صادق بیگدلی، بازیکن تیم والیبال نشسته ایران می‌گوید این تیم رکورددار کسب موفقیت است و این رکوردها در کتاب گینس هم ثبت شده

واليبال نشسته

همشهری آنلاین-محسن محمودصفری| تیم والیبال نشسته ایران به‌عنوان باثبات‌ترین تیم ورزشی ایران، صاحب 7مدال طلا در پارالمپیک‌ها و 4مدال طلا در پاراآسیایی است؛ تیمی قدرتمند که هم‌گروه‌شدن با آن، بدشانسی بزرگی برای سایر تیم‌ها محسوب می‌شود. والیبالیست‌های ایران در پاراآسیایی هانگژو بدون ازدست‌دادن حتی یک ست توانستند قدرتمندانه رقبایشان را شکست دهند و قهرمان بازی‌ها شوند. صادق بیگدلی، بازیکن باسابقه تیم ملی والیبال نشسته در گفت‌وگو با همشهری درباره مسیر این قهرمانی و گلایه ‌بازیکنان تیم والیبال نشسته صحبت کرده که در ادامه می‌‎خوانید.

  • با اقتدار طلای بازی‌های پاراآسیایی را کسب کردید. درباره این قهرمانی برایمان توضیح می‌دهی؟

تیم والیبال نشسته ایران یک تیم متحد است که تماشاگر وقتی آن را می‌بیند، دلش قرص است. از سال2004 یک تغییر نسل در این تیم داده شد و تا امروز شاکله آن حفظ شده است. در تیم والیبال نشسته ایران شما تجربه، جوانی، اتحاد و رفاقت را می‌بینید و همین سبب شده تا تیم ایران مقتدرانه 9دوره فینالیست مسابقات پارالمپیک باشد و 7مدال طلا کسب کند. در پاراآسیایی هم تیم والیبال نشسته 4دوره حضور داشته که حاصل آن 4طلا بوده است؛ آن‌هم طلایی که جز یک مسابقه که در گوانگژو بود و ایران 3 بر یک برنده شد، تمام نتایج 3 بر صفر بوده است. در آسیا تیم‌های خوبی ازجمله چین و قزاقستان حضور دارند ولی واقعیت این است که فاصله زیادی با تیم قدرتمند ایران دارند.

  • گویا از جوایز تیمی گلایه داشتید. اعتراض شما نسبت به چیست؟

اتفاقی که درخصوص جوایز ورزش تیمی افتاده در نوع خودش جالب است. قانونی وضع شده که فقط شامل یک تیم می‌شود. ببینید در المپیک و پارالمپیک تنها تیمی که مدال می‌گیرد، تیم والیبال نشسته است. اعلام شده جوایز ورزش تیمی نصف است؛ یعنی ما یک قانون فقط برای تیمی گذاشتیم که تنها ورزش مدال‌آور تیمی ماست. به‌نظرم نه‌تنها نباید این جایزه نصف شود بلکه باید پاداش مضاعفی برای ایجاد انگیزه برای سایر ورزش‌های تیمی ما داده شود. در همین پاراآسیایی جایزه مدال طلای ما 450میلیون است درحالی‌که جایزه مدال نقره انفرادی 500میلیون تومان است! به‌نظرم همین مسئله عدالت را زیر سؤال می‌‎برد. بچه‌های والیبال نشسته برای پول ورزش نمی‌کنند ولی پاداش مدال می‌تواند راهگشا باشد و باعث انگیزه شود. مضاف بر همه اینها بچه‌ها دارند به‌صورت حرفه‌ای ورزش می‌کنند و نمی‌توانند شغلی جز ورزش داشته باشند، پس با همین پاداش‌ها زندگی خودشان را سپری می‌کنند.

  • این مسئله سبب کاهش انگیزه شما نشده است؟

چندین سال است که جوایز ما نصف است ولی این باعث نشده انگیزه ما کم شود. بچه‌های والیبال نشسته مصمم‌تر تلاش می‌کنند تا با نتایج بهتری رقبایشان را شکست دهند ولی این نباید باعث شود که مسئولان خیالشان راحت باشد. قطعا برای این تیم هزینه شده، بچه‌ها برای آمادگی خود هزینه می‌کنند و نیاز است که مسئولان هم نگاه ویژه‌ای به این تیم داشته باشند. تیم والیبال نشسته رکورددار کسب موفقیت است و همانطور که می‌دانید این رکوردها در کتاب گینس هم ثبت شده، پس نگاه ویژه مسئولان حق این تیم است.

  • کاروان ایران در پایان بازی‌ها عنوان دومی را کسب کرد. نظر شما در این خصوص چیست؟

شرایط کاروان فوق‌العاده بود. دکتر کارگری قبل از اعزام و در مراسم بدرقه صحبت‌هایی داشتند و همه بچه‌ها انگیزه گرفتند. به بچه‌ها گفتند با خیال راحت و در آرامش برای بهترین‌بودن خودتان تلاش کنید. ایشان در هانگژو هم به سالن مسابقات مختلف می‌رفتند و اگر بچه‌ها مشکلی داشتند، برای رفع آن اقدام می‌کردند. کاروان ایران بهترین نتیجه تاریخ را گرفت و عنوان دومی را کسب کرد و ژاپن سوم شد. ولی باید ببینید ایران با چند ورزشکار در رده دوم قرار گرفت و ژاپن چند ورزشکار را به هانگژو آورده بود؟ واقعا کاروان ایران کیفی بود و نتیجه فوق‌العاده‌ای در تاریخ ثبت شد.

  • پیش‌بینی‌ات از پارالمپیک پاریس چیست؟

به‌تعویق‌افتادن پاراآسیایی را از این منظر که کمتر از یک سال مانده به مسابقات پارالمپیک برگزار شد، باید به فال نیک گرفت و به این مسابقات به چشم تدارکاتی پارالمپیک نگاه کنیم. کارمان آنجا راحت نیست ولی ما برای کسب مدال طلا به پاریس می‌رویم؛ هرچند می‌دانیم تیم‌های قدرتمندی همچون بوسنی، برزیل، مصر و آلمان رقبای سرسخت ایران خواهند بود. مردم ما را از دعای خیرشان محروم نکنند تا بتوانیم بار دیگر برای لحظه‌ای دل آنها را شاد کنیم.

کد خبر 802616

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار کشتی و وزنه‌برداری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 1
  • Amiiir IR ۱۸:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۸
    2 0
    تو ایران چی سرجاشه که این دومیش باشه؟
  • یحیی IR ۲۲:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۸
    5 0
    پاداشها روبدید کنعانی زادگان ... رو هم بدید میثاقی بخوره
  • محمد IR ۱۴:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۹
    1 0
    باید بگن طلای انفرادی 700 میلیون و طلای تیمی 450 تومن. کسی که تک و تنها مدال میاره با ورزشهای گروهی فرق داره
  • رضا IR ۰۰:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۰
    0 0
    پارا المپیک کاری کردن کارستان.بعد چین بیشترین مدال طلا را صید کردند.وزیر محترم ورزش قطعا اجازه نحواهد داد عزیزان قهرمان ما که پرچم ایران را بالا بردند.ناراضی باشند. البته همه عزیزان ورزشکار میدانند هزینه ورزش خیلی زیاد است.