است . گیج گاه بامزه تر باید باشه