چهارشنبه ۹ اردیبهشت ۱۳۸۸ - ۰۷:۴۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: دیمیتری مدودف رئیس جمهوری روسیه یک روز پس آنکه یکی از افسران ارشد این کشور در یک سوپرمارکت سه نفر را به ضرب گلوله از پای درآورد، رئیس پلیس مسکو را از کار برکنار کرد.

به گزارش بی بی سی، کرملین با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که ژنرال ولادیمیر پرونین از انجام وظایف خویش معاف شد. در این بیانه اما درباره علت برکناری  رئیس پلیس مسکو توضیحی ارائه نشده است.

این اقدام پس از آن انجام گرفت که سرگرد دنیس یوسیوکف سه نفر را به ضرب گلوله در سوپرمارکتی از پای درآورد. در این حادثه شش نفر نیز مجروح شدند.

بر اساس این گزارش، دیمیتری مدودف تعداد زیادی از افسران ارشد پلیس در پایتخت را نیز از نظر کاری معلق کرده است.

خبرگزاری اینترفکس روسیه نیز به نقل از یکی از منابع کرملین اعلام کرده است که حادثه تیراندازی اخیر قطعا عامل اصلی برکناری رئیس پلیس مسکو بوده است. این منبع افزوده است که مقامات پلیس مسکو باید مسوءلیت این حادثه را به طور کامل بپذیرند.

سه کشته در یک سوپرمارکت

بازجویان اعلام کرده‌اند که سرگرد یوسیوکف که رئیس بخش تساریتسینو بود در شب وقوع حادثه سی‌ و دومین سالگرد تولدش را در یک قهوه خانه جشن گرفته بود.

یوسیوکف در زمان برگزاری جشن تولدش با همسرشاختلاف پیدا کرد که به گفته تعدادی از همکارانش موجب شد تا وی دچار یک حمله روانی و عصبی شود.

سرگرد یوسیوکف ساعاتی از نیمه شب نگذشته بود که از قهوه خانه خارج شد و با خودوریی به سمت یک سوپرمارکت رفت. او پس از رسیدن به سوپرمارکت راننده این خود را به ضرب گلوله از پای درآورد.

شبکه تلویزیونی وستی 24 نیز گزارش داد که او سپس وارد سوپرمارکت شد و به ناگهان و به صورت تصادفی مبادرت به شلیک گلوه‌های پی در پی کرد که منجر به کشته شدن یک صندوق دار زن و مجروح شدن یک خریدار شد.

یکی از شاهدان عینی به این شبکه تلویزیونی گفت: او صندوق دار را کشت پس از آن نیز سه گلوله دیگر از هفت تیر وی شلیک شد.

پس از آن یکی از شاگردان مغازه به سمت ما آمد و گفت: شما اینجا چه می‌کنید یک قاتل در مغازه حضور دارد و شما باید از اینجا بگریزید.

افسرانی که مسوءلیت بازجویی از سرگرد یوسیوکف را عهده دار بوده‌اند، می‌گویند که وی چیزی از اتفاقات شب قبل به خاطر نمی‌آورد

کد خبر 80172

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز