«آستین خالی» تازه‌ترین محصول حوزه هنری اصفهان که زندگی سردار شهید حاج حسین خرازی را روایت می‌کند، برای اولین بار در دسترس مخاطبان سایت عماریار قرار گرفته است.

شهید خرازی

به گزارش همشهری آنلاین «آستین خالی» تازه‌ترین محصول حوزه هنری اصفهان که زندگی سردار شهید حاج حسین خرازی را روایت می‌کند، برای اولین بار در دسترس مخاطبان سایت عماریار قرار گرفته است.

این مستند ابعاد کمتر دیده‌شده‌ای از شهید خرازی، فرمانده لشکر 14 امام حسین (ع) را به نمایش درآورده است که به گفته مهدی خادم‌الحسینی، کارگردان آستین خالی، برگرفته از صحبت‌های کسانی است که تا به حال جلوی دوربین نرفته و از فرماندهان نام‌آشنای جنگ نبوده‌اند.

«آستین خالی» یک فرمانده دیدنی شد

گفتنی است شهید حسین خرازی، پیش از جنگ تحمیلی در جریان مبارزه با تروریست‌های تجزیه‌طلب در پاوه حضور فعال داشت. در غائلۀ کردستان بعد از رشادت‌هایی که در زمینه آزاد کردن شهر سنندج از خود نشان داد، به سمت فرماندهی گردان ضربت درآمد و پس از یک سال خدمت صادقانه در کردستان راهی خط مقدم جنوب کشور شد. پس از عملیات پیروزمندانه طریق القدس بود که تیپ امام‌حسین(ع) رسمیت یافت. حاج‌حسین در سمت فرماندهی رشادت‌های بسیاری از خود نشان داد. او در عملیات خیبر از ناحیه دست راست جانباز شد و اسفند 1365 در منطقه عمومی عملیات کربلای 5، در حالی که تنها 29 سال داشت، به شهادت رسید.

علاقمندان برای تماشای این مستند می‌توانند به سایت عماریار به نشانی Ammaryar.ir مراجعه کنند.

کد خبر 802887

پر بیننده‌ترین اخبار فرهنگ عمومی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha