در ادامه انتشار اخبار جعلی توسط رژیم صهیونیستی، رئیس این رژیم برگه‌هایی را به دست گرفته و به غلط گفت که این‌ها نشان می‌دهد «حماس قصد استفاده از تسلیحات شیمیایی را داشته» اما این ادعا هم همانند ادعاهای پیشین صهیونیست‌ها دروغ از آب درآمد.

هرتزوگ

به گزارش همشهری آنلاین، «اسحاق هرتزوگ» رئیس رژیم صهیونیستی طی مصاحبه‌ای با اسکای نیوز برگه‌هایی را نشان داد که درباره دستورالعمل ساخت تسلیحات هسته‌ای است.

وی ضمن آنکه ادعا کرد این برگه‌ها بر پیکر یکی از اعضای حماس پیدا شده، مدعی شد: «این سند رسمی القاعده است. ما با داعش، القاعده و حماس دست‌وپنجه نرم می‌کنیم. این سند درباره دستورالعملی نسبت به تولید تسلیحات شیمیایی بوده است.»

اما این برگه‌ها که در قالب یک کتاب ۳۰ صفحه‌ای است هیچ دستورالعملی را درباره ساخت تسلیحات شیمیایی ذکر نکرده اما به زندگی «رمزی یوسف» زاده شده در کویت و عضو القاعده، اشاره می‌کند. این مطالب در حمایت از القاعده است و از یوسف به عنوان قهرمان یاد می‌کند و بر روی زندگی آکادمیک یوسف در حوزه شیمی تمرکز دارد.

از زمان آغاز عملیات طوفان‌الاقصی، این اولین باری نیست که رژیم صهیونیستی دست به انتشار و ترویج اخبار جعلی و کذب می‌زند. پیشتر شایعاتی درباره «سر بریدن کودکان اسرائیلی» در نزدیکی غزه منتشر شده بود.

تحقیقات انجام شده توسط الجزیره حاکی از آن بوده که شبکه‌ای از حساب‌های راست‌گرای نزدیک به رژیم صهیونیستی که بیشتر آن‌ها در ایالات متحده آمریکا هستند، ادعاهای نادرستی مبنی بر «سر بریدن ۴۰ کودک صهیونیست» توسط جنبش مقاومت اسلامی (حماس) در جریان عملیات طوفان الاقصی در هفت اکتبر را منتشر کردند.

در همین راستا، خبرنگار سی‌ان‌ان با انتشار پیامی در صفحه شخصی خود در ایکس (توییتر سابق)، بابت انتشار اخبار نادرست در رابطه با ادعای کشتن کودکان و نوزادان توسط حماس، عذرخواهی کرد.

کد خبر 800792
منبع: ایسنا

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 36
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 22
  • بابائی IR ۱۲:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۲
    10 26
    کشتار، بمباران، قتل عام و نسل کشی غیرنظامیان غزه توسط آمریکا و اسرائیل پذیرفتی نیست آمریکا، اسرائیل، هر دو در نوار غزه مرتکب جنایت جنگی و جنایت علیه بشریت شده اند و باید در دیوان کیفری بین المللی محاکمه شوند.
  • بابائی IR ۱۲:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۲
    12 29
    شرم آور و تاسف بار است که امانوئل ماکرون بی ادب رئیس‌جمهور فرانسه جنایتکار علنی و آشکار از تجاوزات، جنایات وحشیانه، وحشی گری و غیرانسانی صهیونیست ها جنایتکار در جنگ غزه دفاع و حمایت می کند. هدف رژیم صهیونیستی و با حمایت همه جانبه آمریکا، انگلیس، فرانسه و آلمان نسل کشی و نابودی کلی غزه است
    • ابراهیم IR ۱۷:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۲
      8 19
      البته اگه شرافت زبون داشت بیشتر از مکرون از دست بیشرفای وطنی حامی توحش غرب و صهیونیسم داد میزد، خدا روسیاه دو عالم تون کنه کفتارهای خون آشام که امروز حامی س گ یونیست شدین
    • araz IR ۱۹:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۲
      10 7
      عجب لشگر سایبری راه انداختین واسه کامنتها,,,,که مثبت زیاد بخورن حامیان جنگ
  • بابائی IR ۱۲:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۲
    10 25
    همدستی آمریکا و رژیم صهیونیستی در «نسل کشی» علیه مردم غزه جو بایدن شریک کشتار اسرائیل در غزه است جو بایدن جنایتکار است و هم تروریسم بین المللی بوده است. جو بایدن مرتکب جنایت جنگی و جنایت علیه بشریت در نوار غزه شده است و باید در دیوان کیفری بین المللی محاکمه شود.
  • بابائی IR ۱۲:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۲
    12 23
    کسانی که این همه جنایات را می بینند و سکوت می کنند در خون کودکان مظلوم فلسطینی شریک هستند یکی از قواعد و سنّت های الهی، همراهی بلا و نعمت است؛ به فرمایش قرآن کریم، همیشه همراه سختی، گشایش و آسانی است (انّ مع العُسر یُسراً)؛ این نکته کلید گنجینه ای مهم از حقایق عالم است. رژیم صهیونیستی با بمباران بیمارستان المعمدانی، روی داعشی ها و همه جنایتکاران تاریخ را سفید کرد و دیگر با هیچ چیزی نمی توان چهره زشت و سیاه اسرائیل را پاک کرد؛ امروز دنیا، اسرائیل را به عنوان جنایتکار جنگی می شناسد. کسانی که این همه جنایات را می بینند و سکوت می کنند در خون کودکان مظلوم فلسطینی شریک هستند اسرائیل بداند با ادامه جنایات خویش، گروه های دیگر مقاومت وارد عمل خواهند شد و این یعنی تسریع در نابودی و حذف کامل رژیم خبیث صهیونیستی. مردم مظلوم فلسطین نیاز به حمایت مادی و معنوی ما دارند؛ کمیته امداد و هلال احمر، آماده دریافت کمک های مردمی هستند تا به نیابت از شهدا، در این نبرد حق با باطل سهیم باشیم.
    • IR ۱۸:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۲
      18 7
      من مانده ام چرا حماس زنان وکودکان را در تونلهایی که ساخته پناه نمیده فقط خودشون میرن
    • IR ۱۸:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۲
      14 5
      یه عزیزی گقت چرا حماس ،مردم را در تونلها جا نمیده ؟حرف حقی که لشکر سایبری زبان به کام گرفتن و جواب ندادن
  • بابائی IR ۱۲:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۲
    7 25
    همکاری و همدستی مدعیان دروغین حقوق بشر با صهیونیست ها جنایتکار و در سایه سکوت بی شرمانه سازمان های بین المللی خیانتکار کشتار، بمباران، قتل عام و نسل کشی مردم مظلوم، بی دفاع و بی گناه نوار غزه شرم آور و تاسف باز است. نیروی هوایی ارتش اسرائیل باید قوانین بین‌المللی را رعایت کند. نیروی هوایی ارتش اسرائیل در این مدت 18 روز بیش از هزار بار مرتکب جنایت جنگی و جنایت علیه بشریت در نوارغزه شده است.
  • بابائی IR ۱۲:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۲
    7 23
    بیش از 5385 شهید در 18 روز جنایت در غزه/ بیش از 15 هزار زخمی حمایت آمریکا از رژیم صهیونیستی مجوزی برای کشتار مردم غزه است. جو بایدن، نتانیاهو، فرماندهان ارتش رژیم صهیونیستی، به همراه ارتش آمریکا و انگلیس در جنگ نوار غزه مرتکب جنایت جنگی و جنایت علیه بشریت شده اند و باید در دیوان کیفری بین المللی محاکمه شوند. کشورهایی که آمریکا، انگلیس، فرانسه، آلمان و اسرائیل را دشمن درجه یک خود می دانند و باید به فکر ساخت بمب اتمی باشند.
  • IR ۱۲:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۲
    8 19
    تحولات اخیر فلسطین منجر به نابودی رژیم صهیونیستی می‌شود
  • بابائی IR ۱۲:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۲
    11 21
    روزانه ۲۰۰ کودک در غزه به خاطر تجاوزات، جنایات وحشیانه، وحشی گری وغیرانسانی اسرائیل، آمریکا، انگلیس، فرانسه، آلمان و ایتالیا جان خود را از دست میدهد
  • اعتراض IR ۱۲:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۲
    6 21
    هجدهمین روز بمباران غزه؛ شمار شهدا به ۵۳۰۰ تن رسید با تداوم بمباران هوایی غزه توسط جنگنده‌های رژیم صهیونیستی برای هجدهمین روز متوالی، وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد که شمار شهدا به ۵۳۰۰ تن رسیده و ۱۸۰۰۰ نفر دیگر هم زخمی شده‌اند.
  • بابائی IR ۱۲:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۲
    8 20
    قطع آب و برق غزه توسط رژیم صهیونیستی غیرقانونی است ولی اما متأسفانه سران بی ادب آمریکا جنایتکار درک نمی کنند، نمی دانند و نمی فهمند چرا؟
  • بابائی IR ۱۲:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۲
    11 17
    قطع آب و برق غزه توسط رژیم صهیونیستی غیرقانونی است ولی اما متأسفانه مدعیان دروغین حقوق بشر درک نمی کنند، نمی دانند و نمی فهمند چرا؟
  • بابائی IR ۱۲:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۲
    8 18
    آمریکایی ها جنایتکار، کشورهای اروپایی جنایتکار، صهیونیست ها جنایتکار و مزدورانشان ثابت کردند که بویی از انسانیت نبرده اند.
  • بابائی IR ۱۲:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۲
    7 22
    حماس تسلیحات شیمیایی در اختیار ندارد/ رژیم کودک کش صهیونیستی تسلیحات شیمیایی در اختیار دارد.
  • بابائی IR ۱۲:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۲
    9 20
    جمهوری آذربایجان رسماً با رژیم صهیونیستی همه جانبه همکاری می کند همکاری بی شرمانه جمهوری آذربایجان با رژیم کودک کش صهیونیستی، اهانت و خیانت به مردم مظلوم فلسطین است.
  • IR ۱۲:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۲
    8 21
    غزه: حتی یک دانه قرص هم از کمک‌های بشردوستانه دریافت نکردیم مسئولان وزارت بهداشت فلسطین ضمن تاکید بر اینکه تاکنون هیچ کدام از کمک‌های بشردوستانه به نوار غزه را دریافت نکرده‌اند، از توقف فعالیت ۸ بیمارستان و مرکز درمانی، در نتیجه تداوم حملات رژیم صهیونیستی خبر دادند.
  • IR ۱۳:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۲
    4 22
    غلطی از اسرائیل سر بزند تل‌آویو و حیفا را با خاک یکسان می‌کنیم سردمداران رژیم صهیونیستی بدانند اگر غلطی از آنها سر بزند ملت ایران تل‌آویو و حیفا را با خاک یکسان خواهد کرد.
  • IR ۱۳:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۲
    5 25
    اگر لازم باشد علیه اسرائیل اقدام می‌کنیم موشک‌های ایران اسرائیل را با خاک یکسان می‌کند اگر اسرائیل خطا کند تل آویو را با خاک یکسان می کنیم به فرمان رهبر معظم انقلاب با هر خطای دشمن تلاویو و حیفا را با خاک یکسان خواهیم کرد.
  • بابائی IR ۱۳:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۲
    6 23
    حمایت دولت‌های غربی جنایتکار از صهیونیست‌ها جنایتکار مانع ارسال کمک‌های بشردوستانه به غزه شده است
  • زن صهیونیست آزاد شده IR ۱۳:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۲
    6 18
    زن صهیونیست آزاد شده: حماس بسیار خوب رفتار کرد/ به ما غذا و دارو دادند+ فیلم
    • IR ۱۹:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۲
      9 3
      باپول بله مرده زنده می شود
    • IR ۲۱:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۲
      7 3
      در جواب پول پرست ببین انسانیت با پول خریدنی نیست وای به حال ت مفلس
  • IR ۱۳:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۲
    5 16
    واشنگتن همچنان رژیم صهیونیستی را برای ادامه کشتار مردم فلسطین به سلاح های ممنوعه بین المللی تجهیز می کند. رژیم صهیونیستی بدون مشارکت آمریکا به عنوان حامی رسمی این رژیم جنایتکار قادر به مقابله با مقاومت فلسطین نیست.
  • مقاومت باید سریعتر به این کشتار پاسخ دندان شکن دهد IR ۱۳:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۲
    4 16
    آخرین آمار جنایت رژیم صهیونیستی در غزه؛ ۵۰۸۷ شهید و ۱۵۲۷۳ مجروح طی ۱۸ روز جنایت رژیم صهیونیستی در غزه ۵۰۸۷ نفر شهید و ۱۵۲۷۳ نفر هم مجروح شدند. مقاومت باید سریعتر به این کشتار پاسخ دندان شکن دهد .
  • IR ۱۴:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۲
    5 15
    تروریسم دولتی رژیم صهیونیستی مرز، دین و انسانیت نمی‌شناسد حادثه شاهچراغ(ع) و امروز جنگ خونین غزه نشانگر آن است که تروریسم دولتی رژیم صهیونیستی مرز، دین و مذهب و انسانیت نمی‌شناسد و هر جا منافع اقتضا کند، اینان به وحشی‌ترین شکل حضور می‌یابند.
  • IR ۱۵:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۲
    4 16
    اقدامات صهیونیست‌ها در غزه مصداق روشن نسل‌کُشی و جنایت جنگی است اقدامات صهیونیست‌ها در غزه، مصداق روشن نسل‌کُشی و جنایت جنگی و نقض آشکار معیار‌های پذیرفته شده حقوق بین‌الملل است. اظهارات و اقدامات صهیونیست‌ها در روز‌های اخیر، مصداق روشن نسل‌کُشی و جنایت جنگی و نقض آشکار معیار‌های پذیرفته شده حقوق بین‌الملل و حقوق بشر بوده و نزد جامعه بین‌المللی و افکار عمومی جهان به شدت مطرود و غیرقابل تحمل است.
  • IR ۱۵:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۲
    4 12
    ننگ کشتار بیش از ۵ هزار شهروند فلسطینی طی حدود ۲ هفته، شامل ۲۰۵۵ کودک و ۱۱۱۹ زن، مجروح کردن بیش از ۱۵ هزار نفر، آوارگی یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفر، بمباران بیمارستان‌ها، مساجد، کلیسا، مدارس، منازل مسکونی، آمبولانس‌ها و خودروهای امدادی از پیشانی رژیم صهیونیستی و حامیان آن زدوده نخواهد شد. هیچ وجدان بیداری در مقابل این همه جنایت سکوت نمی‌کند.
  • بابائی IR ۱۵:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۲
    3 12
    اسرائیل جنایتکار ثابت کرد و نشان داد که جرات حمله به حماس را ندارد و در این مدت 18 روز هم برای همه مردم دنیا ثابت شده است. اسرائیل جنایتکار و به همراه آمریکا جنایتکار 100 درصد فقط کشتار، بمباران، قتل عام و نسل کشی زنان، مردان و کودکان غزه است.
  • بابائی IR ۱۶:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۲
    4 12
    بنده ازهمان روز اول اعلام کردم که اسرائیل و آمریکا به دنبال جنگ و مبارزه با حماس نیستند اسرائیل و آمریکا در این مدت 18 روز 100 درصد فقط مردم نوار غزه را بمباران و قتل عام کردن و هنوز هم بمباران و قتل عام می کنند.
  • بابائی IR ۱۶:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۲
    4 16
    صهیونیست ها جنایتکار با حمایت و پشتیبانی همه جانبه آمریکا جنایت می کنند، آدم می کشند و هم مردم غزه را بمباران و قتل عام می کنند.
  • بابائی IR ۱۶:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۲
    5 13
    تجاوز هوایی رژیم کودک کش صهیونیستی با همه حمایت و پشتیبانی همه جانبه آمریکا و غرب به نوارغره هیچ ارتباطی و ربطی به جنگ حماس ندارد و تاکنون هم نداشته است. جنگ اسرائیل جنایتکار با حماس نیست و در این مدت 18 روز هم برای مردم دنیا ثابت شده است. اسرائیل جنایتکار در این مدت 18روز 100 درصد فقط زنان و کودکان مظلوم، بی دفاع و بی گناه غزه را بمباران و قتل عام کرده است و هنوز هم بمباران و قتل عام می کند.
  • FR ۲۱:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۲
    1 4
    درسته من تایید میکنم
  • IR ۲۳:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۲
    6 2
    چرا حماس مردم غزه رو به داخل مخفی گاهاش نمیبره ؟ و چرا در بین مردم قایم شده و مستقیم وارد جنگ نمیشه ؟