مهندسان دانشگاه منچستر موفق شدند بزرگترین پهپاد کوادکوپتر تاریخ را بسازند که علاوه بر سبک بودن، در ساخت آن محدودیت‌های کربنی در نظر گرفته شده است.

پهپاد

به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از نیواطلس، مهندسان دانشگاه منچستر وظیفه ساخت و به پرواز درآوردن بزرگترین پهپاد کوادکوپتر تاریخ را بر عهده گرفتند. برای اینکه این پهپاد، قوانین هوانوردی را نقض نکند، از مواد جالبی برای ساخت آن استفاده کردند. 

سازمان هواپیمایی کشوری بریتانیا به پهپادهایی با وزن کمتر از ۲۵ کیلوگرم اجازه می‌دهد بدون محدودیت‌های خاصی پرواز کنند، بنابراین تیم منچستر طرحی با وزن ۲۴.۵ کیلوگرم ارائه و با اختلافی اندک، از این محدودیت عبور کرد. ماده‌ای که مهندسان دانشگاه منچستر استفاده کردند، از فیبر کربن معمولی برای محیط‌زیست مناسب‌تر است. آن‌ها برای ساخت این پهپاد از تخته فوم (یک نوع تخته بسیار سبک پر از حباب‌های کوچک که از ماده‌ای پلاستیکی ساخته شده است) ۵ میلی‌متری استفاده کردند. ورق‌های فوم با لیزر برش خورده و برای ساخت قاب به هم چسبانده شدند.

دان کونینگ مهندس محقق و رهبر تیم طراحی و ساخت گفت: ورقه‌های فومی یا فوم‌بورد ماده جالبی برای ساخت پهپاد است. با روش‌ درست می‌توانیم ساختارهای هوافضایی پیچیده‌ای ایجاد کنیم و در آن هر جزء، به علاوه سبک بودن، مستحکم‌ هم باشد. ما پس از تحقیقات بسیار در این زمینه، توانستیم بزرگترین کوادکوپتر جهان را بسازیم.

اندازه این پهپاد ۶.۴ متر است. در بیانیه مطبوعاتی دانشگاه منچستر آمده است: دست کم تا زمان نگارش این مقاله، تا کنون هیچ کوادکوپتر بدون سرنشین در هر کلاس وزنی، بزرگتر از کوادکوپتر دانشگاه منچستر ساخته نشده است. 

البته، نمونه‌های اولیه هواپیماهای برقی VTOL بسیار بزرگ‌تری وجود دارد، اما آن‌ها از بیش از چهار ملخ استفاده می‌کنند. می‌توانید این پهپاد کوادکوپتر بزرگ را در ویدیوی زیر تماشا کنید: 

کد خبر 801236
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فناوری‌

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha