شبکه خبری سی‌ان‌ان گزارش داد که مردم غزه نام فرزندان خود را روی بدنشان می‌نویسند تا در صورت مجروح یا مفقود شدن این کودکان، هویتشان قابل‌شناسایی باشد.

كودكان غزه

به گزارش همشهری آنلاین، شهروندان غزه که هر لحظه با خطر حمله موشکی مرگبار رژیم صهیونیستی مواجه هستند، نام کودکان خود را روی بدن آن‌ها می‌نویسند تا در صورت مفقود شدن یا وارد آمدن آسیب شدید به جسم آن‌ها، هویت فرزندشان قابل‌شناسایی باشد.

دکتر عبدالرحمن المصری، رئیس اورژانس بیمارستان «شهدای الأقصی» به شبکه خبری سی‌ان‌ان گفت: مواردی داشتیم که والدین نام کودکان را روی پاها یا شکم‌های آنان نوشته بودند.

او گفت که والدین این کودکان می‌دانند که «هرچیزی ممکن است اتفاق بیفتد» و نگران هستند که هویت کودکشان قابل‌شناسایی نباشد.

المصری افزود: این کار بدین معناست که آن‌ها هر لحظه نگران هستند که هدف حمله قرار گرفته و شهید یا مجروح شوند.

یکی از کارکنان این بیمارستان که نخواست نامش فاش شود، به سی‌ان‌ان گفت: امروز متوجه شدیم که والدین نام کودکشان را روی پای او می‌نویسند تا در صورت وقوع حمله هوایی یا مفقودشدن کودک، او قابل‌شناسایی باشد. این پدیده جدیدی است که برای اولین بار در غزه شاهد آن هستیم.

این مقام بیمارستانی ادامه داد: بسیاری از کودکان مفقود شده‌اند. بسیاری با جمجمه‌های شکسته به اینجا می‌رسند و شناسایی هویتشان ممکن نیست؛ پس تنها از طریق همین نوشته‌ها می‌شود آن‌ها را شناسایی کرد.

رژیم صهیونیستی برای هفدهمین روز متوالی به کشتار غیرنظامیان در نوار غزه، بمباران محله‌های مسکونی و بیمارستان‌ها ادامه می‌دهد که منجر به شهادت بیش از ۵۰۰ شهید در ۲۴ ساعت گذشته شده است. یکشنبه شب از نظر بمباران غزه بی‌سابقه بود. ارتش صهیونیستی اعلام کرد که در ۲۴ ساعت به بیش از ۳۲۰ هدف در غزه حمله کرده است.

به گزارش ایسنا، وزارت بهداشت غزه اعلام کرد، ارتش رژیم صهیونیستی طی ساعات گذشته مرتکب ۲۳ جنایت شده است که بیش از ۵۰۰ شهید را در پی داشته که از این میان ۱۸۲ تن کودک هستند.

وزارت بهداشت غزه افزود: تعداد شهدای غزه در نتیجه حملات رژیم صهیونیستی به ۵۰۸۷ تن افزایش یافته که ۲۰۵۵ تن کودک و ۱۱۱۹ تن زن هستند، درحالی‌که تعداد زخمی‌ها نیز به ۱۵ هزار و ۲۷۳ تن رسیده است. 

کد خبر 800558
منبع: ایسنا

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha