اظهارات خمس و مورایس، هشدار چند سال پیش ایوانکوویچ را در اذهان تداعی کرد.

برانکو ایوانکوویچ

به گزارش همشهری‌آنلاین، شاید یکی از مشهورترین اظهارنظرهای به‌جامانده از برانکو ایوانکوویچ، سرمربی پیشین پرسپولیس، جمله‌ای بود که کمی پیش از ترک ایران بر زبان مرد کروات جاری شد و در این سال‌ها خیلی زیاد به آن ارجاع داده شده است. برانکو یک‌بار گفته بود: «با ادامه این شرایط فوتبال ایران به‌زودی آماتور می‌شود.»

مبنای منطقی حرف برانکو، مشکلات سخت‌افزاری و روزافزون فوتبال ایران بود؛ اینکه باشگاه‌ها مشکل مالی دارند، دستمزد بازیکنان به‌موقع پرداخت نمی‌شود، زمین چمن مناسب در دسترس نیست، به تیم‌های پایه به اندازه کافی رسیدگی نمی‌شود و مسائلی از این دست.

حالا جالب است که ۲سرمربی خارجی مطرح شاغل در لیگ برتر یعنی ژوزه مورایس و پاکو خمس هم به نوعی همین مطلب را تکرار کرده‌اند.

سرمربی سپاهان در مصاحبه با یک رسانه پرتغالی گفته انتظار داشته شرایط ایران بهتر از این باشد و اینجا به شکل عجیبی به مسئله زمین بی‌توجهی می‌شود.

سرمربی تراکتور اما پا را فراتر گذاشته و در نشست خبری پیش از بازی با شمس آذر قزوین از تردیدهایش برای ادامه حضور در ایران سخن گفته است. خمس گفته: «با این شرایط ایران نمی‌تواند لیگ حرفه‌ای داشته باشد؛ بعضی اوقات فکر می‌کنم ارزش دارد اینجا کار کنم؟»

طبیعی است که تا وقتی مشکل را حل نکنیم، به فهرست معترضان افزوده خواهد شد.

کد خبر 799881
منبع: روزنامه همشهری

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 1
  • ناشناس IR ۱۸:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۷/۳۰
    2 1
    مشکل اصلی رئیس فدراسیون فوتبال است که توانایی شکل دادن فوتبال قوی را در کشور ندارد زمین ها بی کیفیت مشکلات فوتبال فراوان
  • جواد IR ۲۱:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۷/۳۰
    1 0
    کسی نیست ک برای پیشرفت خوشحالی کنه و برای پس رفت ناراحتی ولی مهم کار اونجای قضیه میشه ک این حالت پول توش داره برا حضرات کارای دقیقه نودی بازیکن ‌و مربی خارجی فقط پول
  • IR ۲۳:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۷/۳۰
    0 0
    واقعا شاید قرار نیست که گروه سیاست گذار (...) اجازه رشد و پیشرفت ورزش رو بده! همه ما می‌دونیم که چرا اجازه خصوصی سازی تو عرصه ورزش داده نمی‌شه، خصوصا فوتبال! پس آرمان‌ها و ...و... چی می‌شه!؟ من به عنوان صاحب یه تیم مشهور، آیا اجازه می‌دم که تلویزیون بدون حق پخش بازی‌های تیم من رو پخش کنه؟ اونم وقتی که قبل از بازی پرسپولیس و استقلال هزینه‌ی پخش نیم یاعت تبلیغات تلویزونی قبل از بازی و بین دو نیمه، دقیقا برابری می‌کنه با کل هزینه‌ای که برای خرید ستاره‌های به تیم پرداخت می‌شه! یا اینکه من به عنوان مالک بخس خصوصی اجازه می‌دم که قبل از بازی فلان مراسم پاسداشت و تقدیر از فلان گروه و فلان افراد برگزار بشه تا عقاید یه گروه خاص در برابر چسم میلیون‌ها بیننده که عموما نوجوون هستن برگزار بشه؟؟ * لطفا (همشهری) اجازه بده تا همچین پیام‌هایی ثبت و در معرض دید قرار بگیره!
  • ایمان IR ۱۲:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۲
    0 0
    همش زیر سر تاج ریس فدراسیون باندخودشو تشکیل داده