بانک تسویه‌حساب‌های بین‌المللی آخرین وضعیت سپرده های ارزی ایران نزد بانک ها و موسسات خارجی را منشر کرده است؛ گزارشی که از رشد ۱۱ درصدی سپرده های ارزی کشورمان حکایت دارد.

دلار

به گزارش همشهری، بانک تسویه‌حساب‌های بین‌المللی از رشد ۱۱ درصدی سپرده‌های ایران نزد بانک‌ها و مؤسسات مالی خارجی در پایان نیمه نخست ۲۰۲۳ خبر داد و اعلام کرد میزان سپرده‌های ایران نزد بانک‌ها و مؤسسات خارجی در ۶ ماهه سال جاری میلادی ۲۰۲۳ با ۲ میلیارد و ۳۱ میلیون دلاری افزایش پیدا کرده و به ۲۰ میلیارد و ۹۴ میلیون دلار رسیده است.

بر اساس این گزارش، کل مراودات مالی ایران با بانک‌های ۴۴ کشور خارجی در نیمه نخست ۲۰۲۳ با رشد پنج درصدی نسبت به پایان ژوئن ۲۰۲۲ مواجه شده و به ۲۱ میلیارد و ۸۵ میلیون دلار رسیده است. این رقم در پایان ژوئن ۲۰۲۱ بالغ‌بر ۱۹ میلیارد و ۹۶۲ میلیون دلار گزارش شده بود.

مقر اصلی بانک تسویه‌حساب‌های بین‌المللی در شهر (بازل) در سوئیس است و گزارش‌های آن با عنوان «بانکداری بین‌المللی و تحولات بازار مالی» چهار بار در سال منتشر می‌شود. در این گزارش‌ها سپرده‌ها و تعهدهای مجموعه‌ای از بانک‌ها و مؤسسه‌های مالی غیر بانکی متعلق به ۴۴ کشور جهان که عمدتاً اروپایی هستند عرضه می‌شود.

ایران چند میلیارد دلار سپرده خارجی دارد؟ | رشد سپرده ارزی کشور نزد موسسات خارجی

کد خبر 802651
منبع: روزنامه همشهری

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ارز و طلا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha