شنبه ۶ آبان ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۹
۰ نفر

اگر بخواهید فیلم‌هایی که درباره فلسطین بوده و دیده‌اید را به یاد بیاورید، بی‌برو برگرد نخستین فیلمی که به ذهنتان می‌رسد و پلان‌هایش جلوی چشمانتان رژه می‌رود، فیلم بازمانده است.

سینما فلسطین

همشهری آنلاین: اگر بخواهید فیلم‌هایی که درباره فلسطین بوده و دیده‌اید را به یاد بیاورید، بی‌برو برگرد نخستین فیلمی که به ذهنتان می‌رسد و پلان‌هایش جلوی چشمانتان رژه می‌رود، فیلم بازمانده است. فیلم درخشان سیف‌الله داد که بارها از تلویزیون خودمان پخش شده و مورد تحسین قرار گرفته است.

این روزها غزه، حماس و فلسطین در صدر اخبار قرار دارند و حمله گسترده رژیم صهیونیستی به نوار غزه و شهید و زخمی شدن تعداد زیادی از مردم فلسطین هر فرد آزاده‌ای را در جهان آزرده کرده است. سینمای ایران هم در طول سال‌ها با ساخت آثار متفاوت و گوناگون به ماهیت ظالمانه رژیم صهیونیستی و ظلم‌هایی که به مردم فلسطین در طول سال‌ها شده پرداخته است. حالا موزه سینمای ایران برنامه‌ای را برگزار کرده تا دیگر تصورتان از فیلم‌هایی درباره فلسطین، تنها فیلم بازمانده نباشد و آثار سینماگران ایرانی درباره فلسطین به نمایش دربیاید.

این موزه ۷ فیلم با موضوع فلسطین را تا جمعه ۱۲ آبان هر روز راس ساعت ۱۶ به‌نمایش درمی‌آورد. این برنامه از روز گذشته یعنی ۶ آبان آغاز شده و فیلم شکارچی به کارگردانی پرویز شیخ‌طادی در این روز به نمایش در آمد. امروز، یکشنبه ۷ آبان «۳۳روز» ساخته جمال شورجه، دوشنبه ۸ آبان «هیام» ساخته محمد درمنش، سه‌شنبه ۹ آبان «قناری» ساخته جواد اردکانی، چهارشنبه ۱۰ آبان «سرب» ساخته مسعود کیمیایی، پنجشنبه ۱۱ آبان «بازمانده» زنده‌یاد سیف‌الله داد و جمعه ۱۲ آبان «تولدی دیگر» ساخته عباس رافعی به نمایش در خواهد آمد. از آنجا که حضور علاقه‌مندان برای تماشای این آثار آزاد و رایگان است، می‌توانید هر روز برای تماشای فیلم ساعت ۱۶ به موزه سینما واقع در خیابان ولیعصر، باغ فردوس سر بزنید.
 

کد خبر 802174

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فرهنگ عمومی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha