کودکان غزه هم مانند کودکان سایر نقاط جهان حق دارند در سایه آرامش و به دور از هر گونه تنش و جنگ زندگی کنند و این حق طبیعی باید به این کودکان مظلوم و بی‌دفاع داده شود.

کشتار کودکان

به گزارش همشهری آنلاین: نادر قدیانی، مدیر انتشارات قدیانی که به عنوان یکی از ناشران اختصاصی ادبیات کودک و نوجوان فعالیت دارد، در خصوص کشتار بی‎رحمانه کودکان مظلوم غزه به دست رژیم غاصب و کودک‌کش صهیونیستی، یادداشتی را نوشته و در اختیار همشهری آنلاین قرار داده است. متن یادداشت به شرح زیر است:

کشتار کودکان غزه مصداق نسل‌کشی است
نادر قدیانی، مدیر انتشارات قدیانی

کودکان فلسطینی این روزها در سرزمین‎های اشغالی لحظه‌های دشواری را تجربه می‌کنند و همزمان شاهد شهادت و مجروحیت دوستان هم سن و سال خود هم هستند که داغ جانگذاری است و بی‌گمان بر روحیه لطیف این کودکان بی‌دفاع و مظلوم تاثیر ناگواری خواهد گذاشت و باید هر چه زودتر جلوی این کشتارهای بی‌رحمانه کودکان توسط رژیم غاصب و کودک‌کش صهیونستی گرفته شود. عمق فاجعه به حدی است که اخیراً سازمان خیریه نجات کودکان که یکی از بزرگترین نهادهای امدادرسان به کودکان جهان است می‌گوید هر۱۰ دقیقه یک کودک در غزه کشته می‌شود. همچنین یک سوم ۲۰ هزار نفری که در غزه مجروح شده‌اند کودک هستند. یعنی از هر سه نفر مجروح فلطسینی در غزه یک نفر کودک است. آمارهای رسیده از سرزمین‌های اشغالی درباره تعداد کودکان شهید فلسطینی در غزه به شدت نگران‌کننده است. از شروع حملات وحشیانه و گسترده رژیم صهیونیستی به غزه در روزهای اخیر حدود ۳۵۰۰ کودک در غزه به شهادت رسیده و بیش از هزار کودک هنوز زیر آوار است. متاسفانه کشورهای غربی در مقابل این رفتار وحشیانه رژیم غاصب و کودک‌کش صهیونیستی در کشتار کودکان بی‌دفاع و مظلوم غزه سکوت کرده‌اند و همین مسئله وظیفه جوامع مسلمین در مواجه با مسئله نگران‌کننده این نسل‌کشی کودکان غزه را به مراتب سنگین‌تر می‌کند تا با اعلام انزجار خود از این رفتار وحشیانه رژیم صهیونیستی و اتحاد و همبستگی در پشتیبانی از ملت مظلوم فلسطین، جلوی این وحشی‌گری‌های صهیونیست‌ها را بگیرند تا کودکان غزه این گونه بی‌رحمانه قتل‌عام نشوند. کودکان در هر سرزمینی از بی‌دفاع‌ترین شهروندان آن سرزمین محسوب می‌شوند و حفاظت و مراقبت از آن‌ها، وظیفه تمام نهادها و سازمان‌های دولتی و غیردولتی است تا این کودکان به دور از هر گونه تنش و نزاع‌ها زندگی کنند و همواره سایه جنگ از سر آن‌ها دور نگه داشته شود. بنابر این، کودکان غزه هم مانند کودکان سایر نقاط جهان حق دارند در سایه آرامش و به دور از هر گونه تنش و جنگ زندگی کنند و این حق طبیعی باید به این کودکان مظلوم و بی‌دفاع داده شود.

کد خبر 803639

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha