روزنامه نیویورک تایمز به نقل از منابع آگاه گزارش داد که اسرائیل ظاهرا عملیات همه جانبه زمینی را کنار گذاشته و در عوض به تهاجم‌های زمینی محدودتر روی آورده است.

ارتش اسرائیل - حمله زمینی

به گزارش همشهری آنلاین، مقام‌های آمریکایی روز شنبه به این روزنامه گفتند که تصمیم اسرائیل برای دست نگه داشتن از یک تهاجم همه جانبه به نوار غزه و در عوض انجام تجاوزهای زمینی محدودتر، با پیشنهاداتی که لوید آستین وزیر دفاع امریکا در روزهای اخیر به همتایان اسرائیلی خود ارائه کرده، همسو است.

مقامات دولت بایدن هشدار دادند که اشاره به اینکه اسرائیل در نهایت چه خواهد کرد دشوار است، درحالیکه افزایش حملات هوایی و گسترش تهاجم‌های زمینی در سه روز گذشته نشان دهنده موضع تهاجمی‌تر اسرائیل است.

بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی روز شنبه گفت که نیروهای تل آویو روز جمعه وارد غزه شدند تا مرحله دوم جنگ را آغاز کنند. اگرچه نتانیاهو این اقدام را یک یورش توصیف نکرد.

مقام‌های نظامی پیشتر گفتند که نیروهای اسرائیلی وارد بخش شمالی غزه شدند و تا شنبه شب آنجا باقی ماندند.

مقام‌های آمریکایی روز شنبه گفتند که تاکنون تجاوزات نیروهای زمینی اسرائیل به غزه کوچکتر و محدودتر از چیزی بوده که مقام‌های نظامی اسرائیل در ابتدا برای وزیر دفاع و دیگر مقام‌های ارشد نظامی آمریکا توضیح دادند.  
 
بر اساس این گزارش، در واقع برنامه‌های یورش اولیه اسرائیل مقام‌های آمریکایی را نگران کرد و آنها ابراز نگرانی کردند که تل‌آویو فاقد اهداف نظامی قابل دستیابی است و اینکه ارتش اسرائیل هنوز آماده انجام یک حمله زمینی نیست.

کد خبر 802481
منبع: ایرنا

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha