همشهری آنلاین: عضو جامعه روحانیت مبارز با بیان اینکه به هیچ وجه نمی‌توان نام خلیج فارس را تغییر داد گفت:

حتی اگر مسابقات یا برنامه‌ای لغو شود از موضع خود کوتاه نخواهیم آمد.

به گزارش مهر، حجت الاسلام ناطق نوری صبح چهارشنبه 9 اردیبهشت در حاشیه برگزاری همایش خلیج فارس در محل مرکز همایش‌های بین المللی رایزن با تاکید بر اینکه به هیچ وجه نمی‌توان نام خلیج فارس را تغییر داد گفت: موضع ما درباره خلیج فارس همان است که در این همایش بیان شد. در واقع این نام با وجود هر ایرانی عجین است و با هیچ چیز قابل ملاحظه نیست.

وی با اشاره به اسناد و مدارک متقن تاریخی در این خصوص تصریح کرد: تمامی اسناد تاریخی و حقوقی این موضوع را اثبات می‌کند و به طور کلی نام خلیج فارس به هیچ وجه قابل تغییر نیست و ما هیچگاه از این نام کوتاه نخواهیم آمد.

ناطق نوری در واکنش به موضوع طرح برخی شروط مبنی بر حذف نام خلیج فارس از مدال‌های ورزشی در مسابقات ورزشی کشورهای اسلامی تصریح کرد: همانگونه که گفتم ما به هیچ وجه از این نام نمی‌گذریم ولو اینکه ایستادگی در این موضع به عدم شرکت در برنامه‌ای یا مسابقاتی شود.

وی در واکنش به سوالی در مورد سخنان اخیر منتسب به حجت الاسلام شجونی مبنی بر اینکه تنها اراذل و اوباش و زن‌های خیابانی به اصلاح طلبان رای می‌دهند گفت: من این حرفها را بی ربط می‌دانم.

وی درباره موضع جامعه روحانیت مبارز در این خصوص گفت: اینکه کسی عضو مجموعه‌ای باشد سخنش را نباید به حساب کلیت آن مجموعه بگذاریم و نگاه ما به هیچ وجه اینگونه نیست.

کد خبر 80182

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز