چهارشنبه ۱۰ آبان ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۰
۰ نفر

حداقل 90درصد از 8هزار نفری که در مدرسه دیر الباله در مرکز غزه پناه گرفته‌اند به بیماری‌های همه گیر مبتلا شده‌اند.

غزه

گروه دیپلماتیک - همشهری آنلاین: بسیاری از فلسطینی‌های آواره شده در نوار غزه در مدارس مملو از جمعیت سازمان ملل پناه گرفته‌اند. بسیاری از آنها مادران و کودکانی هستند که شمال غزه و شهر غزه را به دلیل بمباران مناطق مسکونی توسط رژیم صهیونیستی ترک کرده‌اند. حال کارشناسان نسبت به بروز بحرانی نگران کننده که به سرعت رو به وخامت می‌رود، هشدار داده‌اند: شیوع بیماری‌های همه‌گیر به‌ویژه آبله مرغی.

فتنه خلیفه یکی از فعالان حقوق بشر در غزه، با اعلام اینکه نزدیک به ۱۵هزار نفر تنها در یکی از مدارس سازمان ملل در اردوگاه پناهندگان نصیرات پناه گرفته‌اند، می‌گوید بیماری‌های پوستی و شپش سر به سرعت شیوع پیدا می‌کند، مادران و کودکان به شدت بیمار هستند و هیچ دارویی برای درمان آنها وجود ندارد. خلیفه می‌گوید: «اغلب آنان روز خود را با یک تکه نان و یک قوطی تن ماهی می‌گذرانند. مدرسه‌ها به شدت شلوغ و پر سر و صدا است و تقریبا امکان خوابیدن وجود ندارد.»

میدل‌ایست آی نیز گزارش داده که به‌دلیل کمبود آب تصفیه شده و شرایط غیربهداشتی اسهال، استفراغ و تب در مدارس آژانس امداد و کار سازمان ملل متحد (آنروا) در غزه همه گیر شده است. طبق گفته پزشکان، از میان بیش از 8هزار نفری که در مدرسه دیر الباله در مرکز نوار غزه پناه گرفته‌اند، حداقل ۹۰ درصد از آنها به بیماری‌های همه گیر مبتلا شده‌اند. پزشکان می‌گویند شایع‌ترین بیماری‌هایی که همه‌گیر شده ناراحتی‌های گوارشی، خارش و آبله مرغی است.

این در حالی است که حملات غیرانسانی رژیم صهیونیستی به نوار غزه همچنان با شدت ادامه دارد. در تازه‌ترین اقدام، جنگنده‌های صهیونیستی اردوگاه جبالیا را بمباران کردند که به شهادت دستکم 100فلسطینی انجامیده است. براساس برآوردهای اولیه «محله 6 بلوک» یکی از شهرک‌های غیرنظامی در اردوگاه آوارگان جبالیا درپی بمباران ارتش رژیم صهیونیستی به کلی تخریب شده است.

کد خبر 803586

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۳:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۰
    0 0
    امان از آواره گی