بابک لطفی خواجه پاشا، کارگردانی دومین فیلمش با عنوان «آبی روشن» را در حالی پشت سر می گذارد که مرتضی امینی تبار در این فیلم همبازی مهران احمدی و سارا حاتمی است.

امینی تبار

همشهری آنلاین: «آبی روشن» فیلمی اجتماعی است که بابک لطفی خواجه پاشا آن را کارگردانی می کند؛ این فیلم علاوه بر لوکیشن های مختلف در بازار تبریز فیلمبرداری شده و این روزها گروه سازنده مشغول ادامه تصویربرداری فیلم هستند. فیلمی که به نظر می رسد در صورت پایان به جشنواره چهل ودوم فیلم فجر برسد. بخش هایی از این فیلم سینمایی در خلخال و استان گیلان فیلمبرداری شده است.
بازیگر اصلی این فیلم به تهیه‌کنندگی حسین میری، مهران احمدی است که مرتضی امینی تبار، بازیگر جوان سریال «زخم کاری» به  کارگردانی محمدحسین مهدویان با مهران احمدی همبازی است. بازیگری که این روزها نقش اصلی فصل دوم «زخم کاری» را به گونه ای برعهده دارد و از شخصیت های اصلی داستان به حساب می آید. سارا حاتمی از بازیگران دیگر این فیلم است و بازیگران بومی نیز در دومین کار خواجه پاشا حضور دارند.خانواده مرتضی امینی تبار اصالتا افغانستانی دارد و از اقوام تاجیک این کشور است که در سال 1375 به ایران مهاجرت کرده است. این بازیگر تئاتر و سینما در شهر قم به دنیا آمده  است.
مهران احمدی هم  به تازگی بازی در فیلم کمدی «به خاطر یک کیف دلار» به کارگردانی حمید بهرامیان را هم به پایان رسانده، البته این بازیگر در جشنواره فجر سال گذشته با ۲ فیلم «غریب» به کارگردانی محمدحسین لطیفی و «روایت ناتمام سیما» به کارگردانی علیرضا صمدی حضور داشت. نگارش فیلمنامه «آبی روشن» به‌عنوان یکی محصولات سازمان هنری رسانه‌ای اوج را امیر ابیلی‏ و داوود گنجوی برعهده دارند و به نظر می‌رسد داستانی خانوادگی در حال‌وهوای تجربه قبلی بابک خواجه‌پاشا داشته باشد.
بابک لطفی خواجه پاشا کارگردانی فیلم «در آغوش درخت» را برعهده داشت و چند سریال را برای صداوسیمای شبکه استانی آذربایجان غربی کارگردانی کرده است.
در کارنامه بازیگری این کارگردان؛ حضور در فیلم های «خورشید»، «قصرشیرین»، «عاشورا» نیز دیده می شود.وی همچنین دستیار کارگردان فیلم «محمد» به کارگردانی مجید مجیدی بود.

کد خبر 802580
منبع: همشهری آنلاین

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha