عضو شورای شهر تهران گفت: از شهردار تهران که خودشان از زمره نمایندگان بوده و در هیات دولت نیز حضور دارند درخواست دارم موضوع ترمیم حقوق کارکنان را پیگیری کنند.

احمد علوی

به گزارش همشهری؛ سیداحمد علوی رئیس کمیته گردشگری شورای شهر تهران در یکصدوهشتادوهفتمین جلسه علنی شورا، در تذکر پیش از دستور خود، اظهار کرد: موضوعی مدت‌هاست توسط آقای امانی پیگیری شده اما دچار چالش شده است درحال حاضر روی صحبتم به شهرداری نیست.

وی گفت: در سال ۱۴۰۱ مجلس برای ترمیم حقوق کارمندان قانونی را مصوب کردند، از همان ابتدا سازمان اداری استخدامی مقاومت کرده و دستورالعملی را مشخص می‌کند، هیات عمومی دیوان عدالت اداری یک رایی را مبنی بر اینکه دستورالعمل سازمان اداری و استخدامی در حدود اختیارات نبوده و ابطال می‌شود، بعد از آن وارد دیوان محاسبات شده و رای دیوان عدالت را باطل می‌کند.

علوی افزود: شورای شهر نیز این قانون را از مجلس استعلام کرده که دستورالعمل سازمان اداری استخدامی رد بوده و قانون مجلس لازم الاجراست.

رئیس کمیته گردشگری بیان کرد: یک قانونی را مجلس مصوب می‌کند که وضعیت معیشت را بهبود بخشد اما این قانون درحال حاضر اوضاع را بدتر کرده است، نه صرفا در شهرداری بلکه در بسیاری نهادها برای کارکنان و حتی بازنشستگان این قانون نگرانی ایجاد کرده است.

وی تصریح کرد: از شهردار تهران که خودشان از زمره نمایندگان بوده و در هیات دولت نیز حضور دارند درخواست دارم این موضوع را پیگیری کنند.

کد خبر 802368
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۰:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۷
    1 0
    کارمندان و سایر کارگران چی؟