حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه با «بدر البوسعیدی» وزیر خارجه عمان و «ژان آسلبورن»، وزیر امور خارجه لوکزامبورگ درمورد تحولات جاری فلسطین و جنایات اخیر رژیم صهیونیستی در غزه بحث و گفت‌وگو کردند.

حسین امیرعبداللهیان

به گزارش همشهری آنلاین، در ادامه رایزنی‌های وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در پی تحولات اخیر در فلسطین و جنایات اخیر رژیم صهیونیستی در غزه، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه شامگاه امشب (شنبه) ۲۹ مهر ماه با «بدر البوسعیدی» وزیر خارجه عمان و «ژان آسلبورن»، وزیر امور خارجه لوکزامبورگ تلفنی گفت‌وگو کرد.

رایزنی وزیران امور خارجه ایران و عمان

حسین امیرعبدالهیان، وزیر امور خارجه ایران و بدر البوسعیدی، وزیر خارجه عمان در یک تماس تلفنی در خصوص تحولات جاری فلسطین بحث و گفت‌وگو کردند.

 در این گفت‌وگو طرفین در خصوص راههای توقف فوری  کشتار مردم فلسطین بویژه زنان و کودکان، لغو فوری محاصره نوار غزه و ارسال کمک‌های انساندوستانه شامل سوخت، غذا، دارو و تجهیزات پزشکی و همچنین مخالفت قاطع با سیاست کوچ اجباری ساکنان فلسطینی نوار غزه را مورد تاکید قرار دادند.

دو وزیر همچنین در خصوص هماهنگی تلاش‌ها و تحرکات کشورهای اسلامی برای کمک به مردم فلسطین گفت‌وگو و تبادل نظر کرد

رایزنی تلفنی امیرعبداللهیان با وزیر خارجه لوکزامبورگ

همچنین در ادامه رایزنی‌های وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در پی تحولات اخیر در فلسطین و جنایات اخیر رژیم صهیونیستی در غزه، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه شامگاه امشب (شنبه) ۲۹ مهر ماه در گفت‌گوی تلفنی با «ژان آسلبورن»، وزیر امور خارجه لوکزامبورگ درباره مناسبات دوجانبه و تحولات اخیر منطقه تلفنی گفت‌وگو کرد.

وضعیت بغرنج انسانی در نوار غزه و جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم بی دفاع فلسطین از جمله مباحث مورد گفت‌وگو در این تماس تلفنی بود.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در این گفت‌وگو بر لزوم توسعه و گسترش روابط دوجانبه ایران و لوکزامبورگ  و تداوم رایزنی‌ها تأکید کرد.

امیرعبداللهیان جنایات جنگی اخیر توسط رژیم صهیونیستی و فاجعه انسانی در غزه در نتیجه اقدامات افراط گرایانه نتانیاهو در به شهادت رساندن زنان و کودکان در غزه را مورد اشاره قرار داد و اقدامات گروه‌های مقاومت فلسطینی را در راستای مقابله با اشغالگری بر اساس حقوق بین‌الملل خواند.

وی جنایات جدید رژیم صهیونیستی در به شهادت رساندن ۴۵۰۰ کودک و زن و غیرنظامی، بی خانمان کردن صدها هزار نفر، حمله به بیمارستان‌های غزه، کشتار ۴۰۰ نفر در حمله به کلیسای یونانی در غزه و تدوام محاصره این منطقه به منظور جلوگیری از رساندن آب، غذا، دارو و سوخت علیرغم تلاش‌های سازمان ملل را نشانگر عجز رژیم صهیونیستی در برابر نیروهای مقاومت فلسطین برشمرد.

«ژان آسلبورن» وزیر امور خارجه لوکزامبورگ نیز در این‌ گفت‌وگوی تلفتی، با اشاره به اینکه در جریان شرایط بحرانی در غزه است، گفت: امیدوار هستیم هر چه سریع تر تنش‌ها خاتمه یافته و راه‌حل سیاسی در  اولویت قرار گیرد.

وزیر امور خارجه لوکزامبورگ خاطرنشان کرد: نقش سازنده و فعال جمهوری اسلامی ایران در منطقه می‌تواند به برقراری صلح و بازگشت آرامش کمک کند.

از ابتدای تحولات اخیر در فلسطین در پی عملیات طوفان الاقصی و واکنش رژیم صهیونیستی به این عملیات با حمله به غزه و تشدید محاصره این منطقه، رئیس دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران در گفت‌وگوی تلفنی با تعدادی از همتایان از جمله در کشورهای مسلمان و همچنین برخی همتایان اروپایی ضمن محکوم کردن حملات و جنایات رژیم صهیونیستی در غزه، بر ضرورت توقف این جنایات و رفع محاصره غزه تأکید کرده بود. او پیش از این هم با وزرای خارجه مجارستان و ایرلند هم تلفنی گفت‌وگو کرده بود. وزیر امور خارجه ایران همچنین در این مدت دو بار با جوزپ بورل مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپا درباره شرایط جاری در فلسطین گفت‌وگو کرد.

کد خبر 799828

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 2
  • IR ۰۸:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۷/۳۰
    2 1
    می خواهید اسراییل را نابود کنید الان وقتشه
  • IR ۱۱:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۷/۳۰
    1 0
    اکنون بهترین زمان برای حزب الله و ملت لبنان است که الباقی مناطق اشغالی کشور خود یعنی مزارع شبعا را از کنترل اسرائیل خارج نمایند و به سرزمین لبنان ملحق کنند. این حق طبیعی لبنانی ها است که خاک کشور خود را پس بگیرند حتی اگر ناچار به حمله نظامی شوند. البته به دولت سوریه هم پیشنهاد میکنم تا از این فرصت برای بازپس گیری بلندیهای جولان اقدام نموده و تلافی سالها نقض حریم هوایی و حمله و تجاوز به خاک سوریه را از اسرائیل بگیرد.