با اضافه شدن بلانکو به استقلال، نکونام آماده است تا از خط حمله جدید آبی‌پوشان رونمایی کند.

مهرداد محمدی

به گزارش همشهری آنلاین، استقلال در این فصل لیگ برتر، فقط یک بازی برنده نشده اما تغییرات پرتعداد جواد نکونام در هر مسابقه، نشان می‌دهد او در بعضی پست‌ها از عملکرد تیمش چندان راضی نیست. خط حمله، پستی بوده که استقلال در آن بیشترین تغییرات ممکن را داشته است. نکونام با سیستم‌های مختلف، مهاجمان متفاوتی را در این پست امتحان کرده و امیدوار است با درخشش محمدی و اضافه شدن بلانکو، سرانجام به ثبات مورد نظرش برسد.

استقلال فصل را، با سیستم ۱-۳-۲-۴ آغاز کرد. ارسلان مطهری، تک مهاجم استقلال بود و کوین یامگا و جعفر سلمانی، دو طرف او به میدان می‌رفتند. جواد نکونام با وجود پیروزی در دو بازی ابتدایی و زدن ۴ گل در این دو مسابقه، از عملکرد تیمش با این چینش راضی نبود و مقابل سپاهان، با سیستم ۲-۵-۳ وارد زمین شد. سیستمی که بجز یک مسابقه، نکونام همچنان آن را حفظ کرده است.

در این مدت، بازیکنان زیادی در خط حمله ۲ نفره استقلال بازی کردند و تا پیش از مسابقه هفته گذشته با هوادار هیچکدام، در حد انتظار ظاهر نشدند. مطهری و یامگا، مقابل سپاهان در ترکیب اصلی قرار گرفتند. بازی با استقلال خوزستان که نکونام تغییر سیستم داد، آرمان رمضانی تک مهاجم این تیم بود. در بازی با مس رفسنجان، مهرداد محمدی زوج آرمان رمضانی شد. این هفته هم نکونام، به زوج محمدی و رمضانی اعتماد کرد و این بار، نتیجه هم گرفت. محمدی نیمه دوم، دو بار دروازه حریف را باز کرد تا استقلال بازی باخته را، با امتیازات کامل به پایان برساند.

مهرداد محمدی از بازی استقلال و استقلال خوزستان، تبدیل به مهاجم ترکیب اصلی آبی‌پوشان شد و در سه بازی که به عنوان بازیکن ثابت به زمین رفته، توانسته ۳ گل بزند. آماری که او را تبدیل به بهترین گلزن این فصل استقلال می‌کند. او در جدول بهترین گلزنان لیگ هم، ۲ گل با رضا اسدی صدرنشین فاصله دارد. با این تفاوت که او پنالتی‌زن اول استقلال نیست و فقط نیمی از بازی‌ها، در ترکیب اصلی به میدان رفته است. با این کارنامه، احتمالا نکونام پس از تغییرات پرتعداد، یکی از دو مهاجم اصلی تیمش را انتخاب کرده است. نفر دوم هم، آماده رونمایی مقابل آلومینیوم اراک می‌شود.

گوستاوو بلانکو، خرید پر سر و صدای استقلال در تمرینات این تیم شرکت کرده و شاید، بازی با آلومینیوم حداقل به عنوان بازیکن ذخیره برای این تیم به زمین برود. بلانکو با توجه قد بلند، توانایی سرزنی، قدرت بدنی بالا و تمام کنندگی خوب، همان گزینه مورد نظر نکونام برای خط حمله دو نفره تیمش محسوب می‌شود. نقشی که ارسلان مطهری و آرمان رمضانی، نتوانستند در آن موفق باشند.

بازی با آلومینیوم، شاید شروع استقلال با زوج جدیدش در خط حمله باشد. زوجی که قرار است، تغییرات نکونام در حمله را به پایان برسانند و مسیر آبی‌پوشان، برای قهرمانی را هموار کنند. به شرطی که بلانکو، در حد دوران اوجش ظاهر شود و محمدی، فرم خوب هفته‌های اخیر را حفظ کند.

کد خبر 801715

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • استقلال قهرمان IR ۲۰:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۵
    8 0
    وای به حال ...