مدیر اداره کل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان در پایان جلسه ستاد ملی گرد و غبار توضیحاتی درباره نتایج جلسه به همشهری داد.

محیط زیست سیستان

به گزارش همشهری‌ آنلاین، برای نخستین‌بار ستاد ملی مقابله با گردوغبار در سیستان و بلوچستان برگزار شد. ۱۵ جلسه پیشین این ستاد در تهران تشکیل شده بود، اما به‌دلیل اینکه منطقه سیستان در شمال سیستان‌وبلوچستان بحرانی‌ترین کانون گردوغبار کشور محسوب می‌شود، مقابله با این پدیده در استان در اولویت قرار دارد.

مدیر اداره کل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان بعد از این جلسه به همشهری گفت: مصوبات ستاد ملی مقابله با گرد و غبار به زودی اعلام می‌شود و نتایج مثبت آن را خواهیم دید. 

محمدرضا علیمرادی با بیان اینکه در 2 ماه آینده با اجرای مصوبات، تغییرات را در سیستان و بلوچستان مشاهده خواهیم کرد، افزود:  جلسه ستاد مقابله با گرد و غبار با حضور علی سلاجقه رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست کشور، عباسعلی نوبخت رئیس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور، محمد کرمی استاندار سیستان و بلوچستان، نمایندگان سیستان و بلوچستان در مجلس شورای اسلامی و نمایندگان دستگاه‌های ذیربط نتایج قابل قبولی داشت.

او توضیح داد: قرار شد  دفتر گردوغبار در منطقه سیستان تشکیل و جلسات احیای تالاب هامون به صورت مرتب برگزار شود. همچنین ممنوعیت چرای دام به‌ویژه شترها در تالاب هامون و نهال‌کاری توسط وزارت نیرو در دستور کار قرار خواهد داشت.

به گفته علیمرادی، طبق مصوبات رایزنی‌ برای حقابه از رودخانه هیرمند و سد بخش‌آبادی با قدرت ادامه پیدا خواهد کرد، تجهیز ایستگاه‌های هواشناسی، تجهیز بیمارستان‌ها و مراکز درمانی و تخصیص اعتبار مورد نیاز نیز در این نشست مورد بحث قرار گرفت که نتیجه آن به زودی اعلام خواهد شد.

کد خبر 803412
منبع: روزنامه همشهری

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha