سخنگوی وزارت خارجه آمریکا درحالیکه جمهوری اسلامی ایران و سایر کشورها، واشنگتن را به دلیل حمایت های تمام عیار از رژیم اسرائیل، عامل تشدید بحران در منطقه می دانند، ادعا کرد امیدواریم ایران مسیر کاهش تنش را انتخاب کند.

متیو میلر

به گزارش همشهری آنلاین، متیو میلر سخنگوی وزارت خارجه آمریکا روز دوشنبه به وقت محلی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا فکر می‌کنید پیامی که برای ایران فرستاده اید به خوبی منتقل شده و در غیر این صورت چه اتفاقی خواهد افتاد؟ گفت: من درمورد پیامی که مقامات ایران دریافت کردند و برداشت و تفسیر آن‌ها از این پیام صحبتی نمی‌کنم ما بسیار صریح بوده ایم و کاملا شفاف گفته ایم که از منافع و نیروهای ایالات متحده آمریکا در منطقه دفاع خواهیم کرد.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در ادامه ادعاهای واشنگتن افزود: شما شاهد انجام عملیات نظامی ما در هفته گذشته برای تقویت این واقعیت بودید. ما این موضوع را بصورت شفاف به دولت ایران اعلام کرده‌ایم و امیدواریم آنها مسیر کاهش تنش را انتخاب کنند.

پیش از این، جان کربی مقام ارشد کاخ سفید روز دوشنبه به وقت محلی برابر با ۳۰ اکتبر و هشتم آبان ماه و پس از گذشت ۲۳ روز از آغاز درگیری ها میان گروههای مقاومت فلسطین و رژیم اسرائیل و حملات حماس با عنوان عملیات طوفان الاقصی، در گفتگو با شبکه خبری سی ان ان آمریکا نیز با تکرار ادعاهای ضد ایرانی واشنگتن اعلام کرد که ایالات متحده آمریکا در تلاش است تا پیامی با بازدارندگی "قوی" به ایران ارسال کند، زیرا نگرانی از گسترده تر شدن درگیری‌ها در منطقه افزایش می یابد.

هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی کاخ سفید در پی هشدارهای تهران به آمریکا درباره آغاز جنگ زمینی رژیم اسرائیل علیه نوار غزه و حمایت از این رژیم گفت: ما مطمئنا اگر مجبور باشیم برای دفاع از سربازان و تاسیسات خود وارد عمل می‌شویم. ما ثابت کردیم که برای این کار اقدام و ضربه می‌زنیم. و این پیام قوی ما به ایران است که باید آن را متوجه شود. ما این مسئولیت‌ها را جدی می‌گیریم.

کربی افزود: ما همچنین منافع امنیت ملی خود را در منطقه بسیار جدی می گیریم، به همین دلیل است که رئیس جمهور بایدن اکنون دو گروه ناو هواپیمابر را به منطقه اعزام کرده است... ما باید مطمئن شویم که این پیام به همه بازیگران، نه فقط ایران، ارسال می‌شود که منافع امنیت ملی خود را بسیار جدی خواهیم گرفت. ما از نیروهای خود دفاع و این کار را در زمان دلخواه خود انجام می دهیم.

کربی همچنین روز دوشنبه در نشستی خبری در مورد چشم انداز درگیری ها و خطر جنگ منطقه ای مدعی نگرانی شد و افزود: "ما هر اقدامی انجام داده ایم تا یک پیام قوی بازدارندگی ارسال کنیم."

این در حالی است که حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران در مصاحبه با شبکه خبری بلومبرگ اعلام کرد: آمریکا بطور کامل در کنار رژیم اسرائیل قرار گرفته در حالی که به ایران توصیه می کند خویشتنداری کند . کاخ سفید به ما پیام می دهد که ما بعنوان آمریکا به دنبال گسترش دامنه جنگ نیستیم و از ایران میخواهیم خویشتنداری کند . در حالیکه خودش خویشتنداری نمی کند و در کنار یک طرف جنگ، قرار گرفته است. آنهم در کنار یک رژیم اشغالگر قرار گرفته است.

وی تاکید کرد: توصیه ما این است که آمریکا منصفانه برخورد کند . قرار گرفتن در کنار یک طرف جنگ آنهم طرف اشغالگر حمایت عملی از کشته شدن هفت هزار و ۳۰۰ زن و کودک و غیرنظامی فلسطینی است، این امر اعتبار آمریکا را نه تنها در منطقه بلکه در جهان با چالش جدی مواجه کرده است. جمهوری اسلامی ایران همواره نقش سازنده در منطقه ایفا کرده است . ما معتقدیم راهکار، تداوم جنگ نیست بلکه تمرکز بر راه حل سیاسی است.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که برای رایزنی های بین المللی درباره اوضاع فلسطین و منطقه به نیویورک سفر کرده بود، روز پنحشنبه به وقت محلی برابر با ۲۶ اکتبر ۲۰۲۳ و ۴ آبان ماه جاری در نشست فوق العاده مجمع عمومی سازمان ملل متحد درباره فلسطین که منجر به تصویب قطعنامه پیشنهادی کشورهای عربی در روز بعد، با اکثریت آرا برای برقراری آتش بس در غزه شد، گفت: نسبت به پیامدهای غیرقابل کنترل حمایت های نامحدود مالی، تسلیحاتی و عملیاتی کاخ سفید از رژیم تل آویو که منجر به گسترش شدت بمباران غیرنظامیان و زنان و کودکان فلسطین در غزه و کرایه باختری شده است ، قویا هشدار می دهیم.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: از مقر سازمان ملل به جنگ افروزان اسرائیلی و حامیان آن، دولتمردان و نظامیان آمریکا که اکنون مدیریت نسل کشی در فلسطین را در دست دارند صریحاً می گویم ما از گسترش و دامنه جنگ در منطقه استقبال نمی کنیم اما هشدار می دهم اگر نسل کشی در غزه ادامه یابد، خود از این آتش در امان نخواهند ماند. آنجا خانه ماست، غرب آسیا منطقه ماست. در امنیت خانه با هیچ طرفی تعارف نداریم.

امیرعبداللهیان تاکید کرد: اقدام اخیر ملت فلسطین و سازمان آزادی بخش حماس علیه اشغالگران، برمبنای قواعد قابلِ اعمال حقوق بین‌الملل، عملی کاملاً مشروع بوده و حق ذاتی آنها است و انتساب هر عنوان دیگری به آن مطلقاً غیرقانونی و غیرقابل قبول است.

کد خبر 803116
منبع: ایرنا

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 82
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 38
  • بابائی IR ۰۹:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۹
    11 9
    آمریکا جنایتکار و اسرائیل جنایتکار در این مدت 25 روز ثابت کردند که به دنبال نابودی مردم غزه هستند و نه جنگ با حماس
    • IR ۱۲:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۹
      6 16
      انتخاب مسیر درست توسط ایران از دید آمریکا اینه که ایران غزه را رها کنه تا اسرائیل با حمایت همه جانبه آمریکا غزه را شخم بزنه تا مثلا توش گندم بکاره ولی همه شان با هم کورخوانده اند
  • بابائی IR ۰۹:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۹
    8 11
    سوال اینجاست که نظامیان آمریکا جنایتکار از سال 2001 تاکنون در منطقه چه غلطی می کنند؟ آمریکا جنایتکار همراه با چند کشور جنایتکار دیگر مسئول تمام مشکلات در فلسطین، نوار غزه، لنبان، عراق، افغانستان، سوریه، یمن، اوکراین، منطقه خاورمیانه و جهان بوده است.
    • خخخخ IR ۱۰:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۹
      18 10
      اینجا که همه نظرات برا یک نفره! همش هم میگه امریکای جنایتکار... صهیونیست جنایتکار... و...!
    • IR ۱۱:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۹
      11 15
      خوب دوست داری چی بگند آمریکای گوگولی آمریکای ناز توپولی خوب جنایت کاره دیگه
    • IR ۱۲:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۹
      5 13
      حالا چون تو سه تاش گفته امریکای جنایتکار همه اش از اول تا اخر برای یک نفره ولی نه نیست
  • بابائی IR ۰۹:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۹
    6 13
    سوال اینجاست که نظامیان آمریکا جنایتکار از سال 2001 تاکنون در منطقه چه غلطی می کنند؟ آمریکا جنایتکار همراه با چند کشور جنایتکار دیگر مسئول تمام مشکلات در فلسطین، نوار غزه، لنبان، عراق، افغانستان، سوریه، یمن، اوکراین، منطقه خاورمیانه و جهان بوده است.
  • بابائی IR ۰۹:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۹
    6 14
    همدستی آمریکا و رژیم صهیونیستی در «نسل کشی» علیه مردم غزه جو بایدن شریک کشتار اسرائیل در غزه است جو بایدن جنایتکار است و هم تروریسم بین المللی بوده است. جو بایدن مرتکب جنایت جنگی و جنایت علیه بشریت در نوار غزه شده است و باید در دیوان کیفری بین المللی محاکمه شود.
  • اعتراض IR ۰۹:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۹
    11 15
    شرم آور و تاسف بار است که امانوئل ماکرون بی ادب رئیس‌جمهور فرانسه جنایتکار علنی و آشکار از تجاوزات، جنایات وحشیانه، وحشی گری و غیرانسانی صهیونیست ها جنایتکار در جنگ غزه دفاع و حمایت می کند. هدف رژیم صهیونیستی و با حمایت همه جانبه آمریکا، انگلیس، فرانسه و آلمان نسل کشی و نابودی کلی غزه است
  • بابائی IR ۰۹:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۹
    6 11
    کشتار، بمباران، قتل عام و نسل کشی غیرنظامیان غزه توسط آمریکا و اسرائیل پذیرفتی نیست آمریکا، اسرائیل، هر دو در نوار غزه مرتکب جنایت جنگی و جنایت علیه بشریت شده اند و باید در دادگاه دیوان کیفری بین المللی محاکمه شوند.
  • IR ۰۹:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۹
    5 6
    کسانی که این همه جنایات را می بینند و سکوت می کنند در خون کودکان مظلوم فلسطینی شریک هستند یکی از قواعد و سنّت های الهی، همراهی بلا و نعمت است؛ به فرمایش قرآن کریم، همیشه همراه سختی، گشایش و آسانی است (انّ مع العُسر یُسراً)؛ این نکته کلید گنجینه ای مهم از حقایق عالم است. رژیم صهیونیستی با بمباران بیمارستان المعمدانی، روی داعشی ها و همه جنایتکاران تاریخ را سفید کرد و دیگر با هیچ چیزی نمی توان چهره زشت و سیاه اسرائیل را پاک کرد؛ امروز دنیا، اسرائیل را به عنوان جنایتکار جنگی می شناسد. کسانی که این همه جنایات را می بینند و سکوت می کنند در خون کودکان مظلوم فلسطینی شریک هستند اسرائیل بداند با ادامه جنایات خویش، گروه های دیگر مقاومت وارد عمل خواهند شد و این یعنی تسریع در نابودی و حذف کامل رژیم خبیث صهیونیستی. مردم مظلوم فلسطین نیاز به حمایت مادی و معنوی ما دارند؛ کمیته امداد و هلال احمر، آماده دریافت کمک های مردمی هستند تا به نیابت از شهدا، در این نبرد حق با باطل سهیم باشیم.
  • بابائی IR ۰۹:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۹
    4 8
    همکاری و همدستی مدعیان دروغین حقوق بشر با صهیونیست ها جنایتکار و در سایه سکوت بی شرمانه سازمان های بین المللی خیانتکار کشتار، بمباران، قتل عام و نسل کشی مردم مظلوم، بی دفاع و بی گناه نوار غزه شرم آور و تاسف باز است. نیروی هوایی ارتش اسرائیل باید قوانین بین‌المللی را رعایت کند. نیروی هوایی ارتش اسرائیل در این مدت 25 روز بیش از هزار بار مرتکب جنایت جنگی و جنایت علیه بشریت در نوارغزه شده است.
    • IR ۲۱:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۹
      0 3
      یک عده احمق صهیون پرست بچه کش (یهودیان براساس اعتقاد خودشان ، بچه های مسلمان را میدزدیدند و سرش را میبریدند و خون آنان را میخوردند . بچه کش از سالیان دور مرسوم بوده و به یهودیان اطلاق میشود.
  • IR ۰۹:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۹
    1 8
    بیش از 8385 شهید در 18 روز جنایت در غزه/ بیش از 20 هزار زخمی حمایت آمریکا از رژیم صهیونیستی مجوزی برای کشتار مردم غزه است. جو بایدن، نتانیاهو، فرماندهان ارتش رژیم صهیونیستی، به همراه ارتش آمریکا و انگلیس در جنگ نوار غزه مرتکب جنایت جنگی و جنایت علیه بشریت شده اند و باید در دیوان کیفری بین المللی محاکمه شوند. کشورهایی که آمریکا، انگلیس، فرانسه، آلمان و اسرائیل را دشمن درجه یک خود می دانند و باید به فکر ساخت بمب اتمی باشند.
    • کامران IR ۲۰:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۹
      7 2
      عوض اینهمه شعار اگه به فلسطین رفته بودی همه اسراییلیها را کشته بودی وهم به فیض بزرگ شهادت نایل شده بودی البته احتمالا اضافه کاری هم دریافت می کنی
  • IR ۰۹:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۹
    3 5
    روزانه ۲۰۰ کودک در غزه به خاطر تجاوزات، جنایات وحشیانه، وحشی گری وغیرانسانی اسرائیل، آمریکا، انگلیس، فرانسه، آلمان و ایتالیا جان خود را از دست میدهد
  • بابائی IR ۰۹:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۹
    2 7
    قطع آب و برق غزه توسط رژیم صهیونیستی غیرقانونی است ولی اما متأسفانه سران بی ادب آمریکا جنایتکار درک نمی کنند، نمی دانند و نمی فهمند چرا؟
  • بابائی IR ۰۹:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۹
    4 8
    قطع آب و برق غزه توسط رژیم صهیونیستی غیرقانونی است ولی اما متأسفانه مدعیان دروغین حقوق بشر درک نمی کنند، نمی دانند و نمی فهمند چرا؟
  • بابائی IR ۰۹:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۹
    2 8
    آمریکایی ها جنایتکار، کشورهای اروپایی جنایتکار، صهیونیست ها جنایتکار و مزدورانشان ثابت کردند که بویی از انسانیت نبرده اند.
  • IR ۰۹:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۹
    4 8
    اگر لازم باشد علیه اسرائیل اقدام می‌کنیم موشک‌های ایران اسرائیل را با خاک یکسان می‌کند اگر اسرائیل خطا کند تل آویو را با خاک یکسان می کنیم به فرمان رهبر معظم انقلاب با هر خطای دشمن تلاویو و حیفا را با خاک یکسان خواهیم کرد.
  • IR ۰۹:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۹
    3 6
    حمایت دولت‌های غربی جنایتکار از صهیونیست‌ها جنایتکار مانع ارسال کمک‌های بشردوستانه به غزه شده است
  • IR ۰۹:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۹
    2 7
    واشنگتن همچنان رژیم صهیونیستی را برای ادامه کشتار مردم فلسطین به سلاح های ممنوعه بین المللی تجهیز می کند. رژیم صهیونیستی بدون مشارکت آمریکا به عنوان حامی رسمی این رژیم جنایتکار قادر به مقابله با مقاومت فلسطین نیست.
  • IR ۰۹:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۹
    2 5
    تروریسم دولتی رژیم صهیونیستی مرز، دین و انسانیت نمی‌شناسد حادثه شاهچراغ(ع) و امروز جنگ خونین غزه نشانگر آن است که تروریسم دولتی رژیم صهیونیستی مرز، دین و مذهب و انسانیت نمی‌شناسد و هر جا منافع اقتضا کند، اینان به وحشی‌ترین شکل حضور می‌یابند.
  • IR ۰۹:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۹
    3 6
    اقدامات صهیونیست‌ها در غزه مصداق روشن نسل‌کُشی و جنایت جنگی است اقدامات صهیونیست‌ها در غزه، مصداق روشن نسل‌کُشی و جنایت جنگی و نقض آشکار معیار‌های پذیرفته شده حقوق بین‌الملل است. اظهارات و اقدامات صهیونیست‌ها در روز‌های اخیر، مصداق روشن نسل‌کُشی و جنایت جنگی و نقض آشکار معیار‌های پذیرفته شده حقوق بین‌الملل و حقوق بشر بوده و نزد جامعه بین‌المللی و افکار عمومی جهان به شدت مطرود و غیرقابل تحمل است.
  • بابائی IR ۰۹:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۹
    6 6
    اسرائیل جنایتکار ثابت کرد و نشان داد که جرات حمله به حماس را ندارد و در این مدت 25 روز هم برای همه مردم دنیا ثابت شده است. اسرائیل جنایتکار و به همراه آمریکا جنایتکار 100 درصد فقط کشتار، بمباران، قتل عام و نسل کشی زنان، مردان و کودکان غزه است.
  • بابائی IR ۰۹:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۹
    5 8
    بنده از همان روز اول در رسانه های اعلام کردم که اسرائیل و آمریکا به دنبال جنگ و مبارزه با حماس نیستند اسرائیل و آمریکا در این مدت 25 روز 100 درصد فقط مردم نوار غزه را بمباران و قتل عام کردن و هنوز هم بمباران و قتل عام می کنند.
  • بابائی IR ۰۹:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۹
    4 7
    صهیونیست ها جنایتکار با حمایت و پشتیبانی همه جانبه آمریکا جنایت می کنند، آدم می کشند و هم مردم غزه را بمباران و قتل عام می کنند.
  • بابائی IR ۰۹:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۹
    6 4
    تجاوز هوایی رژیم کودک کش صهیونیستی با همه حمایت و پشتیبانی همه جانبه آمریکا و غرب به نوارغره هیچ ارتباطی و ربطی به جنگ حماس ندارد و تاکنون هم نداشته است. جنگ اسرائیل جنایتکار با حماس نیست و در این مدت 25 روز هم برای مردم دنیا ثابت شده است. اسرائیل جنایتکار در این مدت 25 روز 100 درصد فقط زنان و کودکان مظلوم، بی دفاع و بی گناه غزه را بمباران و قتل عام کرده است و هنوز هم بمباران و قتل عام می کند.
  • بابائی IR ۰۹:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۹
    4 6
    آمریکا جنایتکار به همراه غرب، رژیم صهیونیستی و سازمان های بین المللی از سال 1945 تاکنون مسئول تمام مشکلات در منطقه خاورمیانه و جهان بوده است. آمریکا، کشورهای غربی، عربستان سعودی، امارات، ترکیه و اسرائیل و در سایه سکوت بی شرمانه سازمان های بین المللی از سال 2011 تاکنون از تروریسم، القاعده، داعش، تکفیری ها و سایر گروه های تروریستی در سوریه، عراق، منطقه خاورمیانه و جهان همه جانبه حمایت می کنند و همچنان نیز ادامه می دهند.
  • IR ۰۹:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۹
    7 6
    اسـرائیل غاصب باید بداند اگر به جنایات خود ادامـه دهد جبهه‌های جدیدی باز خواهد شد و ریشه این رژیم جعلی را از جا می‌کنند. مضاف بر اینکه امروز بعد از عملیات طوفان‌الاقصی در میان افکار عمومی و رسانه‌های دنیا مطرح می‌شود که اسرائیل در حال تبخیر و تمام‌شدن است. قشرهای مختلف مردم، صرف‌نظر از هر دین، آیین، اعتقاد سیاسی و جناحی، حامی مردم فلسطین هستند و همواره برای حمایت عملی از مظلوم آمادگی دارند. برهمین اساس هم هست که آخرین آمارهای ثبت‌ شده در سامانه اینترنتی پویش حریفت‌ منم نشان می‌دهد تا لحظه تنظیم این گزارش در طی یک هفته بیش‌ از ۶ میلیون نفر برای اعزام به سرزمین‌های اشغالی و حمایت عملی از مردم غزه اعلام آمادگی کرده‌اند؛ آماری که لحظه به لحظه نیز درحال افزایش است.
  • IR ۰۹:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۹
    6 5
    در جواب دوستانی که از چرایی عدم ورود جمهوری اسلامی به صحنه نبرد فلسطین سؤال می‌کنند عرض می‌کنم گفتمان انقلاب اسلامی مبتنی بر بیداری و تقویت ملت‌هاست و البته هر ملت زیر ستم و مظلومی را که اراده بر آزادگی دارد، حمایت و تقویت می‌کند ولی به جای هیچ ملتی وارد جنگ نمی‌شود و دقیقا این راهبرد تاکنون خنثی‌کننده سناریوهای مختلف آمریکا علیه ایران در منطقه غرب آسیا بوده است. بی‌شرفی اپوزیسیون ایران به حدی است که بیچاره‌ها از ضدیت با جمهوری اسلامی به همراهی با سیاه‌روترین‌، بدکارترین و رسواترین موجودات یعنی صهیونیستها روی آورده‌اند. به‌طوری که در نوشته‌های خود از صهیونیست‌ها به عنوان مردم مظلوم یاد می‌کنند!
  • IR ۰۹:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۹
    6 9
    از سال 1918 تاکنون برای همه مردم دنیا ثابت شده است که آمریکایی‌ها از انجام هر جنایتی دریغ نمی‌کنند. اسرائیلی‌ها از انجام هر جنایتی دریغ نمی‌کنند.
  • IR ۰۹:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۹
    8 5
    آمریکا جنایتکار همراه با چند کشور جنایتکار دیگر مسئول تمام مشکلات در فلسطین، غزه، لنبان عراق، لیبی، افغانستان، سوریه، یمن و اوکراین است. حوادث وحشتناکِ غزه به‌هیچ‌وجه قابل توجیه نیست | ره حل مشکلات مردم فلسطین، نوار غزه، لنبان و سوریه 100 درصد فقط نابودی اسرائیل است.
  • IR ۰۹:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۹
    9 4
    آمریکایی ها جنایتکار، اروپایی ها جنایتکار و صهیونیست ها جنایتکار از سال 1918 تاکنون ثابت کردند که بویی از انسانیت نبرده اند.
  • IR ۰۹:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۹
    4 5
    نیروی هوایی رژیم کودک کش صهیونیستی از 15 مهرماه تاکنون در جنگ نوار غزه به رهبری آمریکا علیه زنان، مردان و کودکان از بمب های ممنوعه ساخت آمریکا استفاده کرده است و هنوز هم استفاده می کند. کشتار، بمباران، قتل عام و نسل کشی غیرنظامیان غزه توسط آمریکا و اسرائیل پذیرفتی نیست آمریکا، اسرائیل، هر دو در نوار غزه مرتکب جنایت جنگی و جنایت علیه بشریت شده اند و باید در دادگاه دیوان کیفری بین المللی محاکمه شوند. وضعیت انسانی غزه فاجعه بار است. آمریکا حاضر به پا گذاشتن روی خون زنان و کودکان و ویرانه‌های خانه مردم فلسطین است.آمریکا به دنبال جبران ناکامی خود در حمایت از رژیم صهیونیستی است. هدف قرار دادن غیرنظامیان غزه محکوم است. هدف قرار دادن غیرنظامیان غزه جنایت جنگی و جنایت علیه بشریت است.
  • IR ۰۹:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۹
    4 6
    پنتاگون: نیرو‌های آمریکایی هفته گذشته 14 بار مورد حمله قرار گرفتند/ زنان، مردان و کودکان نوار غزه هم در این مدت 25 روز بیش از 999 هزار بار توسط صهیونیست ها و آمریکایی ها مورد حمله قرار گرفتند/ نیروهای آمریکایی هفته گذشته 14 بار مورد حمله قرار گرفتند | ۲۴ نفر مجروح شدند خیلی کم است و این در حالی است که شمار شهدای غزه در حملات رژیم صهیونیستی بیش از 8 هزار نفر است که بسیاری از آن‌ها زن و کودک هستند.طبق برخی آمارها، تا کنون بیش از 3000 نفر کودک به دست رژیم صهیونیستی کشته شده اند. اسرائیل در جنگ نوار غزه با حمایت آمریکا و غرب قوانین بین‌المللی را رعایت نکرده است و رعایت نمی کند و 15 مهرماه تاکنون هم برای همه مردم دنیا ثابت شده است.
  • IR ۰۹:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۹
    0 5
    زمان نابودی اسرائیل است نه صلح
  • IR ۰۹:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۹
    1 5
    در صورت تجاوز رژیم صهیونیستی و آمریکا قاطعانه پاسخ می دهیم
  • IR ۰۹:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۹
    0 7
    تجاوزات، جنایات وحشیانه، وحشی گری و غیرانسانی صهیونیست ها و آمریکایی ها در سوریه و نوار غزه 100 درصد فقط به خاطر ناتوانی، کوتاهی و سکوت کشورهای به اصطلاح و به ویژه سازمان های بین المللی خیانتکار بوده است.
  • IR ۰۹:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۹
    0 7
    اکنون زمان نابودی رژیم صهیونیستی است نه زمان صلح
  • IR ۰۹:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۹
    0 6
    و ما هم به آمریکا هشتدار دادیم| امیدواریم آمریکا مسیر درست را انتخاب کند! در صورت تجاوز آمریکا پاسخ قاطع خواهیم داد.
  • IR ۱۰:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۹
    0 7
    اسرائیل و پشتیبان آن یعنی آمریکا ، فقط زبان زور را می فهمند
  • IR ۱۰:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۹
    1 7
    آیا نام جنایات در غزه را باید حقوق بشر گذاشت؟/ وقایع این روزها جنگ نابرابر است
  • IR ۱۰:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۹
    0 5
    زمان اخراج نیرو‌های نظامی آمریکا از عراق و منطقه خاورمیانه فرا رسیده است
  • IR ۱۰:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۹
    0 7
    تجاوزات، جنایات وحشیانه، وحشی گری و غیرانسانی صهیونیست ها و آمریکایی ها در سوریه و نوار غزه 100 درصد فقط به خاطر ناتوانی، کوتاهی و سکوت کشورهای به اصطلاح اسلامی و به ویژه سازمان های بین المللی خیانتکار بوده است.
  • IR ۱۰:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۹
    0 7
    کاخ سفید باید خود را کنار بکشد و نه ایران
  • IR ۱۰:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۹
    0 5
    آمریکا به همراه غرب و برخی کشورهای عربی در جنگ تحمیلی هشت ساله از رژیم جنایتکار صدام دیکتاتور همه جانبه کمک، حمایت و پشتیبانی می کردند و پس ایران از سال 1359 تاکنون در مورد جنایت های آمریکا و متحدانش کوتاهی و سکوت کرده است چرا؟
  • IR ۱۱:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۹
    0 5
    آمریکا ایران را تهدید کرد؛ پیام محکمی می‌فرستیم! در صورت تجاوز آمریکا، قاطعانه پاسخ می‌دهیم
  • IR ۱۱:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۹
    0 6
    حضور فرماندهان سنتکام و نیرو‌های زمینی و دریایی ارتش آمریکا در قرارگاه زیرزمینی در تل‌آویو برای هدایت جنگ/ اطلاعات ما نشان می‌دهد که فرماندهان سنتکام و نیرو‌های زمینی و دریایی ارتش آمریکا در قرارگاه زیرزمینی در تل‌آویو کنار فرماندهان صهیونیستی به هدایت تهاجم وحشیانه آن‌ها علیه مردم مظلوم فلسطین می‌پردازند.
  • IR ۱۱:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۹
    0 7
    طوفان الاقصی اتفاقی است که برای یک پایگاه نظامی آمریکا در منطقه افتاده است
  • IR ۱۱:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۹
    0 6
    جو بایدن محاکمه شود. نتانیاهو محاکمه شود. جو بایدن، نتانیاهو، هر دو جنایتکار هستند و هم تروریسم بین المللی!
  • IR ۱۱:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۹
    0 6
    اسرائیل محاکمه شود/ از جامعه جهانی می‌خواهیم تا اسرائیل را به دلیل هدف قرار دادن غیرنظامیان مورد پیگرد و محاکمه قرار دهد. ما از جامعه جهانی می‌خواهیم که اسرائیل را به دلیل هدف قرار دادن غیرنظامیان در غزه مورد پیگرد و محاکمه قرار دهد. تاریخ به ما آموخته است که نمی‌توان به بهانه دفاع از خود، نسل کشی و هدف قرار دادن مردم بی گناه را توجیه کرد. ممانعت از رسیدن کمک‌های بشردوستانه به ساکنان نوار غزه، طبق قوانین بین‌المللی جرم است. اقدام نظامی اسرائیل برای دفاع از خود، ضروری نیست و همه کشورها هدف قرار دادن غیرنظامیان را محکوم می‌کنند. امروز و در بیست و پنجمین روز از حملات ارتش رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین، اشغالگران مدعی تداوم تحرکات زمینی خود در اطراف نوار غزه هستند و اذعان می‌کنند قصد گسترش عملیات را دارند؛ جنبش مقاومت اسلامی حماس هم در پاسخ به جنایات تل‌آویو، به حملات موشکی خود علیه شهرک‌های اشغالی ادامه می‌دهد.
  • IR ۱۲:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۹
    0 7
    رژیم کودک کش صهیونیستی با حمایت آمریکا و غرب بار دیگر چهره زشت خود را در غزه آشکار کرد
  • IR ۱۲:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۹
    0 6
    رفتار وحشیانه آمریکایی ها و اسرائیلی ها در جنگ نوار غزه ثابت کرد و نشان داد که ساخت بمب اتمی 100 درصد فقط واجب است. کشتار، بمباران، قتل عام و نسل کشی غزه توجیه ندارد نابودی اسرائیل قطعی است. بمباران غزه توجیه نشدنی است نابودی اسرائیل قطعی است
  • IR ۱۲:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۹
    1 6
    اسرائیل در جنگ نوار غزه با حمایت آمریکا و غرب قوانین بین‌المللی را رعایت نکرده است و هنوز هم رعایت نمی کند و 15 مهرماه تاکنون هم برای همه مردم دنیا ثابت شده است.
  • IR ۱۲:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۹
    0 6
    به هرگونه تهدید و حمله‌ای پاسخ قاطع می‌دهیم جمهوری اسلامی ایران به هرگونه تهدید، حمله و تجاوزی که امنیت ملی و منافع مردمش را به خطر بیندازد، پاسخ قاطع خواهد داد. متأسفانه، پس از گذشت ۱۲ سال از بحران سوریه، تروریسم همچنان به عنوان یک تهدید مهم و دائمی برای سوریه و منطقه باقی مانده است و فعالیت‌های اصلی آن در مناطق خارج از کنترل دولت سوریه متمرکز شده است. حضور غیرقانونی نیروهای نظامی آمریکا در سوریه منبع اصلی ناامنی در این کشور است و زمینه مساعدی را برای تغذیه سازمان‌های تروریستی چه در داخل کشور و چه در منطقه فراهم کرده است. جمهوری عربی سوریه به طور رسمی و پیوسته به حملات اخیر آمریکا و این تخلفات اعتراض کرده و از شورای امنیت خواسته است که این تجاوز را متوقف کند و به اشغالگری آمریکا پایان دهد. این اقدام بزدلانه تروریستی به طرز غم انگیزی منجر به تلفات جانی و مجروحان متعددی از جمله پرسنل نظامی غیرنظامی و اعضای خانواده بی‌گناه آنها شده است. مایه تاسف عمیق است که شورای امنیت همچنان استانداردهای دوگانه سیاسی را به نمایش می‌گذارد و از محکوم کردن چنین جنایات شنیع و هولناکی خودداری می‌کند.
  • IR ۱۲:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۹
    0 7
    آمریکایی‌ها جنایتکار به دیگران می‌گویند در جنگ دخالت نکنید، اما خودشان از صهیونیست‌ها جنایتکار حمایت تمام عیار می‌کنند
  • IR ۱۲:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۹
    0 6
    رژیم کودک کش اسرائیل بزرگترین دشمن مسلمانان است. آمریکا فرماندهی نسل‌کشی در غزه را بر عهده دارد. بزرگترین دشمن مسلمانان رژیم اسرائیل خبیث و جنایتکار است و ما باید دشمن شناسی را از شهید فهمیده و دانش آموزان شهید یاد بگیریم. اسرائیل غاصب بیمارستانی را در غزه بمباران کرد و تعداد زیادی مادرو کودک در این حادثه جان باختند و در پی آن اسرائیل مظلوم نمایی می کند.
  • IR ۱۲:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۹
    0 5
    آمریکا مرتکب جنایت جنگی شده و باید محاکمه شود. اسرائیل مرتکب جنایت جنگی شده و باید محاکمه شود. ببینید | اشغالگران در جنگ غزه از چه سلاح‌هایی استفاده می‌کنند؟ آمریکا علیرغم جنایات جنگی رژیم صهیونیستی در نوار غزه، به تامین بمب و موشک این رژیم ادامه می‌دهد؛ وزارت دفاع آمریکا از آماده سازی هواپیما‌های جنگی اضافی برای پشتیبانی از هواپیما‌های مستقرخود در منطقه برای ارائه کمک به ارتش رژیم صهیونیستی در صورت لزوم خبر داد.
  • IR ۱۲:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۹
    0 5
    نارضایتی 56 درصدی آمریکایی‌ها از عملکرد بایدن بر اساس نتایج یک نظرسنجی جدید، تنها ۴۴ درصد آمریکایی‌ها از عملکرد جو بایدن به عنوان رئیس‌جمهورشان رضایت دارند. آمریکا مسئول تمام هرج و مرج در افغانستان و فلسطین است.
  • IR ۱۲:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۹
    3 6
    آقای متیو میلر! دهانت را ببند و به مشکلات مردم آمریکا رسیدگی کن
  • اعتراض IR ۱۳:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۹
    0 7
    آمریکا جنایتکار در سال 2001 به همراه غرب و ناتو به اسم جنگ و مبارزه با تروریسم، القاعده و طالبان وارد افغانستان شده است ولی در حقیقت از تروریسم، القاعده و طالبان همه جانبه کمک، حمایت و پشتیبانی نظامی می کردند.
  • IR ۱۳:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۹
    0 6
    نابودی اسرائیل یک واقعیت است،نه احتمال
  • IR ۱۳:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۹
    0 5
    آمریکا و صهیونیستها روی هیتلر را سفید کرده‌اند. آمریکا و صهیونیستها روی داعش را سفید کرده‌اند.
  • IR ۱۴:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۹
    0 6
    فرماندهان سنتکام با دستور مستقیم جو بایدن حملات صهیونیست‌ها به غزه را و هم کشتار، بمباران، قتل عام نسل کشی غزه را هدایت می‌کنند
  • IR ۱۴:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۹
    0 5
    بنده اگر در غزه باشم بدون سلاح اسرائیل را نابود می کنم
  • IR ۱۵:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۹
    0 6
    راهپیمایی ۱۳ آبان امسال هشداری به آمریکاست
  • IR ۱۵:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۹
    0 6
    آمریکا جنایتکار همراه با چند کشور جنایتکار دیگر و در سایه سکوت بی شرمانه سازمان های بین المللی خیانتکار از سال 1945 تاکنون مسئول تمام هرج و مرج در منطقه خاورمیانه و جهان بوده است.
  • IR ۱۵:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۹
    1 7
    کمک اطلاعاتی، تسلیحاتی و نظامی آمریکا به رژیم صهیونیستی 100 درصد فقط عامل اصلی جنگ در نوار غزه است.
  • اعتراض IR ۱۵:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۹
    0 5
    اردوغان اگر راست می گوید؛شریان انرژی رژیم صهیونیستی را قطع کند ‏آقای اردوغان قبلا هم سابقه رجزخوانی برای صهیونیست‌ها در جلوی دوربین و کمک به آنها در پشت پرده را داشته اند! اگر این بار در همراهی خود با مردم فلسطین صادق هستند جلوی صادرات نفت از خط لوله باکو-تفلیس-جیحان به اسرائیل غاصب را گرفته و شریان انرژی آنها را قطع کند.
  • IR ۱۵:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۹
    0 6
    ۳۵ نظامی اسراییلی در کمین مقاومت گرفتار شدند/ هلاکت ۸ صهیونیست
  • IR ۱۶:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۹
    0 6
    نسل‌کشی آمریکایی‌ها در غزه باید در دیوان عالی کیفری پیگیری شود/ نسل‌کشی صهیونیست‌ها در غزه باید در دیوان عالی کیفری پیگیری شود.
  • IR ۱۶:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۹
    0 5
    کشورهای اسلامی صادرات نفت به رژیم صهیونیستی‌، آمریکا و اروپا را قطع کنند
  • IR ۱۶:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۹
    0 5
    صنعا: تا توقف تجاوزات اسرائیل، به حملات موشکی و پهپادی ادامه می‌دهیم
  • IR ۱۶:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۹
    0 6
    هلاکت 3 اسرائیلی در حملات راکتی مقاومت فلسطین شبکه 14 رژیم صهیونیستی خبر داد که در جریان اصابت راکت نیروهای مقاومت فلسطین به یک منزل در شهرک «نتیفوت»، سه اسرائیلی کشته شدند.
  • IR ۱۷:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۹
    0 4
    اعتراف عفو بین‌الملل: ارتش اسرائیل در حمله به جنوب لبنان از فسفر سفید استفاده کرده + عکس
  • IR ۱۷:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۹
    0 6
    کشور‌هایی که در امور داخلی ایران دخالت می کنند باید پاسخگوی جنایات و خسارات غزه باشند
  • IR ۱۷:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۹
    0 5
    جنایت جدید صهیونیستها در اردوگاه جبالیا؛ دستکم ۵۰ نفر به شهادت رسیدند. روزانه بیش از 420 کودک در غزه مجروح شده یا جان می‌دهند. سوال اینجاست که پس مدعیان حقوق بشر سگ دست نشانده رئیس حقوق بشر سازمان ملل کجا هستند، هیچ کاری، اقدامی و اعتراضی به این جنایات وحشیانه، وحشی گری و غیرانسانی اسرائیل و آمریکا و مزدورانشان نمی کنند و سکوت اختیار کرده اند چرا؟
  • IR ۱۸:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۹
    0 6
    کودکان غزه؛ قربانی اصلی جنایات رژیم صهیونیستی کودکان فلسطینی قربانیان اصلی جنایت‌های رژیم صهیونیستی به شمار می‌روند و در روزهای اخیر هر ۱۵ دقیقه یک کودک در نوار غزه از سوی رژیم صهیونیستی به شهادت رسیده است. وزارت بهداشت فلسطین در غزه شمار شهدای حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی به این باریکه طی ۲۳ روز (تا دیروز) را بیش از ۸۳۰۰ نفر اعلام کرده که ۷۰ درصد آنها را کودکان و زنان تشکیل می دهند.
  • IR ۱۸:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۹
    0 7
    آنچه که امروز در غزه رخ می دهد با حمایت مستقیم آمریکا است آنچه که امروز در غزه رخ می دهد با حمایت مستقیم آمریکا بوده است و عامل این جنایت ها رژیم صهیونیستی است و مسئولان آمریکایی شرم نمی‌کنند و با صراحت می گویند که اگر اسرائیل وجود نداشت یک اسرائیل به وجود می آوردیم که این نوع سخن و عملکرد یادآور جنگ های صلیبی است و همه این جنایت ها با حمایت مستقیم آمریکا انجام می‌شود.
  • بابائی IR ۱۹:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۹
    0 7
    جو بایدن جنایتکار وحشی در جنگ غزه ثابت کرد و نشان داد که بویی از انسانیت نبرده است. زنان، مردان و کودکان غزه توسط ارتش اسرائیل و مزدورانشان با دستور مستقیم دولت جو بایدن بمباران و قتل عام می شوند.
  • GB ۲۰:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۹
    0 7
    نمیشه تو دنیا جنایت کرد و بعد سرپوش گذاشت و آدرس غلط داد،ایران غلطی بکنید جواب میده اونم نه شوخی ، جنگ ،،ب قول صدام مرد جنگ هستن ایرانی ها