پهپادهای ابابیل ۴ در دومین روز از رزمایش اقتدار ۱۴۰۲ نیروی زمینی ارتش بمب‌های قائم ۵ را روی اهداف زمینی رهاسازی کردند.

رزمایش اقتدار

به گزارش همشهری آنلاین در دومین روز از رزمایش اقتدار ۱۴۰۲ نزاجا، پهپادهای ابابیل ۴ اقدام به رهاسازی بمب‌های قائم ۵ روی مواضع نیروهای مهاجم کرده و مواضع تعیین شده را در فاصله ۷ کیلومتری مورد اصابت قرار دادند.

براساس این گزارش، پهپاد ابابیل ۴ از مسافت ۶۰ کیلومتری، اقدام به پرواز کرده و با طی کردن بیش از ۵۰ کیلومتر خود را به منطقه عمومی رزمایش رسانده و سپس اهداف مورد نظر را در شعاع ۷ کیلومتری با بمب قائم ۵ مورد اصابت قرار داد.

همچنین پهپاد مهاجر ۶ در تکمیل عملیات آفندی با حضور در منطقه عمومی نصرآباد اصفهان، ضمن شناسایی منطقه هدف، با رهاسازی بمب‌های قائم، اهداف ثابت زمینی را مورد اصابت قرار داد.

براساس این گزارش، بمب‌های قائم ۵، نوعی بمب پرنده سبک هوشمند است که می‌توان آن را روی انواع هواپیماهای بدون سرنشین نصب کرد. این بمب‌ها از جستجوگرهای حرارتی و لیزری برخوردارند و قادر به انهدام اهداف ثابت تا شعاع ۷ کیلومتری هستند. همچنین ارتفاع رهایش بمب قائم ۵، ۱۳۰۰ متر تا ۴ هزار متر عنوان شده است.

به گزارش ایرنا، رزمایش اقتدار ۱۴۰۲ نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران از روز جمعه - پنجم آبان ماه - با رمز یا علی بن موسی الرضا(ع) در منطقه عمومی نصرآباد اصفهان آغاز شده است.

در این رزمایش که یگان‌های پیاده، زرهی، موشکی، توپخانه، هوانیروز، پهپاد، مهندسی، جنگ الکترونیک، جنگ نوین، سایبر، فاوا و هواپیماهای ترابری و پشتیبانی نهاجا حضور دارند مطابق با ساختار رزم سازمانی جدید، بر ۴ ویژگی‌ دور زن، دقیق زن، هوشمندی، قابلیت اتوماسیون و شبکه محور شدن تجهیزات تأکید دارد و این ۴ ویژگی را در مراحل مختلف این رزمایش مورد ارزیابی میدانی قرار خواهد داد.

ارزیابی سطح توانمندی یگان‌های رزمی و پشتیبانی نیروی زمینی ارتش، مرور تاکتیک‌های رزم زمینی، برآورد عملیاتی تسلیحات جدید، ارتقای توان بازدارندگی در مواجهه با تهدیدات نوین و همچنین توسعه‌ امنیت پایدار از جمله اهداف این رزمایش است.

در این رزمایش دو روزه در مرحله نخست انتقال زمینی و هوایی ۴ تیپ رزمی، یک گروه مهندسی رزمی، یک گروه توپخانه و دیگر نیروه به صورت همزمان از مناطق مختلف کشور، تحت امر قرارگاه منطقه‌ای شمال شرق هستند و در مرحله بعدی اجرای عملیات شناسایی و جمع‌آوری اخبار و اطلاعات با استفاده از سامانه‌های پهپادی، الکترونیکی، شنود الکترونیکی نیروهای اطلاعاتی در دستور کار قرار دارد.

در مرحله سوم و چهارم این رزمایش هدایت و اجرای عملیات پدافند ساحلی، طرح‌ریزی و اجرای عملیات شبانه هوانیروز را در دستور کار قرار دارد و در مرحله نهایی طرح‌ریزی و اجرای عملیات آفندی به منظور انهدام نیروهای مهاجم در منطقه سرپل انجام می شود.

کد خبر 802080

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha