مرزبانان و پلیس در داخل کشور با شناسایی اتباع غیر مجاز، با آنان برخورد می کنند.

مهاجر افغانستانی

به گزارش همشهری آنلاین، فرمانده مرزبانی خراسان رضوی گفت: ٢٢ هزار و ٢٨٣ نفر از اتباع غیرمجاز کشور افغانستان در ١٠ روز گذشته با تلاش مرزبانان هنگ مرزی تایباد به این کشور بازگشت داده شدند.

سردار مجید شجاع افزود: در ادامه برخورد با حضور غیر قانونی اتباع کشورهای دیگر در خاک جمهوری اسلامی ایران، مرزبانان و پلیس در داخل کشور با شناسایی افراد غیر مجاز، با آنان برخورد قانونی کردند.

وی اضافه کرد: ۷۲۸ متجاوز مرزی نیز در ١٠ روز گذشته در حوزه مرزی هنگ تایباد دستگیر شدند.

فرمانده مرزبانی خراسان رضوی گفت: این تعداد اتباع کشور افغانستان قصد ورود غیرمجاز از طریق مناطق ممنوعه مرزی به داخل خاک کشور را داشتند، که دستگیر و بازگشت داده شدند.

حدود ۳۲۸ هزار مهاجر افغانستانی که به صورت غیرقانونی در نیمه نخست امسال در ایران حضور داشتنند، از مرزهای این استان اخراج شدند.

استان خراسان رضوی از شمال و شمال شرق ۵۳۱ کیلومتر مرز مشترک با کشور ترکمنستان و از شرق حدود ۳۰۲ کیلومتر مرز مشترک با کشور افغانستان دارد.

کد خبر 802298
منبع: صدا و سیما

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار پليس

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 1
  • IR ۰۳:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۷
    2 0
    ... خیابون ها نا امن شده. باغها و خانه های روستایی نا امن شده. بعد 300 هزار را فرستاد تا سفر بعد! هنرمند خدا قوت!
    • آشنا IR ۰۶:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۷
      2 0
      میخواهید کشور امن شود ؟! از دادن کار به آنها خوداری کنیم ، تا خودشان بروند . تا زمانی که ذهنیت مان این باشد که کارگر افغاتی بهتر کار میکند همین آش است و همین کاسه نه تنها کم نمیشود بلکه بیشتر هم میشوند .همین منفعت طلبی باعث میشود کارگر هموطن خود با چشمي اشکبار به خانه برگردد که اگر این بیکاری ادامه داشته باسد منجر به اختلاف های خانوادگی ، طلاق ، اعتیاد و در پی آن حتی قتل میشود . زجرآورتر اینکه بسیاری از پیمانکاراتی که با مثلا شهرداری های کشور قرارداد میبندند از وجود همین افغان ها استفاده میکنند.
  • IR ۰۸:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۷
    3 0
    328000 تا از 7 میلیون زحمت کشیدید
    • ملیکه IR ۲۰:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۷
      0 0
      آفرین بر شما
  • araz IR ۰۸:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۷
    3 0
    چه آمار دقیق هم میدن,,,من به شما قول میدم۳۲۸نفر هم از ایران نرفتن بلکه ۳۲۸هزار نفر وارد شدن,,,مهاجرت این اتباع به ایران لیدرهای قدرتمندی دارن که کسی نمیتونه بیرونشون کنه,,,عین خودروسازها