هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی کاخ سفید در تداوم سیاست واشنگتن در حمایت از رژیم اسرائیل و کشتار مردم غزه به تلافی عملیات هفتم اکتبر گروههای مقاومت فلسطین اعلام کرد با توجه به نگرانی از تشدید درگیری، ایالات متحده آمریکا پیامی با "بازدارندگی قوی" به ایران ارسال می کند.

جان کربی

به گزارش همشهری آنلاین، جان کربی مقام ارشد کاخ سفید روز دوشنبه به وقت محلی برابر با ۳۰ اکتبر و هشتم آبان ماه و پس از گذشت ۲۳ روز از آغاز درگیری ها میان گروههای مقاومت فلسطین و رژیم اسرائیل و حملات حماس با عنوان عملیات طوفان الاقصی، در گفتگو با شبکه خبری سی ان ان آمریکا با تکرار ادعاهای ضد ایرانی واشنگتن اعلام کرد که ایالات متحده آمریکا در تلاش است تا پیامی با بازدارندگی "قوی" به ایران ارسال کند، زیرا نگرانی از گسترده تر شدن درگیری‌ها در منطقه افزایش می یابد.

هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی کاخ سفید در پی هشدارهای تهران به آمریکا درباره آغاز جنگ زمینی رژیم اسرائیل علیه نوار غزه و حمایت از این رژیم گفت: ما مطمئنا اگر مجبور باشیم برای دفاع از سربازان و تاسیسات خود وارد عمل می‌شویم. ما ثابت کردیم که برای این کار اقدام و ضربه می‌زنیم. و این پیام قوی ما به ایران است که باید آن را متوجه شود. ما این مسئولیت‌ها را جدی می‌گیریم.

کربی افزود: ما همچنین منافع امنیت ملی خود را در منطقه بسیار جدی می گیریم، به همین دلیل است که رئیس جمهور بایدن اکنون دو گروه ناو هواپیمابر را به منطقه اعزام کرده است... ما باید مطمئن شویم که این پیام به همه بازیگران، نه فقط ایران، ارسال می‌شود که منافع امنیت ملی خود را بسیار جدی خواهیم گرفت. ما از نیروهای خود دفاع و این کار را در زمان دلخواه خود انجام می دهیم.

این در حالی است که حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران در مصاحبه با شبکه خبری بلومبرگ اعلام کرد: آمریکا بطور کامل در کنار رژیم اسرائیل قرار گرفته در حالی که به ایران توصیه می کند خویشتنداری کند . کاخ سفید به ما پیام می دهد که ما بعنوان آمریکا به دنبال گسترش دامنه جنگ نیستیم و از ایران میخواهیم خویشتنداری کند . در حالیکه خودش خویشتنداری نمی کند و در کنار یک طرف جنگ، قرار گرفته است. آنهم در کنار یک رژیم اشغالگر قرار گرفته است.

وی تاکید کرد: توصیه ما این است که آمریکا منصفانه برخورد کند . قرار گرفتن در کنار یک طرف جنگ آنهم طرف اشغالگر حمایت عملی از کشته شدن هفت هزار و ۳۰۰ زن و کودک و غیرنظامی فلسطینی است، این امر اعتبار آمریکا را نه تنها در منطقه بلکه در جهان با چالش جدی مواجه کرده است. جمهوری اسلامی ایران همواره نقش سازنده در منطقه ایفا کرده است . ما معتقدیم راهکار، تداوم جنگ نیست بلکه تمرکز بر راه حل سیاسی است.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که برای رایزنی های بین المللی درباره اوضاع فلسطین و منطقه به نیویورک سفر کرده بود، روز پنحشنبه به وقت محلی برابر با ۲۶ اکتبر ۲۰۲۳ و ۴ آبان ماه جاری در نشست فوق العاده مجمع عمومی سازمان ملل متحد درباره فلسطین که منجر به تصویب قطعنامه پیشنهادی کشورهای عربی در روز بعد، با اکثریت آرا برای برقراری آتش بس در غزه شد، گفت: نسبت به پیامدهای غیرقابل کنترل حمایت های نامحدود مالی، تسلیحاتی و عملیاتی کاخ سفید از رژیم تل آویو که منجر به گسترش شدت بمباران غیرنظامیان و زنان و کودکان فلسطین در غزه و کرایه باختری شده است ، قویا هشدار می دهیم.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: از مقر سازمان ملل به جنگ افروزان اسرائیلی و حامیان آن، دولتمردان و نظامیان آمریکا که اکنون مدیریت نسل کشی در فلسطین را در دست دارند صریحاً می گویم ما از گسترش و دامنه جنگ در منطقه استقبال نمی کنیم اما هشدار می دهم اگر نسل کشی در غزه ادامه یابد، خود از این آتش در امان نخواهند ماند. آنجا خانه ماست، غرب آسیا منطقه ماست. در امنیت خانه با هیچ طرفی تعارف نداریم.

امیرعبداللهیان تاکید کرد: اقدام اخیر ملت فلسطین و سازمان آزادی بخش حماس علیه اشغالگران، برمبنای قواعد قابلِ اعمال حقوق بین‌الملل، عملی کاملاً مشروع بوده و حق ذاتی آنها است و انتساب هر عنوان دیگری به آن مطلقاً غیرقانونی و غیرقابل قبول است.

وزیر خارجه ایران تاکید کرد: جنبش آزادی بخش فلسطینی حماس طبق حقوق بین الملل با اشغالگری مبارزه می کند و دارای حق مشروع است. حماس برای آزادی اسرای غیرنظامی آمادگی دارد. جهان باید همزمان از آزادی ۶۰۰۰ فلسطینی اسیر در زندان های رژیم اسرائیل حمایت کند.

کد خبر 802996
منبع: ایرنا

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 40
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 3
  • اعتراض IR ۱۸:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۸
    29 13
    آمریکایی‌ها جنایتکار به دیگران می‌گویند در جنگ دخالت نکنید، اما خودشان از صهیونیست‌ها جنایتکار حمایت تمام عیار می‌کنند. کشورهای غربی جنایتکار به دیگران می‌گویند در جنگ دخالت نکنید، اما خودشان از صهیونیست‌ها جنایتکار حمایت تمام عیار می‌کنند. بمباران شدید مردم غزه در این مدت 24 روز توسط رژیم کودک کش صهیونیستی با حمایت و پشتیبانی همه جانبه آمریکا و غرب بسیار ناراحت کننده است. ارتش اسرائیل به همراه ارتش آمریکا در این مدت 24 روز صدها تن بمب روی مردم مظلوم، بی دفاع و بی گناه غزه ریخته است. رژیم کودک کش صهیونیستی جنایتکار به همراه آمریکا جنایتکار و با چراغ سبز سازمان های بین المللی خیانتکار از مهرماه تاکنون در جنگ نوار غزه جنایت می کند، آدم می کشد و مردم غزه را بمباران و قتل عام می کند و همچنان نیز ادامه می دهد.
    • IR ۲۲:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۸
      14 6
      فقط قبل از آنکه آن پیام بازدارندگی قویوتون را برای ایران بفرستید ۱۰۰ بار از روش بنویسید ملکه ذهنتان شود در جنگ غزه دخالت نکنید
    • IR ۲۲:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۸
      19 15
      یه جوری پز ناوهای هواپیمابرشون رو میدن انگار چی اند زیر دریایی ایران از زیر یکی از همین ناوها رد شده بود کلا نفهمیده بودند حالا تصور کنید موقعیت جنگی بود چی از اون ناو مونده بود جز آهن پاره
  • IR ۱۸:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۸
    24 13
    جنایات امروز غزه جنایت علیه بشریت، جنایت جنگی و نسل‌کشی است مصوبات بین المللی بر لزوم برخورداری افراد از حق درمان در زمان جنگ مسلحانه تاکید دارد که نه تنها در قبال دولت‌ها بلکه برای گروه‌های مسلح و شبه نظامیان نیز الزام آور است. مطابق توافقنامه ژنو حفظ حقوقی زخمی‌ها و بیماران از اهمیت خاصی برخوردار است و اگر تعرضی به حقوق افراد زخمی یا بیمار بشوند جزو جرایم جنگی است.
  • IR ۱۸:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۸
    29 16
    فعلا موشک های پایگاه ها تحمل کنید تا بعد
  • IR ۱۸:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۸
    22 13
    شمار شهدا فلسطین 8306 نفر رسید ارتش اسرائیل با حمایت و پشتیبانی آمریکا و غرب صدها تن بمب روی مردم غزه ریخته است. آمریکا جنایتکار عامل اصلی جنگ اخیر اسرائیل با غزه است. صهیونیست‌ها با حمایت آمریکا و غرب از تمام خطوط قرمز عبور کرده‌اند. آمریکا جنایتکار با اسرائیل در نسل‌کشی غزه همدست است. چرا صهیونیست‌ها با حمایت مستقیم آمریکا و غرب کودکان را در فلسطین و غزه می‌کشند؟! حمله رژیم صهیونیستی به بیمارستان القدس غزه 100 درصد فقط با دستور مستقیم دولت جو بایدن انجام گرفته است. آمریکا شریک تاریخی «بربریت صهیونیستی» است. حمایت آمریکا از رژیم جعلی اسراییل، نشانه احساس خطر است. ویرانی بیش از 200 هزار واحد مسکونی غزه در حملات رژیم صهیونیستی/ متأسفانه شورای امنیت سازمان ملل به وظایف خود عمل نکرده است. لنبان و سوریه به خاطر تجاوزات، جنایات وحشی گری وغیرانسانی اسرائیل، آمریکا و مزدوانشان باید به فکر ساخت بمب اتم باشند.
  • IR ۱۸:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۸
    32 13
    بیش از ۱۸ هزار تن مواد منفجره به بر سر ساکنان غزه / ۵۰ تن مواد منفجره هر کیلومتر مربع/ بیش از ۵۰ هواپیمای نظامی آمریکا به غرب آسیا اعزام شدند. آمریکا مشوق و شریک اصلی جنایات صهیونیست‌ها در غزه است.
  • تحلیلگر، IR ۱۸:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۸
    34 24
    بهوش باشید امریکای جنایتکار احتمالا هروقت با این ادبیات حرف میزند جایی را مورد حمله نظامی قرار میدهد
  • S IR ۱۸:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۸
    15 13
    خیلی جای تعجب داره که کمونیست ها رو به مسیحی ها ترجیح میدید..
    • S IR ۲۰:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۸
      15 20
      کمونیست=صهیونیسم
    • هادی IR ۲۰:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۸
      4 13
      مهم منافع ما هست که باید تضمین شود هر کشوری که منافع مارو تضمین کنه حالا امریکا باشه چین باشه یا سوریه باهاش ارتباط برقرار میکنیم بچز رژیم اسراییل کثیف کودک کش که اون اصلا کشور نیس که بخوایم حرف بزنیم
    • IR ۲۲:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۸
      6 3
      جواب نمیده قدیمی شده برو یه چیز جدید پیدا کن
    • IR ۱۱:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۹
      0 2
      هادی جان منظورت از منافع جیره مواجب خودته، مگه نه؟ هدف وسیله رو توجیه نمی کنه وگرنه الان حق با رژیم صهیونیستی بود.
  • IR ۱۸:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۸
    32 11
    مقاومت اسلامی عراق مسوولیت حمله به پایگاه آمریکا در دیر الزور سوریه را برعهده گرفت
  • IR ۱۸:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۸
    18 14
    جنگ غزه پایان اسرائیل است
  • IR ۱۸:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۸
    24 15
    جنگ غزه پایان عمر سیاسی جو بایدن است. جنگ غزه پایان نابودی اسرائیل است.
  • IR ۱۹:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۸
    تاریخ 240 ساله آمریکا پر از جنگ و درگیری است که تاریخ 240 ساله آمریکا پر از درگیری است و این کشور معتاد به جنگ است. که تاریخ آمریکا سراسر درگیری بوده و این کشور به جنگ اعتیاد دارد. آمریکا معتاد به جنگ است. تاریخ ایالات متحده ۲۴۰ سال است، اما این کشور فقط ۱۶ سال را صرف جنگ نکرد. ایالات متحده ۸۰۰ پایگاه نظامی در ۸۰ کشور منطقه در سراسر جهان ساخت. هر کجا ماشین نظامی آمریکا می رود، مردم رنج می‌برند. که به دنبال ساخت بمب اتمی است که ۲۴ برابر قوی‌تر از بمب‌هایی است که در جنگ جهانی دوم بر ژاپن پرتاب شده است.پنتاگون به دنبال تایید و دریافت بودجه از کنگره برای ساخت یک نوع بمب گرانشی اتمی جدید است. روز ششم آگوشت ۱۹۴۵، آمریکا نخستین بمب اتمی جهان را بر هیروشیما پرتاب کرد و ضمن نابودی این شهر، ۱۴۰ هزار نفر کشته شدند. این کشور تنها سه روز بعد، بمب دوم را بر روی شهر ناگازاکی پرتاب کرد که طی آن ۷۰ هزار نفر دیگر به خاک و خون کشیده شدند.
  • IR ۱۹:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۸
    17 10
    نیروهای آمریکایی ۲۳ بار در عراق و سوریه هدف قرار گرفتند. زمان خروج نیروهای «ائتلاف»، از عراق فرار رسیده است.
  • IR ۱۹:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۸
    28 12
    آمریکا در جنگ غزه محکوم به شکست است. اسراییل در جنگ غزه محکوم به شکست است.
  • IR ۱۹:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۸
    25 11
    ما هم پیامی پشیمان کننده میدیم تا اون دهان کثیفتون رو ببنید ، جانی های حامی اسرائیل ، یکی بزنی ده تا میخوری نشون به اون نشونی
  • IR ۱۹:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۸
    20 12
    رزمنده ایرانی به سران آمریکا هشدار داد که با آتش بازی نکنند آمریکا جنایتکار با آتش بازی می‌کند. که آمریکا جنایتکار در حال بازی با آتش است.
  • تشکر از مقاومت عراق IR ۱۹:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۸
    16 11
    مقاومت عراق یک پایگاه آمریکایی در سوریه را با موشک هدف قرار داد
  • IR ۱۹:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۸
    15 7
    قتل عام مردم غزه به دست نظامیان رژیم صهیونیستی و با حمایت همه جانبه آمریکا و غرب اکنون به یکی از بزرگترین بحران‌های جهان تبدیل شده است به طوری که کشور‌های مختلف در تمامی قاره‌ها نسبت به آن واکنش نشان داده و خواستار پایان یافتن جنایات علیه فلسطینیان شده اند.
  • IR ۱۹:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۸
    17 9
    ما شاهد کشتار تمامی اعضای خانواده‌ها در نوار غزه طی ۳ هفته گذشته بوده ایم. تنها در یک نمونه، یکی از فلسطینیان مقیم ژوهانسبورگ ۲۵ تن از اعضای خانواده خود را در حملات هوایی اسرائیل از دست داده است.
  • اعتراض IR ۱۹:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۸
    16 12
    مدعیان دروغین حقوق بشر جنایتکار به دیگران می‌گویند در جنگ دخالت نکنید، اما خودشان از صهیونیست‌ها جنایتکار حمایت تمام عیار می‌کنند.
  • IR ۱۹:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۸
    21 11
    آمریکایی ها مانند داعش با سواستفاده از نام دین مرتکب جنایت می‌شوند. صهیونیست‌ها مانند داعش با سواستفاده از نام دین مرتکب جنایت می‌شوند.
  • IR ۱۹:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۸
    18 14
    ببینید | بمباران مسجدی در شمال غزه/ صهیونیست‌ها عصر امروز مسجد الفوز در منطقه الصفطاوی در شمال غزه را بمباران کردند.
  • IR ۲۰:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۸
    27 11
    این اقدامات تجاوزکارانه تهدیدی جدی برای صلح و امنیت منطقه است. رژیم اسرائیل همزمان با ارتکاب جنایات جنگی و جنایت علیه بشریت در نوار غزه، چندین عملیات تهاجمی را با هدف فرودگاه های غیرنظامی در دمشق و حلب انجام داد. این حملات تروریستی خسارات شدیدی به تاسیسات ضروری فرودگاه وارد کرد و باعث اختلالات قابل توجهی در عملیات آنها برای مدت قابل توجهی شد. متأسفانه، این حملات همچنین منجر به تلفات جانی و زخمی شدن چندین غیرنظامی بی گناه شد. در واقع این ایالات متحده است که با همسویی آشکار خود با متجاوز به هزینه مردم بیگناه فلسطین به دنبال افزایش تنش است. آمریکا و برخی کشورهای غربی تلاش کردند دفاع از خود و حق تعیین سرنوشت ملت فلسطین و مقاومت فلسطین را با تروریسم یکی بدانند و به رژیم اشغالگر اسرائیل حق ناعادلانه دفاع از خود اعطا کنند. حمایت بی دریغ ایالات متحده از اشغالگری و تجاوز، آن را به بخشی از مشکل و چالشی که جامعه بین المللی در وضعیت کنونی نوار غزه با آن مواجه است، تبدیل کرده است. هدف اصلی ایران جلوگیری از تشدید تنش در منطقه است.
  • IR ۲۰:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۸
    25 12
    آخ آخ ترسیدیم. ناز بشی تو .
  • S IR ۲۰:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۸
    15 9
    روی سخن با کاخ سفیده ومنظور از کمونیست همون صهونیسته.. خودتونو بخاطره کی بخطر میندازین..
  • IR ۲۰:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۸
    19 12
    مقاومت اسلامی عراق آمریکا را تهدید کرد
  • IR ۲۱:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۸
    23 11
    آمریکا از زمین و هوا و دریا از رژیم کودک کش صهیونیستی در جنگ نوارغزه کمک، هدایت، مدیریت، نظارت، حمایت و پشتیبانی نظامی می کند.
  • IR ۲۱:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۸
    22 12
    آمریکا هیچ غلطی نمی کند ، آمریکا به حدی ضعیف شده که جز مماشات با ایران هیچ کار دیگری انجام نمی‌دهد.
  • IR ۲۱:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۸
    21 11
    رژیم کودک کش صهیونیستی بار دیگر چهره زشت خود را در غزه آشکار کرد شورای امنیت سازمان ملل متحد از سال 1945 تاکنون به وظایف خود عمل نکرده است رفتار وحشیانه آمریکایی ها و اسرائیلی ها در جنگ نوار غزه ثابت کرد و نشان داد که ساخت بمب اتمی 100 درصد فقط واجب است. کشتار، بمباران، قتل عام و نسل کشی غزه توجیه ندارد نابودی اسرائیل قطعی است. بمباران غزه توجیه نشدنی است نابودی اسرائیل قطعی است. اسرائیل در جنگ نوار غزه با حمایت آمریکا و غرب قوانین بین‌المللی را رعایت نکرده است و رعایت نمی کند و 15 مهرماه تاکنون هم برای همه مردم دنیا ثابت شده است.
  • IR ۲۱:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۸
    19 11
    شهرک‌های صهیونیست نشین در قدس اشغالی هدف حمله موشکی قرار گرفت
  • IR ۲۱:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۸
    18 10
    رژیم صهیونیستی بیمارستان بیماران سرطانی را برای دومین بار هدف قرار داد
  • IR ۲۱:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۸
    21 11
    زمان اخراج نیروهای نظامی آمریکا از عراق و منطقه فرا رسیده است
  • IR ۲۱:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۸
    21 11
    رژیم صهیونیستی با دستور مستقیم آمریکا به ۲ پایگاه نظامی جنوب سوریه حمله هوایی کرد
  • IR ۲۲:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۸
    22 9
    نیرو‌های ویژه کانادا در فلسطین اشغالی مستقر شدند
  • IR ۲۲:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۸
    27 10
    زمان اخراج نیروهای آمریکایی مستقر از غرب آسیا (خاورمیانه) فرا رسیده است.