رئیس جمهوری ترکیه با بیان اینکه کشتار وحشیانه کودکان فلسطینی هیچ توجیهی ندارد، گفت: در مدت ۲۸ روز گذشته، شاهد جنایت علیه بشریت در غزه بوده ایم.

اردوغان

به گزارش همشهری آنلاین، آسوشیتدپرس نوشت: «رجب طیب اردوغان» در اجلاس سران «سازمان کشورهای ترک» در آستانه، پایتخت قزاقستان اعلام کرد: یک تراژدی بی سابقه انسانی، جلوی چشم جهانیان در فلسطین در حال وقوع است.

وی افزود: بیمارستان ها، مدارس، مساجد، کلیساها و اردوگاه های آوارگان هم بمباران می شوند. با هیچ کلمه ای نمی توان این میزان از توحش را توضیح داد.

رئیس جمهوری ترکیه با بیان اینکه کشتار وحشیانه کودکان فلسطینی هیچ توجیهی ندارد، گفت: در مدت ۲۸ روز گذشته، شاهد جنایت علیه بشریت در غزه بوده ایم.

اردوغان خواستار آتش بس بشردوستانه شد و گفت: ترکیه خواستار برگزاری یک کنفرانس صلح بین المللی برای تضمین امنیت همه افراد از مسیحی تا مسلمان و یهودی است.

در پاسخ به بیش از هفت دهه اشغالگری و ستم رژیم صهیونیستی علیه فلسطینی ها، نیروهای مقاومت فلسطین روز شنبه ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳، عملیات غافلگیر کننده‌ای با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اشغالگر قدس آغاز کردند و این رژیم برای تلافی و جبران شکست خود و توقف عملیات مقاومت، تمام گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و در حال بمباران این منطقه است.

حمایت غرب از رژیم صهیونیستی به بهانه دفاع از خود، عملا چراغ سبز و مجوزی برای تل آویو در ادامه کشتار بی‌رحمانه کودکان و زنان فلسطینی است.

نگرانی‌های جهانی به فاجعه انسانی و کشتار بی ترحم مردم غزه و درخواست ها برای متوقف کردن ماشین کشتار رژیم اسراییل، روبه افزایش است اما رژیم صهیونیستی همچنان بی وقفه بر حملات خود ادامه داده و سخنگوی ارتش این رژیم می گوید که اصلا مساله ی آتش بس مطرح نیست و در واقع همه ی برنامه ها و طرح های این رژیم برای جنگ، کشتار و ویرانی بیشتر است.

تداوم بمباران غزه و کشتار زنان و کودکان فلسطینی در حالی ادامه دارد که کشورهای غربی حامی رژیم صهیونیستی تاکنون هرگونه قطعنامه آتش بس در شورای امنیت را وتو کرده و یا به جای تلاش برای توقف کشتار و بمباران فلسطینیان، به دنبال تصویب قطعنامه‌هایی در حمایت بیشتر از تل‌آویو هستند.

کد خبر 804089
منبع: ایرنا

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 16
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 7
  • علی IR ۲۰:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۲
    13 0
    اردوغان شارلاتانی بیش نیست، همان علی اف که امروز دستش را می فشرد، نفت اسقاطیل را تامین می کند
  • حزب الله IR ۲۰:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۲
    6 4
    خب که چی دست بکار شو سید مقاومت که راه را معلوم کرد نفت ندهید غذا ندهید واقعا" اینکار را می کنی آقای اردوغان یا فقط شعار می دهی
  • IR ۲۱:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۲
    2 6
    حملات اسرائیل با حمایت آمریکا به غزه جنایت جنگی است اسرائیل با دستور مستقیم آمریکا آمبولانس هلال احمر فلسطین را هدف قرار داد. زمان مرگ رژیم صهیونیستی فرا رسیده است. زمان نابودی رژیم صهیونیستی فرا رسیده است. نیروهای آمریکایی هم به همراه ارتش رژیم کودک کش صهیونیستی در غزه هستند.
  • IR ۲۱:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۲
    3 8
    نابودی اسرائیل قطعی است/آمریکا باید از عراق، سوریه، یمن و منطقه بیرون برود
  • IR ۲۱:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۲
    8 4
    عملکرد اردوغان از سال 2011 تاکنون به نفع منطقه و جهان نبوده است. اردوغان از سال 2011 تاکنون عامل اصلی جنگ در سوریه بوده است.
  • IR ۲۳:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۲
    2 8
    وحشی گری رژیم اشغالگر نتیجه چراغ سبز آمریکاست که وحشی‌گری رژیم صهیونیستی نتیجه چراغ سبز آمریکاست.
  • IR ۰۸:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۳
    3 11
    آنچه در غزه رخ می‌دهد یک نسل‌کشی به سبک نازی‌ها است آنچه در غزه رخ می‌دهد یک نسل‌کشی به سبک نازی‌ها است. وحشی گری رژیم اشغالگر نتیجه چراغ سبز آمریکاست...
  • بابائی IR ۰۸:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۳
    1 6
    آمریکا، غرب به همراه سازمان های بین المللی شریک جرم تجاوزات، جنایات وحشیانه، وحشی گری وغیرانسانی صهیونیست ها جنایتکار در این مدت 29 روز در جنگ نوار غزه بودن و هستند.
  • ایرانی IR ۰۸:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۳
    1 7
    امریکا و مابقی مستکبران از روی بی ارادگی حکومت های مسلمان هست که دست به چنین توحشی می زنند مگر مرجع اهل سنت لبنان نگفت یک میلیارد و پانصد میلیون اهل تسنن برای نجات دو میلیون اهل سنت غزه منتظر قیام شیعه هستند.به دور از تعصب بیاندیشید این مایه تاسف مسلمان های نیست مگر قرآن نفرموده از هر راهی که موجب تسلط بیگانگان بر مسلمان ها می شود بپرهیزید.چگونه می شود دولت ها هم با این وحشی ها رابطه اقتصادی و سیاسی دارند این خیانت به اسلام نیست پس چیست؟
  • IR ۰۸:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۳
    2 3
    شمار جانباختگان زلزله در ترکیه به بیش از 53 هزار نفر رسید/ شمار جانباختگان جنگ در سوریه از سال 2011 تاکنون به بیش از 800 هزار نفر رسید. شمار جانباختگان زلزله در ترکیه به بیش از 53 هزار نفر رسید/ شمار جانباختگان جنگ در عراق از سال 2011 تاکنون به بیش از 600 هزار نفر رسید.
  • بابائی IR ۰۹:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۳
    1 7
    در ایران با حکم قاضی یک نفر اعدام می شود در سازمان بی ملل ضد علیه حکومت نظام جمهوری اسلامی توسط آمریکا، کشورهای اروپایی و مزدورانشان قطعنامه نقض حقوق بشر صادر می کنند ولی اما در جنگ نوار غزه در این مدت 29 روز بیش از 11 هزار نفر توسط صهیونیست ها و آمریکایی ها و مزدورانشان قتل عام شده اند و بیش ازیک میلیون و 500 هزار نفر در غزه آواره شده‌اند سوال اینجاست که پس مدعیان دروغین بی حقوق بشر و به ویژه سازمان های به اصطلاح بین المللی کجا هستند، هیچ کاری، اقدامی و اعتراضی به این تجاوزات، جنایات وحشیانه، وحشی گری و غیرانسانی صهیونیست ها، آمریکایی ها و برخی کشورهای غربی نمی کنند، خفه خون گرفتند و سکوت اختیار کرده اند چرا؟
  • IR ۱۰:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۳
    1 5
    آمریکا از همه خطوط قرمز عبور کرد/ فاجعه بزرگی در راه است. اسرائیل از همه خطوط قرمز عبور کرد/ فاجعه بزرگی در راه است.
  • IR ۱۰:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۳
    1 6
    بی تفاوتی سردمداران عربی از دلایل جسور شدن صهیونیست ها است. جنایات رژیم صهیونیستی در غزه نتیجه بی‌تفاوتی کشورهای اسلامی است. امروز هر کودک شهید در غزه سندی از جنایت استکبار جهانی است.
  • US ۱۲:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۳
    2 6
    سازمان ملل طویله که باعث شد پای این حیوانات وحشی صهیونیست در فلسطین باز بشه و این حیوانات هشتاد سال جنایت کنند
  • IR ۱۴:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۳
    2 0
    جناب اروغان تو حامی اصلی اسراییلی. بسم الله. صادرات نفت را که از کشور تو انجام میشه قطع کن. غذا نده به اسراییل. پایگاه اینجرلیک هم تعطیل کن.
  • ناشناس IR ۱۴:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۳
    0 0
    اردوغان الکی راهپیمایی راه نیانداز تو که معلومه طرفدار کی هستی این کارها یی که انجام میدی بخا طر خر کردن ملت خودت است