«ایلهان عمر» عضو مجلس نمایندگان آمریکا در واکنش به موضع «جو بایدن» در قبال حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی به مردم غزه، انتقادات تندی را علیه رئیس جمهوری آمریکا مطرح کرد و گفت: انسانیت شما کجا رفته است؟

ایلهان عمر

به گزارش همشهری آنلاین، شبکه خبری فاکس نیوز نوشت: این عضو مجلس نمایندگان آمریکا در واکنش به موضع دولت بایدن در قبال حملات رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه گفت: «انسانیت شما کجا رفته است؟ چطور می توانید قساوت یک طرف را ببینید و طرف دیگر را مواخذه کنید؟ آن هم در حالیکه تلنبار شدن اجساد (فلسطینیان) را بر روی یکدیگر می بینید و شاهد بمباران و ویرانی خانه ها هستید».

اظهارات ایلهان عمر خطاب به بایدن در بحبوحه حملات شدید اسرائیل به غزه صورت می گیرد. وی که در یک نشست خبری خارج از ساختمان کنگره در کنار چند تن دیگر از اعضای دموکرات مجلس نمایندگان سخن می گفت، خواستار آتش بس در غزه شد.

این عضو دموکرات مجلس نمایندگان در ادامه انتقاداتش علیه دولت بایدن گفت: تعداد موشک‌هایی که اسرائیل ظرف ۱۰ روز علیه غزه استفاده کرده، بیش از تعداد موشک‌هایی است که آمریکا طی یک سال در افغانستان بکار برده بود.

وی در ادامه اضافه کرد که کار کردن در کنار دیگر اعضای حزب دموکرات که مسلمانان را مسئول خشونت می‌دانند، "دردناک و ترسناک" است.

عمر اگرچه در اظهاراتش نام شخص خاصی را نبرد، اما به نظر می رسد اشاره وی به ریچی تورس عضو حزب ترقی خواه مجلس نمایندگان باشد که در واکنش به یک توئیت ایلهان عمر و حمایت از مردم غزه آن را "زننده" توصیف کرده بود.

ایلهان عمر در پی آغاز تهاجم انتقام جویانه اسرائیل علیه حماس و غزه در پستی توئیتری نوشته بود: «فراموش نکنیم که غزه پناهگاه امن یا گنبد آهنی ندارد، برای آنها دعا کنید. دعا می کنیم که صلح در منطقه حاکم شود. فلسطینی‌ها انسان‌هایی هستند که همواره در محاصره بوده‌اند و مستحق حمایت جامعه بین المللی هستند».

کد خبر 799644
منبع: ایرنا

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۷:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۹
    0 0
    اگه اسلام دوست داره چرا رفته آمریکا ؟ شما ها از آمریکا یادبگیرن حتی کسی با تفکرات ایهان عمر میتونه با رای مردم مستقیم وارد پارلمان بشه ولی اینجا شورای نگهبان مجلس یک دست از خودی های همفکر تشکیل میده که نتیجه آرای ده درصد مردم عرزشی طرفدار حکومته وارد مجلس میکنه بعد توقع دارند به قانونی که اینها میزارن جامعه احترام بزاره