یکی از کارهای وقت‌گیر و سخت موقع خرید و فروش ماشین، تعویض پلاک است. آنهایی که تجربه این کار را دارند می‌دانند که برای تعویض پلاک حداقل باید یک نصف روز را وقت گذاشت و توی یک صف طولانی ایستاد.

تعویض پلاک

همشهری آنلاین: مراکز تعویض پلاک معمولا همیشه شلوغ است و معمولا هم بیشتر افراد برای اینکه زودتر کارشان راه بیفتد، اول صبح به این مراکز مراجعه می‌کنند که ازدحام افراد باعث شلوغی صف و انتظار بیشتر می‌شود و این برای کسانی که سن و سالشان بالاتر است یا افراد دارای معلولیت معمولا سخت‌تر هم می‌شود.

از زمانی که کرونا در کشور اوج گرفت و بسیاری از کارها اینترنتی شد، بخشی از مراحل تعویض پلاک خودرو هم مثل نوبت‌دهی، به‌صورت اینترنتی انجام می‌شد تا مردم مجبور نباشند با وجود بیماری و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی، توی صف بایستند. این روند بعد از فروکش کردن کرونا ادامه دارد، اما همزمان صف‌های طولانی هم در مقابل مراکز تعویض پلاک تشکیل می‌شود و همین دلیل پلیس راهور را مجاب کرده تا طرح تازه‌ای را در این زمینه اجرایی کند.

از روز گذشته طرح آزمایشی خدمات پلاک خودرو در منزل (شماره‌گذاری و تعویض پلاک) به اجرا درآمده و قرار است از این پس، شماره‌گذاری خودروها به ۳صورت شماره‌گذاری حضوری، خدمات اینترنتی و خدمات در منزل عملیاتی ‌شود. البته شماره‌گذاری خودرو جلوی در خانه خدمت جدیدی است که برای خانواده شهدا، ایثارگران و جانبازان، معلولان و افراد کهنسال که مراجعه حضوری برای آنان سخت است، اجرا می‌شود، اما اگر کسی بخواهد از این خدمت استفاده کند، می‌تواند تقاضا بدهد که تعویض پلاک یا شماره‌گذاری خودرویش جلوی در خانه‌اش انجام شود. برای این کار و برای دریافت نوبت هم باید به سایت سخا مراجعه کنید. با اجرای این طرح صفر تا صد نقل و انتقال در محل انجام می‌شود و نیازی نیست به مراکز شماره‌گذاری خودرو مراجعه کنید.

بیشتر بخوانید:

اجرای این طرح فعلا به‌صورت آزمایشی در تهران انجام می‌شود و متقاضیان می‌توانند به‌صورت اینترنتی ثبت‌نام خود را تکمیل کنند و پلیس راهور فردای همان روز تمام مراحل شماره‌گذاری را در منزل انجام خواهد داد. خودروهای ویژه‌ای هم برای این کار درنظر گرفته شده و تمامی امکانات تعویض پلاک در آن تعبیه شده است تا به سیستم مراکز تعویض پلاک متصل باشند. آنطور که پلیس راهور گفته، اگر این طرح مورد استقبال پایتخت‌نشینان قرار بگیرد، در استان‌های دیگر هم اجرایی خواهد شد.

کد خبر 803369

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha