بررسی قیمت مسکن در ۶۳ کشور دنیا طی دوازده ماهه منتهی به ژوئن ۲۰۲۳ نشان می دهد ۴۱ کشور در این دوره با تورم ۰.۲۸ تا ۹۵.۸ درصدی در بخش مسکن مواجه شده اند.

وام مسكن

به گزارش همشهری آنلاین، افزایش قیمت مسکن یکی از مشکلات گریبان‌گیر بسیاری از کشورهای جهان است. بررسی تغییرات قیمت مسکن در ۶۳ کشور دنیا طی یک ساله منتهی به ژوئن ۲۰۲۳ نشان می‌دهد ۴۱ کشور در این دوره با افزایش ۰.۲۸ تا ۹۵.۸ درصدی قیمت مسکن مواجه بوده‌اند.

بالاترین رقم تورم مسکن در میان کشورهای مورد بررسی به ترکیه اختصاص داشته است. تورم یک ساله مسکن در این کشور ۹۵.۸ درصد برآورد شده که بیشتر از همه کشورهای مورد بررسی بوده است.

مصر با تورم ۳۳.۹ درصدی با فاصله بسیار زیاد از ترکیه در رتبه دوم قرار داشته است. نرخ تورم مسکن در پاکستان نیز ۲۱.۱ درصد بوده و این کشور در رتبه سوم از این نظر قرار گرفته است. امارات با تورم مسکن ۱۶.۹ درصدی و پورتوریکو با ۱۵.۵ درصد رتبه های چهارم و پنجم را به خود اختصاص داده اند.

بر اساس این گزارش قیمت مسکن در آمریکا در یک سال گذشته ۳ درصد، یونان ۱۴.۱ درصد، ژاپن ۱۲.۸ درصد، اسپانیا ۷.۶ درصد، سوئیس ۳.۸ درصد، چین ۲.۹ درصد، عربستان ۱ درصد و فرانسه ۰.۵۳ درصد افزایش یافته است.

در میان ۶۳ کشوری که مورد بررسی قرار گرفته اند ۲۱ کشور نیز با تورم منفی مسکن روبرو بوده اند. تورم مسکن در قطر حدود نیم درصد منفی بوده است. این رقم برای دانمارک منفی ۲.۵ درصد، انگلیس منفی ۳.۱ درصد،‌کانادا منفی  ۷ درصد، آلمان منفی ۹ درصد و سوئد منفی ۱۲.۳ درصد بوده است.

گرانی مسکن در ۴۱ کشور دنیا | این کشور رکورددار تورم مسکن شد

کد خبر 801191
منبع: تسنیم

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار راه و مسکن

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha