یکشنبه ۷ آبان ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۶
۰ نفر

یک عضو ارشد جنبش حماس اقدام بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی در حذف توییت انتقادی خود از نهادهای اطلاعاتی و امنیتی این رژیم را بیانگر میزان شوک و غافلگیری سران صهیونیست و سطح بالای شکاف و چند دستگی بین آنها و نیز نشانگر سیلی محکمی دانست که عملیات طوفان الاقصی به این رژیم وارد کرد.

حماس

به گزارش همشهری آنلاین، به نقل از خبرگزاری سما، عزت الرشق عضو دفتر سیاسی جنبش حماس در واکنش به اقدام نتانیاهو در حذف توییت خود در پی "واکنش‌های خشمگین بنی گانتس و یائیر لاپید جنایتکار" و از سران اپوزیسیون رژیم صهیونیستی به آن گفت: اقدام نتانیاهوی تروریست در حذف توییت خود از شبکه ایکس (توییتر سابق) که در آن عدم دریافت هشداری از جانب سازمان اطلاعات نظامی یا سازمان امنیت داخلی (شاباک) رژیم صهیونیستی مبنی بر احتمال وقوع عملیات "طوفان الاقصی" را تکرار کرده بود، نشان دهنده میزان شوک و غافلگیری سران رژیم صهیونیستی و کابینه فاشیست نتانیاهو و همچنین سیلی محکمی است که در هفتم اکبر (روز 15 مهرماه با آغاز عملیات طوفان الاقصی) دریافت کردند.

وی گفت که این امر اختلافات و درگیری‌های داخلی رژیم صهیونیستی را عمیق‌تر می‌کند و بار دیگر سردرگمی کابینه ‌و رژیم سست و ازهم فروپاشیده سران صهیونیست را برملا می‌کند.

در پی انتشار یک فایل صوتی طی چند روز اخیر از بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی که در آن با اطمینان می گوید که خطری از جانب حماس در غزه این رژیم را تهدید نمی کند، نتانیاهو امروز در جدیدترین توییت خود تلاش کرد که مسئولیت شکست از مقاومت فلسطین و غافلگیر شدن را به گردن دستگاه های امنیتی و اطلاعاتی این رژیم بیاندازد و خود را بی تقصیر جلوه دهد.

بنیامین نتانیاهو در توییت خود که لحظاتی بعد آن را حذف کرد، نوشت: در هیچ مورد و در هیچ مرحله ای هشداری درباره نیت حماس برای جنگ (از سوی دستگاه های امنیتی) دریافت نکردم.

وی افزود: ارزیابی همه فرماندهان دستگاه های امنیتی از جمله رئیس واحد اطلاعات نظامی ارتش (امان) و رئیس سازمان امنیت داخلی(شین بت) این بود که بازدارندگی در سطح خوبی قرار دارد و حماس دنبال حل و فصل مسائل است.

نتانیاهو سپس زیر فشار سیاستمداران مخالف خود مجبور شد که عذرخواهی کرده و بگوید که اشتباه کرده است.

توئیتی جنجالی که نتانیاهو فورا پاک کرد | بالا گرفتن تنش داخلی در اسرائیل؟

نتانیاهو مجبور به عذرخواهی شد

کد خبر 802572

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha