وزارت بهداشت فلسطین شامگاه سه‌شنبه خبر داد که بیمارستان مخصوص بیماران سرطانی در غزه برای دومین بار طی چند روز گذشته هدف قرار گرفته است.

غزه

به گزارش همشهری آنلاین، سخنگوی وزارت بهداشت دولت وابسته به حماس در غزه امروز (دوشنبه) در بیست و چهارمین روز جنگ، از افزایش تعداد شهدا به ۸۳۰۶ نفر خبر داد.

به نوشته الجزیره، طبق بیانیه این وزارتخانه، ۲۱۰۴۸ نفر نیز تاکنون با درجات مختلف زخمی شده‌اند. همچنین از میان شهدا ۳۴۵۷ نفرشان کودک و ۲۱۳۶ نفر نیز زن هستند.

وزارت بهداشت غزه همچنین اعلام کرد که رژیم اشغالگر به شکل عامدانه آمبولانس‌ها را با هدف ممانعت از امدادرسانی مورد هدف قرار می‌دهد؛ تاکنون ۲۵ آمبولانس طی بمباران‌ها منهدم شده‌اند؛ همزمان فعالیت ۲۵ بیمارستان نیز در غزه متوقف شده است.

به گفته سخنگوی وزارت بهداشت غزه، ۱۹۵۰ نفر تاکنون زیر آوارها مانده‌اند که از این تعداد ۱۰۵۰ نفرشان کودک هستند. او در ادامه از تمامی ساکنان غزه خواست تا برای اهدای خون به بیمارستان الشفاء مراجعه کنند.

این مقام فلسطینی همچنین از دولت مصر نیز خواست تا گذرگاه رفح را برای ورود تجهیزات پزشکی باز کند؛ او از جامعه جهانی نیز خواست تا برای تضمین امنیت مراکز درمانی در غزه طبق قوانین بین‌المللی اقدام کنند.

از سوی دیگر رژیم صهیونیستی نیز امروز از افزایش شمار کشته‌های اشغالگران به ۱۵۳۸ نفر خبر داد. شب گذشته (یکشنبه، ۲۹ اکتبر)، «دانیل هگاری» سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی نیز اعلام کرد که از ابتدای جنگ ۳۱۱ نظامی این رژیم به هلاکت رسیده‌اند.

این فرماندهان کابوس اسراییل هستند ؛ از شبحی بی‌نشان در سرزمین‌های اشغالی تا مرد سایه‌ها

اشغالگران خانه صالح العاروری در کرانه باختری را منفجر کردند

صبح روز سه شنبه، نیروهای اشغالگر رژیم صهیونیستی خانه صالح العاروری معاون دفتر سیاسی حماس را در شهر عاروره در نزدیکی رام الله در کرانه باختری اشغالی منفجر کردند.

درگیری‌ها در طول شب بین گروه‌های مقاومت و نیروهای اشغالگر در مناطق شرق جبالیا و شمال غرب بیت لاهیا متوقف نشد و ادامه داشت.

درگیری‌های شدید مقاومت و اشغالگران در شمال و شرق غزه

رسانه‌های عبری اعلام کردند، در طول شب شدیدترین درگیری بین افراد مقاومت فلسطین و ارتش اشغالگر در شمال و شرق غزه رخ داد.

القسام در بیانیه‌ای در تلگرام خود نوشت: مبارزان القسام با مسلسل با نیروهای دشمنِ در حال نفوذ به محور جنوب غزه، درگیر شده و چهار خودرو را با گلوله‌های سلاح زره کوب آل یاسین ۱۰۵ و تله‌های انفجاری هدف قرار دادند.

در این بیانیه آمده است: گردان‌های القسام دو تانک و بولدوزر رژیم صهیونیستی را در شمال غرب محور غزه با دو فروند گلوله سلاح آل یاسین ۱۰۵ هدف قرار دادند.

گردان‌های القسام همچنین اعلام کرد که مبارزان آن در حال مقابله با نیروهای ارتش اشغالگرِ در حال نفوذ به جنوب نوار غزه و درگیری با آنها با مسلسل و موشک هستند.

به صدا درآمدن آژیر خطر در عسقلان

از طرفی دیگر، آژیرهای خطر بامداد روز سه‌شنبه و در بحبوحه شلیک گلوله‌ها از نوار غزه در شهر عسقلان در جنوب اراضی اشغالی به صدا درآمدند. این پس از حملات موشکی روز دوشنبه است که تعدادی از شهرهای اشغالی از جمله تل‌آویو و حومه آن و شهرهای غلاف غزه (اطراف نوار غزه) را هدف قرار دادند.

جبهه داخلی رژیم صهیونیستی در بحبوحه تشدید اوضاع در جنگ غزه هشدارهای مستمری اعلام کرده است.

رسانه‌های عبری از انفجارهایی در ریشون لیتزیون خبر دادند. حمله جدید پس از آن صورت گرفت که اوایل عصر دوشنبه هشدارهایی در ریشون لیتزیون، نس زیونا و اللد مطرح شد.

«گردان‌های القدس» اعلام کرد که شهر عسقلان را در ساعت ۹:۰۰ با رگبار موشکی شدید بمباران کرد. منابع عبری گزارش دادند که قطعات یک موشک باعث تخریب در ریشون لیتزیون شد.

ارتش اشغالگر از ۲۳۸ اسیر در نزد حماس صحبت کرد

سی ان ان به نقل از یک سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی گزارش داد، این رژیم می‌داند که ۲۳۸ اسیر در دست حماس است و متعهد است که برای آزادی همه آنها دست به هر کاری بزند.

این سخنگو ادعا کرد: «حماس از گروگان‌ها به عنوان ابزار فشار و جنگ روانی استفاده می‌کند و ما در بازی‌های ذهنی آن نمی‌افتیم.»

او گفت: «می‌دانیم که نبرد طولانی و سخت خواهد بود، اما از همه توان خود استفاده می‌کنیم.»

غزه را به سعودی‌ها بدهید! | روایت رسانه صهیونیست از ۵ گزینه درباره پساجنگ در غزه

گزارش یونیسف از وضعیت وخیم غزه به شورای امنیت سازمان ملل

مدیر اجرایی یونیسف، شورای امنیت سازمان ملل را از وضعیت وخیم و غیرانسانی کودکان در نوار غزه، تحت تاثیر حملات مرگبار رژیم صهیونیستی با خبر و عنوان کرد هزینه واقعی جنگ در غزه را می توان از زندگی هزاران کودکی که جان خود را از دست داده و یا در شرایط جنگی اسفناکی قرار دارند،بررسی کرد.

طبق اظهارات ارائه شده از سوی «کاترین راسل» مدیر اجرایی یونیسف، پس از گذشته بیش از سه هفته از تداوم جنگ میان حماس و رژیم صهیونیستی، آمارهای وحشتناکی از شکل گیری تخلفات گسترده و فاحش در غزه علیه کودکان منتشر می‌شود.

به گزارش «یونیسف» و طبق آمار وزارت بهداشت فلسطین، تاکنون بیش از ۸ هزار و ۳۰۰ نفر فلسطینی در اثر حملات رژیِم صهیونیستی جان خود را از دست داده اند. از این تعداد بیش از ۳ هزار و ۴۰۰ نفر کودک بوده اند و بیش از ۶ هزار و ۳۰۰ کودک دیگر هم مجروح شده اند.

طبق بررسی های انجام گرفته شده، هم اکنون روزانه بیش از ۴۲۰ کودک در غزه بر اثر حملات رژیم صهیونیستی جان خود را از دست می دهند. البته که خشونت علیه  کودکان فراتر از نوار غزه بوده و این خشونت ها در کرانه باختری و بیت‌المقدس هم علیه کودکان ادامه دارد.

نگرانی ها در حالی از شرایط کودکان در غزه رو به افزایش است که زیر ساخت های غیرنظامی این منطقه نیز مورد حملات شدیدی قرار گرفته اند و طبق گزارش سازمان بهداشت جهانی، تاکنون ۳۴ حمله علیه مراکز درمانی از جمله ۲۱ بیمارستان از سوی رژیم صهیونیستی صورت گرفته است. ضمن اینکه ۱۲ بیمارستان از ۳۵ بیمارستانی که به عنوان سرپناهی برای آوارگان استفاده می شدند، دیگر کار نمی کنند.

طبق گزارشات منتشر شده از سوی یونیسف، حداقل ۲۲۱ مدرسه و بیش از ۱۷۷ هزار واحد مسکونی هم آسیب دیده و یا ویران شده است. در عین حال میزان کمی آب شرب باقی مانده و ذخیره آب نوشیدنی هم رو به اتمام است و ۲ میلیون نفر در نیاز مبرم به آب آشامیدنی قرار دارند. این در حالی است که نزدیک به ۵۵ درصد از زیرساخت های آبی نیز آسیب دیده و نیاز به تعمیرات فوری دارد.

طبق گزارش یونیسف، فقدان آب سالم و بهداشت ناکافی غزه را در آستانه یک فاجعه بزرگ قرار داده است و تا زمانی که دسترسی به آب آشامیدنی و بهداشتی فراهم نشود، این امکان وجود دارد که تعداد بیشتری از غیرنظامیان از جمله کودکان در اثر کم آبی و بیماری های مربوط به آن بمیرند.

یونیسف در گزارش خود به تاثیرات بسیار منفی خشونت و درگیری های کنونی بر روی سلامت روان کودکان پرداخته و عنوان کرده تداوم این روند به جز به خطر انداختن جانشان می تواند، موجب ایجاد اختلالات بسیاری در رشد شناختی و فیزیکی کودکان شود.

طبق گزارش این سازمان ارسال کمک های بشردوستانه برای کودکان در نوار غزه بسیار چالش برانگیز شده است و بایستی اقدامات اساسی جهت جلوگیری از قطع برق،آب و سوخت از جانب رژیم صهیونیستی صورت بگیرد تا غیرنظامیان به خدمات مورد نیاز بیشتری برای زنده ماندن در شرایط جنگی دسترسی داشته باشند.

عمان: اسرائیل محاکمه شود

وزیر امور خارجه عمان با تاکید بر اینکه عملیات زمینی رژیم اشغالگر در نوار غزه، به بهانه «دفاع از خود» قابل پذیرش نیست، تصریح کرد: از جامعه جهانی می‌خواهیم تا اسرائیل را به دلیل هدف قرار دادن غیرنظامیان مورد پیگرد و محاکمه قرار دهد.

به گزارش فارس، «بدر البوسعیدی» وزیر امور خارجه عمان امروز سه‌شنبه، ۳۱ اکتبر طی سخنانی درباره وضعیت نوار غزه تصریح کرد: ما از جامعه جهانی می‌خواهیم که اسرائیل را به دلیل هدف قرار دادن غیرنظامیان در غزه مورد پیگرد و محاکمه قرار دهد.

طبق گزارش پایگاه اینترنتی شبکه «الجزیره»، البوسعیدی در رد حملات هوایی اشغالگران به مردم غزه، تاکید کرد: تاریخ به ما آموخته است که نمی‌توان به بهانه دفاع از خود، نسل کشی و هدف قرار دادن مردم بی گناه را توجیه کرد.

وزیر امور خارجه اردن ادامه داد: ممانعت از رسیدن کمک‌های بشردوستانه به ساکنان نوار غزه، طبق قوانین بین‌المللی جرم است.

کشور عمان هم مانند بسیاری کشورهای عربی و اسلامی، تحرکات زمینی اشغالگران در مرزه با غزه را محکوم و البوسعیدی تصریح کرد: اقدام نظامی اسرائیل برای دفاع از خود، ضروری نیست و همه کشورها هدف قرار دادن غیرنظامیان را محکوم می‌کنند.

پیام مصر به حماس درباره پرونده اسرای صهیونیست

مصر از رهبری جنبش حماس خواست به منظور بررسی پرونده اسرا و وضعیت نوار غزه طی روزهای آینده نشستی در قاهره برگزار کنند. به گزارش ایسنا به نقل از العربی الجدید، یک منبع مصری ارشد گفت، قاهره برای بررسی بحران نوار غزه، تحولات و ابعاد آن تنها از هیئت حماس دعوت نکرده بلکه از رهبران دیگر گروه‌های مقاومت مخصوصا جنبش جهاد اسلامی فلسطین هم دعوت خواهد کرد.

به گفته این منبع، قاهره در حال حاضر احیای مکانیسم وجود نماینده دائمی برای حماس از میان اعضای دفتر سیاسی این جنبش را بررسی می‌کند تا روند رایزنی و مذاکره در آینده را تسهیل کند.

وی گفت، قاهره این اقدام را در چارچوب تغییر موضع خود در قبال حماس انجام می‌دهد چرا که حماس اعلام کرد، با کوچاندن فلسطینی‌های نوار غزه به صحرای سینا مخالف است و با تلاش‌های رژیم صهیونیستی برای انتقال مردم غزه به مرزهای مصر مقابله می‌کند.

این منبع تاکید کرد، در حال حاضر به نفع مصر نیست که روایت رژیم صهیونیستی و آمریکا را درباره حماس در پیش بگیرد و آن را به سایر گروه‌های مقاومت سرایت دهد. قاهره در حال حاضر در دیدار مقامات خود با غربی‌ها تاکید می‌کند که در نوار غزه جنبش‌های مقاومت حضور دارند نه «گروه‌های تروریستی.»

همین منبع گفت، قاهره دامنه رایزنی‌های خود درباره حمله به نوار غزه را گسترش داده است تا از فشارهای رژیم صهیونیستی و آمریکا برای انتقال اهالی غزه رهایی یابد.

همچنین این منبع گفت، مسوولان امنیتی اخیرا با حزب‌الله لبنان رایزنی کردند تا درباره حوادث غزه تبادل‌نظر کنند و مقاصد حزب‌الله را درباره ورود به جنگ همه‌جانبه علیه رژیم صهیونیستی در جبهه شمالی و تاثیر آن بر وضعیت نوار غزه جویا شوند.

منبع مذکور گفت، مصر متوجه شده که برای مقابله با فشارهای آمریکا و رژیم صهیونیستی درباره کوچاندن فلسطینی‌های نوار غزه به صحرای سینا باید محورهای خود را گسترش دهد.

وی افزود، سیاستی که مصر در پیش گرفته موجب شد آمریکا تا حدی از موضع خود عقب‌نشینی کند و ایجاد گذرگاه‌های امن برای ورود دائم کمک‌ها به منظور ممانعت از وخامت وضعیت نوار غزه ضروری شود.

در همین راستا، عمار فاید، پژوهشگر علوم سیاسی و روابط بین‌الملل می‌گوید، طبیعی است که دولت مصر در شرایط کنونی دایره ارتباطات منطقه‌ای خود را گسترش دهد و سایر احزاب را نیز در بر بگیرد. در این شکی نیست، به‌ویژه پس از اینکه مشخص شد که ورود انصارالله به خط درگیری می‌تواند اراضی مصر و کشتیرانی در دریای سرخ را در معرض تهدیدات امنیتی قرار دهد. وی افزود: «ارتباطات بین مصر و حزب الله هم اکنون هم برقرار است. حتی اگر غیرمستقیم باشد.»

 ۶۵ هزار شهرک‌نشین از مرزهای شمالی تخلیه شدند

رسانه‌های رژیم صهیونیستی امروز سه‌شنبه درباره تعداد شهرک‌نشین‌ها در شمال اراضی اشغالی اعلام کردند که این رژیم ۶۵ هزار شهرک‌نشین را از مرزهای فلسطین-لبنان تخلیه کرده است. به گزارش ایسنا، به نقل از سایت شبکه خبری المیادین، شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرد، «اسرائیل» در خط درگیری در مرزهای شمالی ۶۵ هزار شهرک‌نشین‌ را تخلیه کرد اما در حال حاضر هزاران نفر در فاصله بسیار نزدیکی از مرزها در منطقه حضور دارند و هنوز تصمیمی برای تخلیه افراد باقی مانده گرفته نشده و بیشتر آنها به شکل خودجوش منطقه را ترک کرده و مجبور شدند هزینه‌های این تخلیه را خودشان و بدون کمک دولت پرداخت کنند.

همزمان یوسی یهوشوع، تحلیلگر مسایل نظامی روزنامه عبری زبان یدیعوت آحارونوت گفت، «تا زمانی که حزب‌الله در آنجا حضور دارد، امکان بازگشت به المطله و شتولا وجود ندارد».

یهوشوع با اشاره به اینکه شرایط در شمال اراضی اشغالی عبارت از حضور بسیاری از نیروها و تعداد اندکی اسرائیلی است، گفت: نصرالله (دبیرکل حزب‌الله لبنان) آنچه را در اینجا گفته می‌شود، می‌خواند و دنبال می‌کند و تا زمانی که یگان الرضوان در خط درگیری حضور دارد، هرگز موفق نخواهیم شد این جنگ را تمام کنیم.

در حال حاضر مسوولان رژیم صهیونیستی نگران این هستند که شهرک‌نشین‌ها به مناطق شمالی اراضی اشغالی بازنگردند، در این رابطه بنی گانتس، رئیس حزب اردوگاه دولت در بازدید از شورای منطقه‌ای مبؤوت گفت: «پیروزی» ما زمانی خواهد بود که ساکنان بری و المطله به خانه‌های خود بازگردند و بدانند در امنیت و حفاظت هستند.

از سوی دیگر داوید آزولای، یکی از فرماندهان جبهه داخلی در المطله تاکید کرد: شهرک‌نشینان المطله و تمامی شهرک‌نشین‌های شمال هرگز به شرایط قبل از هفتم اکتبر بازنخواهند گشت.

آزولای گفت: دستکم ۵۰ درصد اسرائیلی‌ها قاطعانه اعلام کردند در صورتی که این معادله تغییر نکند، هرگز به مرزهای شمالی بازنخواهند گشت و آنها درخواست کردند این موضوع در کابینه مطرح و بررسی شود.

این فرمانده جبهه داخلی رژیم صهیونیستی افزود: در (شهرک) کریات شمونه بجز ۲۶۰۰ تا ۲۸۰۰ شهرک‌نشین باقی نمانده‌اند.

امیر برعام، معاون رئیس ستاد کل ارتش رژیم صهیونیستی و فرمانده سابق منطقه شمال تاکید کرد: شرایط بسیار سخت است و فشار زیادی روی هتل‌ها است، کشاورزان اکنون که فصل برداشت است، به باغ‌های خود دسترسی ندارند و باید راه‌حلی برای آن ایجاد شود.

آویگدور لیبرمن، وزیر جنگ پیشین رژیم صهیونیستی در اشاره‌ای آشکار به ناتوانی این رژیم در تاب‌آوری در برابر یک دوره طولانی از جنگ، به کسانی که از ماه‌ها جنگ صحبت می‌کنند، حمله کرده و به شدت آنها را مورد انتقاد قرار داد و گفت آنها واقعیت را درک نمی‌کنند.

شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی پیشتر اعلام کرده بود که شهرک‌ها تا حدود پنج کیلومتری مرزهای شمالی خالی هستند و دستکم ۶۰ هزار شهرک‌نشین از شمال منتقل شدند که تنها ۲۰ هزار تن از آنها از شهرک کریات شمونه هستند.

این رسانه عبری زبان در ادامه گزارش داد، تخلیه شهرک‌نشین‌ها بدون آمادگی قبلی انجام شد، حتی اگر جنگ امروز هم تمام شود، بسیاری از آنها به سرعت به شمال بازنخواهند گشت.

برخی رسانه‌های رژیم صهیونیستی پیشتر گزارش داده بودند که اسرائیل برای این حجم از انتقال شهرک‌نشین‌ها از شمال و جنوب آماده نیست و در کنار بسیاری مشکلات لجستیک، آشوبی در عملیات انتقال شهرک‌نشین‌ها از شهرک‌های واقع در شمال وجود دارد.

آلموگ کوهن، عضو کنست (پارلمان رژیم صهیونیستی) از حزب «قدرت یهود» ۲۶ اکتبر جاری گفت، اگر دشمن نابود نشود، اسرائیلی‌ها هرگز به شهرک‌های خود در غلاف غزه بازنخواهند گشت.

پیش از این یک شهرک‌نشین گفته بود، اگر جنگ تمام شود اما تعادل بازدارندگی با لبنان برقرار نشود، اسرائیلی‌ها هرگز به شهرک‌های خود در شمال بازنخواهند گشت.

در جنگ سال ۲۰۰۶ عقب راندن حزب‌الله به آن سوی اللیطانی (مرزهای لبنان-فلسطین در خاک لبنان) یکی از اهداف اعلام شده از سوی رژیم صهیونیستی علیه لبنان بود که نتوانست به آن دست یابد.

پیام فوری الازهر به مقاومت فلسطین

الازهر مصر در پیامی فوری به مقاومت فلسطین، آنان را قهرمانانی توصیف کرد که با ارتشی تروریست روبه‌رو هستند. به گزارش ایسنا، در بیانیه الازهر آمده است: درود پاک خداوند بر مقاومت فلسطین و مردم غزه که نماد عزت و پایداری‌اند و با آتشی مواجه‌اند که توسط ارتشی تروریستی به سمت آنان فرستاده شده است. درود بر شما ای قهرمانان که با ایمان خود با کشتی‌ها و جنگنده‌ها و موشک‌ها مقابله می‌کنید.

به نقل از «روسیا الیوم» در این بیانیه آمده است: ای دلاوران، از قرآن کریم یاری بجویید و از این کلام خداوند «ولا تهنوا ولا تحزنوا وأنتم الأعلون إن کنتم مؤمنین» استعانت کنید.

الازهر مصر همچنین از آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل به خاطر موضع شجاعانه وی در موضوع فلسطین که خواستار توقف تجاوزات به غزه شده بود، قدردانی کرد. به نقل از میدل ایست نیوز، در این بیانیه همچنین از کشورهای عربی و اسلامی خواسته شده تا برای کمک به برادرانشان در فلسطین به یاری بشتابند و امکانات، ثروت و منابع قدرت خود را برای یاری و حمایت از مردم غزه و جلوگیری از تجاوزات صهیونیست‌ها به کار گیرند.

افزایش شمار شهدای غزه به ۸۵۲۵ نفر

وزارت بهداشت غزه امروز سه‌شنبه ۳۱ اکتبر، اعلام کرد که تعداد شهدای نوار غزه به ۸۵۲۵ نفر رسیده است که ۳۵۴۲ تن آن‌ها کودک، و ۲۱۸۷ نفرشان زن هستند. براساس گزارش پایگاه اینترنتی شبکه «الجزیره»، سخنگوی وزارت بهداشت غزه افزود که نظامیان ارتش رژیم اشغالگر صبح امروز بیمارستان «الصداقه» ترکیه را هدف حملات خود قرار دادند.

وی ادامه داد: شروع شمارش معکوس برای توقف ژنراتورهای اصلی در بیمارستان‌های الشفا و اندونزی را اعلام می‌کنیم؛ روز چهارشنبه (فردا) فعالیت در بیمارستان‌های الشفا و اندونزی متوقف خواهد شد.

سخنگوی وزارت بهداشت غزه تاکید کرد: از مصر می‌خواهیم گذرگاه رفح را باز کند و از درست انجام شدن روند ارسال کمک‌های پزشکی، سوخت و خروج مجروحان اطمینان حاصل کند. وی همچنین از شهروندان فلسطینی خواست تا برای اهدای خون سریعاً به بیمارستان‌های نوار غزه مراجعه کنند.

۳۵ نظامی اسراییلی در کمین مقاومت گرفتار شدند 

منابع خبری از گرفتار شدن شماری از نظامیان رژیم صهیونیستی در کمین رزمندگان مقاومت و هلاکت هشت نفر و زخمی شدن دهها نفر دیگر از آنها خبر دادند.

به گزارش مهر به نقل از العربیه، همزمان با حملات هوایی سنگین رژیم صهیونیستی به مناطق مختلف غزه به ویژه شمال آن، درگیری های شدیدی میان نظامیان رژیم صهیونیستی و رزمندگان حماس در شمال غزه جریان دارد.

رزمندگان حماس از یکی از تونلها خارج شده و کمینی برای ۳۵ نظامی اسرائیلی قرار داده و با آنها درگیر شدند. این نبرد ادامه دارد و طبق گزارشهای واصله، هشت نفر از نظامیان صهیونیست کشته و شماری دیگر از آنها زخمی شدند.

العربیه گزارش داد که نیروی هوایی رژیم صهیونیستی وارد عمل شده است تا با ریختن آتش سنگین، نظامیان صهیونیست بتوانند زخمی شدگان خود را از منطقه خارج کنند.

مصر: اجازه نمی‌دهیم اسرائیل حتی به دانه شنی از سیناء نزدیک شود

 «مصطفی مدبولی»، نخست‌وزیر مصر پس از افشای طرح‌های منتسب به رژیم صهیونیستی شامل جابه‌جایی فلسطینی‌ها به صحرای سیناء، تاکید کرد که تهدید کشورش و تلاش برای آسیب رساندن به امنیت آن در طول تاریخ از این منطقه نشات گرفته است.

طبق گزارش پایگاه اینترنتی شبکه «العربیه»، مدبولی امروز سه‌شنبه، ۳۱ اکتبر در یک کنفرانس مطبوعاتی از شمال سینا هشدار داد که مصر آماده است جان میلیون‌ها نفر را قربانی کند اما کسی به هیچ دانه شنی در این منطقه نزدیک نشود.

نخست‌وزیر مصر ساعاتی پیش، از گردان ۱۰۱ ارتش این کشور در مرز فلسطین، واقع در صحرای سینا بازدید کرد؛ منطقه‌ای بعد از عملیات «طوفان الاقصی» از سوی جنبش «حماس» علیه رژیم اشغالگر، تحرکات نیروهای این گردانِ راهبردی، بیش از گذشته مورد توجه قرار گرفته است.

نخست‌وزیر مصر همچنین تصریح کرد: ما هرگز اجازه نخواهیم داد که هیچ وضعیتی بر ما تحمیل شود؛ قاهره حاضر به حل مسائل منطقه‌ای به قیمت امنیت کشورش نخواهد بود.

روزنامه انگلیسی «فایننشال‌تایمز» به نقل منابعی آگاه فاش کرد که «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی تلاش کرده تا رهبران کشورهای اروپایی را متقاعد کند که به مصر فشار بیاورند تا پناهجویان از نوار غزه را بپذیرد.

پایگاه خبری «میدل‌ایست‌آی» به‌ نقل از روزنامه عبری «یدیعوت آحارونوت» امروز گزارش داد که یکی از پیشنهادهای رژیم اشغالگر برای مصر جهت پذیرش آوارگان جنگ غزه، کنار گذاشته‌شدن بخش اصلی بدهی‌های قاهره به بانک جهانی است.

جنگنده‌های رژیم صهیونیستی اردوگاه جبالیا واقع در شمال نوار غزه را بمباران کردند که تا کنون به شهادت بیش از پنجاه فلسطینی منجر شده است.

بیانیه حزب‌الله درباره حمله توپخانه‌ای به تیم پیاده نظام رژیم صهیونیستی

به گزارش روز سه‌شنبه ایرنا از شبکه خبری المیادین، در بیانیه حزب الله لبنان در این باره آمده است: ساعت ۱۶ بعدازظهر سه‌شنبه، مجاهدین مقاومت اسلامی یک نیروی پیاده نظام اسرائیل را در نزدیکی سایت الجرداح با گلوله‌های توپ هدف قرار دادند.

طبق این بیانیه، این حمله تلفات قطعی در میان نظامیان رژیم صهیونیستی برجای گذاشت.

پیش از این نیز حزب‌الله لبنان از حمله موشکی دقیق به محل تجمع نظامیان رژیم صهیونیستی در شمال فلسطین اشغالی و کشته و مجروح شدن آنها خبر داده بود.

حزب‌الله لبنان در بیانیه‌ای در این باره اعلام کرد: ساعت ۱۲ و ۲۲ دقیقه به وقت محلی و بعد از یک عملیات رصد دقیق مشخص شد که یک تیم نظامی اسرائیلی در اطراف موضع نظامی «العاصی» کمین کرده است.

در این بیانیه آمده است: تیم شهید حسین منصور این نظامیان اسرائیلی را با موشک‌های هدایت شونده هدف قرار دادند و این حمله منجر به کشته و مجروح شدن تمامی نظامیان دشمن شد.

در همین راستا، شبکه المیادین نیز اعلام کرد که موضع نظامی البیاض ارتش رژیم صهیونیستی از خاک لبنان هدف حمله موشکی قرار گرفت.

خبرنگار المیادین در جنوب لبنان نیز اعلام کرد که ارتش رژیم صهیونیستی مناطق اطراف شهرک «بلیدا» در جنوب لبنان را هدف قرار داده است.

رژیم صهیونیستی: به توافق آزادی اسراء نزدیک نیستیم

تزاخی هانگبی، رئیس شورای امنیت داخلی رژیم‌ صهیونیستی روز سه‌شنبه در کنفرانسی خبری گفت: تا به امروز، به توافق آزادی اسرا نزدیک نشده‌ایم.

وی همچنین با اشاره به اینکه به پایان این درگیری نزدیک نیستند، عنوان کرد «هرچیزی که پیش از حملات هفت اکتبر می‌دانستیم را از یاد برده‌ایم».

این مقام صهیونیستی توضیح داد: دیگر هیچ هدف خلاف قاعده‌ای وجود ندارد. قتل عام ۷ اکتبر باعث کنار رفتن توهمات شد. حماس دیگر نباید وجود داشته باشد و این تصمیم کابینه است.

وی در ادامه با طرح این ادعا که «یک گروهک تروریستی» نباید بر نوار غزه حکمرانی کند، گفت: من باور دارم که این موضع اکثریت شهروندان اسرائیلی است.

صحنه های غیرقابل وصف از تازه ترین جنایات صهیونیست ها در جبالیا

رایزنی وزرای خارجه ایران و تایلند درباره وضعیت اسرای تایلندی جنگ غزه

وزیر خارجه تایلند برای بررسی وضعیت شهروندان خود که در جریان عملیات طوفان الاقصی به اسارت در آمده‌اند به قطر سفر کرده و پس از این کشور برای ادامه رایزنی‌های خود به مصر خواهد رفت.

امیرعبداللهیان هم با دستور کار توقف جنگ علیه مردم غزه در دوحه حضور دارد و با مقامات این کشور و رهبران حماس نیز رایزنی کرده است.

حدود ۳۰ هزار تایلندی در سرزمین‌های اشغالی مشغول به کار هستند که بخش اعظم آنها در بخش کشاورزی مشغول به کار بودند.

براساس اعلام وزارت خارجه تایلند، ۳۲ شهروند تایلند در این جنگ کشته و ۱۹ نفر دیگر مجروح شدند.

کد خبر 803111

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 12
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 11
  • IR ۰۹:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۹
    14 23
    زمان نابودی اسرائیل است نه صلح
  • IR ۰۹:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۹
    12 1
    یعنی واقعا تو این شرایط بازم کسی تو غزه میتونسته زندگی کنه که تو بیمارستانشم بستری کنن کسیو؟!
    • علی IR ۲۱:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۹
      3 4
      چرا ضدهوایی ندارند که اینگونه قتل عام میشن؟ این چه جنگ نابرابری است؟
  • IR ۰۹:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۹
    15 19
    روزانه ۲۰۰ کودک در غزه به خاطر تجاوزات، جنایات وحشیانه، وحشی گری وغیرانسانی اسرائیل، آمریکا، انگلیس، فرانسه، آلمان و ایتالیا جان خود را از دست میدهد
  • مهندس نرم افزار IR ۱۵:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۹
    12 6
    بعد از حماس ، حاکم و نظام نوار غزه کیست؟ #چالش
  • IR ۱۵:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۹
    1 7
    مرگ بر آن اتریش
  • IR ۱۷:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۹
    0 10
    یک پیشنهاد خوب به حماس: لطفا از هر 10 موشکی که شلیک می کنید 5 موشک فقط بدنه خالی و بدون مواد منفجره باشد با اینکار 3 موفقیت بدست می آورید : اولا در پرتاب موشکهای اصلی صرفه جویی میشود و هزینه ساخت موشک توسط حماس کمتر میشود. ثانیا سیستم ضد موشکی پاتریوت و گنبد آهنین مجبور میشود موشکهای گران قیمت بیشتری را شلیک کنند و هزینه آنها بسیار بیشتر میشود. ثالثا احتمال خطا در حجم گسترده پرتاب و افزایش تعداد موشوکهای اصلی و بدلی افزایش می یابد. ضمنا با صحنه سازی برخی مکانهایی که دور از مناطق مسکونی و محل تونل ها هستند (به کمک لوله های پلاستیکی و گونی های شن و حتی نصب مانکن با لباس سربازان حماس) آنها را به هدف بمبارانها تبدیل کنید تا پهبادها و هواپیماهای دشمنان به گمان کشف سکوهای پرتاب موشک، بیهوده آن مناطق را بمباران کنند و بمب کمتری بر روی ساختمانهای غزه فرود آید و یا جرات حمله زمینی را نداشته باشند یا نتوانند تشخیص دهند کجا سنگر واقعی وجود دارد و کجا سنگر صحنه سازی شده.
  • IR ۱۸:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۹
    5 12
    کشور‌هایی که در امور داخلی ایران دخالت می کنند باید پاسخگوی جنایات و خسارات غزه باشند. زمان نابودی اسرائیل است نه صلح / روزانه ۲۰۰ کودک در غزه به خاطر تجاوزات، جنایات وحشیانه، وحشی گری وغیرانسانی اسرائیل، آمریکا، انگلیس، فرانسه، آلمان و ایتالیا جان خود را از دست میدهد
    • مجید آرش IR ۰۰:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۰
      0 3
      دمت گرم!!
  • IR ۱۹:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۹
    4 3
    مثنوی نوشتی تا برسی به انفجار خانه یک نیروی حماس ؟؟؟عصر ارتباطاته. دیگه به جهان میگن دهکده جهانی و ملتها شعور تشخیص دارن
  • IR ۱۹:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۹
    6 9
    خاک بر سر حکام عرب منطقه پول دلار دوست
  • IR ۲۳:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۹
    3 4
    اسرائیل با حمایت آمریکا و اروپا مرکتب جنایت علیه بشریت شد رژیم آمریکا انتقام شکست خود را از کودکان و زنان غزه می‌گیرد. رژیم صهیونیستی انتقام شکست خود را از کودکان و زنان غزه می‌گیرد. نمی‌توان در برابر جنایت‌های رژیم صهیونیستی و آمریکا و برخی کشورهای غربی سکوت کرد.