اعلام ارتش اسرائیل در آزادسازی یک سرباز زن که در نوار غزه نزد حماس در اسارت بود، در شبکه‌های اجتماعی به شک و تردیدهایی دامن زده و روایت ارتش اسرائیل را زیر سوال برده است.

اسير اسرائيل

به گزارش همشهری آنلاین، القدس العربی نوشت: در بیانیه مشترک ارتش رژیم صهیونیستی و شاباک که روز گذشته منتشر شد، آمده است:« اوری ماگیدیش، سرباز اسرائیلی طی یک عملیات زمینی آزاد شد و اکنون حالش خوب است و با خانواده‌اش ملاقات کرده است.»

روزنامه اسرائیلی «اسرائیل الیوم» به نقل از یک منبع نزدیک به جنبش حماس نوشت: «هیچ مدرکی مبنی بر آزادسازی این اسیر در جریان عملیات زمینی در نوار غزه وجود ندارد و هدف از این اطلاعیه این بوده است که روحیه اسرائیلی‌ها را بالا ببرد.»

وب‌سایت عکا متخصص امور اسرائیل هم گزارش داد: «صفحات و نظرات اسرائیلی‌ها در شبکه‌های اجتماعی خواستار توضیحات ابوعبیده، سخنگوی نظامی گردان‌های قسام برای روشن شدن صحت خبر آزادی این اسیر اسرائیلی هستند و آنها می‌گویند: که به اظهارات نتانیاهو، وزیر جنگ و سخنگوی ارتش و شاباک اعتماد ندارند.»

در همین حال، فعالان فلسطینی اطلاعاتی را درباره سرباز زن منتشر کردند که ارتش اشغالگر اسرائیل مدعی شده اسیر گردان‌های عزالدین قسام بوده و او را آزاد کرده است، این فعالان فلسطینی تاکید کردند: نام این زن در فهرست منتشر شده از سوی مقامات اسرائیلی درباره اسرای نزد حماس وجود نداشت و پس از اعلام آزادی به این فهرست اضافه شد.»

با نگاه به فهرست موجود در بایگانی روزنامه اسرائیلی هاآرتص از اسرای گردان‌های قسام، نامی از این سرباز زن در لیست وجود ندارد و نام وی بعداً پس از اعلام آزادی اضافه شده است.

فعالان شبکه‌های اجتماعی همچنین تصویری از صفحه این سرباز زن را در شبکه فیسبوک منتشر کردند که نشان می‌دهد او در ۱۲ اکتبر یعنی ۵ روز پس از آغاز عملیات طوفان الاقصی، مطلبی را منتشر کرده است که نشان می‌دهد او در میان اسرای گردان‌های القسام نبوده است.

در چارچوب سردرگمی اسرائیل، «جاناتان کنریکوس»، سخنگوی ارتش اشغالگر امروز سه شنبه گفت: «ما در ابتدا اشتباه کردیم که گفتیم حماس این سرباز زن را آزاد کرده است، اعلام اولیه ارتش اسرائیل شاهد یک اشتباه در ترجمه بود، زیرا او در جریان عملیات زمینی و به دست ارتش و شاباک نجات یافت.»

کنریکوس در در سخنانی گفت: بر اساس اطلاعات امنیتی، نیروهای ویژه اسرائیلی با اطلاع از موقعیت وی وارد شمال نوار غزه شده و او را نجات دادند و ماگیدیش اطلاعاتی درباره اسارت خود به افسران اطلاعاتی اسرائیل داده که در آینده از آن استفاده خواهد شد.

کنریکوس فاش نکرد که آیا عملیات دیگری بر اساس اطلاعات امنیتی ماگیدیش درباره محل نگهداری گروگان‌های باقی‌مانده برنامه‌ریزی شده است یا خیر، اما گفت: «ما مطمئناً متعهد به آزادسازی همه ۲۳۸ زندانی که در حال حاضر توسط حماس در غزه نگهداری می‌شوند، هستیم. ما متعهد هستیم که همه آنها خانه را بیاوریم.»

در همین رابطه، سخنگوی ارتش اسرائیل مدعی شد که حماس در حال جنگ روانی است و از گروگان ها به عنوان ابزار فشار استفاده می کند.

شایان ذکر است که «عزت الرشق» یکی از اعضای دفتر سیاسی حماس در بیانیه‌ای اعلام کرد که هدف اسرائیل از اعلام خبر کذب آزادسازی اسیر زن، سایه افکندن و به حاشیه بردن فیلم حماس درباره سه زن اسیر اسرائیلی است که شوک بزرگی به جامعه اسرائیل وارد کرد.

الرشق اظهار داشت: هیچکس روایات متناقض اسرائیل را باور نمی‌کند و حتی خود جامعه اسرائیل نیز رهبران خود را باور نمی‌کند و آنچه مقاومت خواهد گفت، حرف آخر است.

اعلام آزادسازی اسیر زن اسرائیلی ساعاتی پس از آن منتشر شد که گردان‌های القسام ویدئویی از ۳ زن زندانی را پخش کرد که در آن، آنها به بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل حمله کرده و او را مسئول آنچه در طوفان الاقصی رخ داد، دانستند و از او خواستند که تمام اسرائیلی‌ها را در مقابل زندانیان فلسطینی آزاد کند.

کد خبر 803355
منبع: شفقنا

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۲:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۳
    0 0
    دروغگویی بیش از حد و روسوایی های نتانیاهم ظاهرا تمامی ندارد و همین امر موجب شده که کل جهان و حتی خود صهیونیست ها اخبار صحیح را از منابع خبری خود در نیروی مقاومت پیگیری کنند.