عضو شورای شهر تهران درباره ساخت یک هزار دستگاه واگن داخلی مترو به جای خرید آن از چین که خواسته یکی از نمایندگان مجلس بود، توضیحاتی را داد.

قائمی

به گزارش همشهری؛ علی‌اصغر قائمی؛ عضو کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران درباره همکاری دولت و شهرداری تهران برای خرید ۷۹۱ واگن مترو از چین اظهار کرد: رئیس جمهور، وزیر نفت، وزیر صمت و رئیس سازمان برنامه و بودجه برای این موضوع همکاری داشتند و رئیس شورا نیز در جلسات اخیر صحن علنی از تلاش‌های دولت تقدیر کرد.

وی با بیان اینکه دولت با شهرداری در خرید واگن‌ها همکاری خوبی داشته که قابل تقدیر است، تصریح کرد: باید منتظر بازگشت شهردار تهران و هیئت همراه از چین باشیم تا ببینیم چه دستاوردهایی از این همکاری و سفر به پکن برای توسعه حمل و نقل عمومی پایتخت صورت گرفته است.

عضو شورای شهر تهران در رابطه با اظهار نظر یکی از نمایندگان مجلس مبنی بر توان یکی از شرکت‌های واگن‌سازی برای تولید سالیانه یک هزار دستگاه واگن گفت: اگر این نماینده مجلس با اطلاع و یقین این خبر را در قالب یک توئیت منتشر کرد، وظیفه مدیریت شهری است که پیگیری کند اما ظاهراً قابل تحقق نیست.

وی با بیان اینکه وزارت صمت که در این حوزه فعالیت می‌کند باید نظر تخصصی دهد که شرکتی برای تولید این تعداد واگن فعالیت می‌کند یا خیر، افزود: به اعتقاد بنده تولید هزار دستگاه واگن در یک شرکت در طول یک سال قابل تحقق نیست؛ البته نه اینکه امکان تحقق آن مطلقاً صفر باشد اما عددی را که عنوان شده‌، نمی‌توان قابل تحقق دانست.

قائمی تصریح کرد: ادعای نماینده مجلس باید بررسی شود؛ اگر چنین ظرفیتی وجود داشته باشد چرا نباید از آن استفاده کنیم؟ اگر این توان وجود داشت تیم مدیریت شهری برای خرید واگن و انعقاد قرارداد به چین سفر نمی‌کردند.

یکی از نمایندگان مجلس در صفحه شخصی خود در فضای مجازی از توان تولید سالیانه هزار دستگاه واگن مترو در شرکت واگن‌سازی پارس مپنا سخن گفته بود.

انتهای پیام/

کد خبر 802010

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهردارى

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha