ایروان از لغو دیدار نخست‌وزیر ارمنستان و رئیس‌جمهور جمهوری آذربایجان که قرار بود اواخر ماه میلادی جاری در بروکسل برگزار شود، خبر داد.

پاشینیان و علی‌اف

به گزارش همشهری آنلاین، ایروان از لغو دیدار «نیکول پاشینیان» نخست‌وزیر ارمنستان و «الهام علی‌اف» رئیس‌جمهور جمهوری آذربایجان که قرار بود اواخر ماه میلادی جاری (اکتبر) در بروکسل برگزار شود، خبر داد. خبرگزاری «تاس» روسیه به نقل از «آرارات میرزویان» وزیر خارجه ارمنستان گزارش داد لغو این دیدار به دلیل کنار کشیدن طرف آذربایجانی بوده است. 

به گزارش «رویترز»، میرزویان در کنفرانس خبری با «ملانی جولی» وزیر خارجه کانادا که به ایروان سفر کرده، در پاسخ به سوالی این خصوص گفت: پاسخ سوال شما بسیار مستقیم و مختصر است. شما پرسیدید چه کسی زمان (برای این دیدار) را پیدا نکرد. بدیهی است رئیس‌جمهور آذربایجان. 

وی افزود: امیدوارم مشکل واقعاً زمان باشد. ارمنستان آماده شرکت در این نشست است. 

میرزویان دوشنبه با همتای خود از جمهوری آذربایجان در تهران در قالب نشست ۳+۳ دیدار کرد که اولین گفت‌وگوی آن‌ها از زمان حمله برق‌آسای جمهوری آذربایجان به منطقه قره‌باغ کوهستانی بود که در پی آن اغلب جمعیت ۱۲۰ هزار نفری ارامنه این منطقه به ارمنستان کوچ کردند. 

«سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه که در نشست تهران حضور داشت، گفت اختلاف طولانی بین جمهوری آذربایجان و ارمنستان در مجموع حل‌وفصل شده و طرفین تنها باید اقدامات ملموس بیشتری را برای احیای کامل و عادی‌سازی روابط خود اجرا کنند.

کد خبر 801327
منبع: فارس

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۶:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۳
    1 1
    انشاله نه علی اف پاشو تو کشورهای غربی برای مذاکره می‌گذارد نه اجازه ورود را به بیگانگان می‌دهد صحبت خاک اسلام شیعی قره باغ هست
  • IR ۱۶:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۳
    3 0
    ترکیه وآذربایجان معقولترین حاکمیتها درجهان