باغبان سابق مهرجویی که طراح اصلی نقشه قتل او و همسرش است، ادعا می‌کند به‌دلیل کینه‌ای که از این خانواده به دل گرفته بود و ۳۰میلیون تومان طلبی که از آنها داشت، دست به این جنایت زده است.

مهرجويي

به گزارش همشهری، شامگاه شنبه هفته گذشته، اجساد داریوش مهرجویی و همسرش درحالی‌که به طرز هولناکی با ضربات متعدد چاقو به قتل رسیده بودند، توسط دختر ۱۷ساله‌شان مونا در ویلایشان در شهرک زیبادشت مرکزی در کرج پیدا و از همان زمان تحقیقات تخصصی، گسترده و پیچیده کارآگاهان پلیس استان البرز برای کشف راز جنایت، آغاز شد.

بررسی صحنه جنایت از این حکایت داشت که قاتلان بیش از یک نفر بودند؛ چراکه جسد یکی از قربانیان(داریوش مهرجویی) در هال و در نزدیکی در ورودی و جسد همسرش در داخل اتاق پیدا شده بود. این نشان می‌داد که دست‌کم یکی از عاملان جنایت پس از ورود به خانه سراغ مهرجویی رفته است و همزمان همدست یا همدستانش به داخل اتاق، جایی که همسر مهرجویی در حال استراحت بود، رفته‌اند. از سوی دیگر هیچ نشانه‌ای از ورود اجباری به خانه دیده نمی‌شد. شواهد نشان می‌داد که احتمالا داریوش مهرجویی در را روی قاتلان باز کرده و این یعنی آنها افرادی آشنا بودند و از قبل به این خانه رفت‌وآمد داشته‌اند.

قاتلان آشنا

پلیس مطمئن شده بود که قاتلان با مهرجویی و همسرش آشنا بوده‌اند، از سوی دیگر کینه و قساوتی که در نحوه قتل قربانیان وجود داشت، نشان می‌داد که انگیزه قاتلان احتمالا انتقام‌جویی بوده است. همچنین با توجه به اینکه پلیس شک نداشت قاتلان آشنا هستند، فرضیه اختلاف مالی هم درنظر گرفته شد. از همان ابتدا شناسایی افرادی که با قربانیان اختلاف داشتند، آغاز و مشخص شد که حدود ۲هفته پیش از جنایت، مهرجویی و همسرش از سوی فردی که چاقو در دست داشته تهدید شده و این مسئله را در شبکه‌های اجتماعی نیز عنوان کرده بودند.

باغبان سابق و سرقت جاروبرقی

بررسی‌های شبانه‌روزی پلیس برای شناسایی مظنونان، آنها را ۲۴ساعت پس از جنایت به مردی جوان رساند که چند سال قبل باغبان ویلای مهرجویی بود و برای آنها کار می‌کرد. تحقیقات نشان می‌داد که این مرد به‌دلیل سرقت از خانه مهرجویی از کارش اخراج شده بود و از همان زمان با این خانواده اختلاف داشت. مأموران سراغ پرونده باغبان رفتند و متوجه شدند که او چند سال پیش اقدام به سرقت یک جاروبرقی از خانه مهرجویی کرده بود. پس از آن و با شکایت این خانواده، باغبان دستگیر شد، اما ادعا کرد که جاروبرقی را به فرد دیگری فروخته است. باغبان جوان به اتهام سرقت روانه زندان شد و مدتی در حبس بود تا اینکه آزاد شد، اما پس از آزادی مدعی بود که در مدتی که برای خانواده مهرجویی کار می‌کرده، ۳۰میلیون تومان از آنها طلب دارد؛ ادعایی که مهرجویی و همسرش آن را قبول نداشتند و از همان زمان میان آنها بر سر این مبلغ اختلاف بود.

فرار مظنون

نخستین مظنون پرونده شناسایی شده بود و مأموران برای دستگیری او وارد عمل شدند. باغبان سابق متاهل و دارای فرزند بود و در منطقه فرخ‌آباد زندگی می‌کرد، اما وقتی مأموران راهی محل زندگی‌اش شدند، از وی خبری نبود. این مرد به اطرافیانش گفته بود که قصد مسافرت به خارج از کشور را دارد و راهی شهرهای مرزی شده، اما تحقیقات تخصصی پلیس نشان می‌داد که وی دروغ می‌گوید و در حوالی زیبادشت مشاهده شده است. درحالی‌که ظن پلیس نسبت به این مرد بیشتر شده بود، تحقیقات برای شناسایی مخفیگاه او ادامه یافت و مأموران به اطلاعاتی دست پیدا کردند که نشان می‌داد مظنون فراری نزد یکی از دوستانش که سرایدار یک ساختمان نیمه‌کاره است، رفته و در این ساختمان مخفی شده است. دوشنبه‌شب گذشته، تیم‌های عملیاتی راهی این محل شدند و باغبان سابق را در یک عملیات ضربتی دستگیر کردند.

لباس نو

مظنون اصلی جنایت در حالی دستگیر شد که یک دست لباس نو بر تن داشت؛ لباسی که معلوم بود به تازگی خریداری شده است. این مسئله مشکوک بود و احتمال می‌رفت که وی پس از جنایت لباس‌های خونی‌اش را دور انداخته و لباسی نو خریده است. در این شرایط وی به اداره آگاهی منتقل و تحقیقات از او آغاز شد. در بازجویی از این مرد بود که ۲مظنون دیگر هم شناسایی شدند که احتمال داشت با وی همدست باشند. یکی از آنها برادر باغبان جوان بود و دیگری، مردی بود که در شهرک زیبادشت کار می‌کرد. به این ترتیب تیم‌های ویژه پلیس راهی ماموریت‌های جدید شدند و در جریان عملیات ضربتی، موفق شدند برادر باغبان و مظنون دیگر را هم دستگیر کنند.

اطلاعات انکارنشدنی

باغبان جوان در جریان تحقیقات مدعی بود که بی‌گناه است و هیچ نقشی در جنایت ندارد؛ این در حالی بود که بررسی‌های تخصصی ازجمله تحلیل آثار به‌جامانده از قاتلان در صحنه جنایت در آزمایشگاه جنایی نشان می‌داد که وی به‌احتمال زیاد یکی از قاتلان است. با این حال، پلیس برای به‌دست آوردن شواهد بیشتر، به تحقیقات خود ادامه داد.

30میلیون تومان از مهرجویی طلب داشتمI ماجرای سرقت جاروبرقی از خانه مهرجویی چه بود؟
تصویر برادر قاتل اصلی(باغبان) که در این جنایت همدست او بود

مأموران که بررسی‌های خود را در چند شاخه پیش می‌بردند، در تحقیق از دوستان باغبان جوان به اطلاعات مهمی دست یافتند. آنها می‌گفتند که این مرد پس از اینکه از زندان آزاد شد، از خانواده مهرجویی کینه به دل داشت و چندبار نزد دوستانش گفته بود که یا پولش(۳۰میلیون تومان) را از این خانواده می‌گیرد یا اینکه بلایی بر سر آنها می‌آورد. از سوی دیگر معلوم شد که باغبان جوان درست یک روز پس از آنکه مهرجویی و وحیده محمدی‌فر به قتل رسیدند، اقدام به خرید یک دست لباس نو کرده بود. همچنین متهم در بازجویی‌ها مدعی شده بود که حدود ۲سال است که پایش را در شهرک زیبادشت نگذاشته است؛ حال آنکه تحقیقات نشان می‌داد که در ماه‌های اخیر بارها به این شهرک رفت‌وآمد داشته است.

اعتراف

شواهدی که از سوی پلیس به‌دست آمده، جای هیچ شکی باقی نمی‌گذاشت که باغبان سابق مهرجویی، عامل اصلی جنایت است. در این شرایط تحقیقات از وی ادامه یافت تا اینکه ساعت ۳بامداد پنجشنبه لب به اعتراف گشود و اسرار جنایت را فاش کرد. او گفت: بعد از اینکه با شکایت خانواده مهرجویی دستگیر شدم، از آنها کینه به دل گرفتم. آنها به‌خاطر یک جاروبرقی از من نگذشتند و وقتی آزاد شدم، سراغشان رفتم و خواستم ۳۰میلیون تومان که از آنها طلب داشتم را بدهند، اما انکار کردند. من در زمانی که برای آنها کار می‌کردم، ۳۰میلیون تومان طلبکار شده بودم، اما آنها حاضر نبودند این مبلغ را پرداخت کنند و می‌گفتند که هیچ بدهی‌ای به من ندارند. همه اینها باعث شده بود که از آنها کینه به دل بگیرم. در نهایت نیز وقتی دیدم حاضر نیستند پولم را بدهند، نقشه قتل‌شان را کشیدم. شب حادثه به همراه برادرم که سرایدار یکی از ویلاها در شهرک است و ۲دوست دیگرم که آنها هم در شهرک کار می‌کنند، راهی ویلای مهرجویی شدیم. وقتی  در را باز کرد، من به او حمله کردم و با چوب زدمش. برادرم و دوستم هم به اتاق رفتند و همسرش را گرفتند. ابتدا برادرم دستان همسر مهرجویی را گرفت و دوستم با چاقو به او ضربه زد و وقتی بی‌حال شد برادرم هم با چاقو به جان او افتاد. من هم مهرجویی را با چاقو زدم و بعد به اتاق رفتم و وقتی مطمئن شدیم هردویشان مرده‌اند، النگوها و طلاهای همسر مهرجویی، موبایل و اموال دیگر را سرقت و آنجا را ترک کردیم. پس از جنایت، من به خانه‌ام رفتم و چون لباسم خونی شده بود، آن را دور انداختم و یک دست لباس نو خریدم. طلاها، اموال مسروقه و چاقو را هم به دوستم که در شهرک کار می‌کرد دادم تا نگه دارد. بقیه هم هر کدام به خانه‌هایشان رفتند.

دستگیری متهم چهارم

با اعترافات هولناک باغبان جوان، مأموران راهی مخفیگاه چهارمین متهم که النگوها، چاقو و اموال مسروقه در اختیار او بود، شدند و این مرد نیز دستگیر شد. با دستگیری متهمان و کشف اموال مسروقه، معمای قتل هولناک داریوش مهرجویی و وحیده‌ محمدی‌فر فاش شد و بعدازظهر پنجشنبه، متهمان تحت تدابیر شدید امنیتی به شهرک زیبادشت، جایی که کارگردان محبوب کشورمان و همسرش قربانی جنایتی هولناک شده بودند، منتقل و در برابر دادستان و کارآگاهان جنایی صحنه قتل را بازسازی کردند و به تشریح جزئیات آن شب شوم پرداختند.

کد خبر 799369

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار حوادث

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 64
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 44
  • بهروزالدوله IR ۲۱:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۸
    14 20
    کاش بس میکردید
  • IR ۲۲:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۸
    69 21
    متهم اصلی قتل مهرجویی و همسرش خودشان هستند که با بکارگیری اشخاص بی هویت وبیگانه فرصت جنایت علیه خودشان را به این جانیان داده اند. انسان چقدر باید کودن و نفهم باشد که سرایداری خانه و زندگی و املاکش را به بیگانگان بی هویت بسپارد. من در غرب تهران در یک ساختمان کار کردم که سرتیدار ان بنام سمیر مدعی بود که به خانم دکتری که در ان مجتمع ساکن است تجاوز کرده و درامدش از داخل واحدهای آن مجتمع چند برابر حقوق سرایداریش است.
    • IR ۰۸:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۹
      17 13
      چی میگی؟هر چرتی رو باور میکنی؟اگه الان این سعید که گفتی بیاد بگه من به خودتو هم تجاوز کردم من باید باور کنم؟؟؟
  • شهروند البرز IR ۲۲:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۸
    33 3
    اهل کدام استان یا کدام کشور بودند؟ تبعه خارجی بودن؟چون محمد شهر و زیبادشت تبعه خارجی زیاد دارد
    • یا مهدی عج IR ۱۴:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۹
      21 4
      وقتی حتی یه خبرنگار راه نمیدن تو خونشون یا جمعشون بدون میخوان برات قصه بگن،پس دنبال حقیقت نباش
  • IR ۲۲:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۸
    درس عبرتی باشه برای افراد بدهکار که حساب کلر بیاد دستشون
    • مینا IR ۱۳:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۹
      6 57
      واقعا خوردن ۳۰میلیون تومان پول یک باغبان بدبخت که لنگ 1 میلیون تومن بوده برای آدمهای پولدار مثل داریوش مهرجویی صورت خوشی ندارد. اصلا از قتل حمایت نمیکنم ولی پول زیر دست را باید پرداخت کرد حالا هرکی میخواهی باشی.
  • IR ۲۲:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۸
    18 7
    عجب
  • IR ۲۲:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۸
    152 6
    هزار حای تاسف وقتی برای 4 تا رای به افغانی اقامت میدید و هر جرم و جنایتی انجام دادن زیر سبیلی رد میکنید آخرش میشه قتل بهترین کارگردان ایران خدا لعنت کنه شما مسئولین به رگ رو
  • IR ۲۲:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۸
    41 6
    چهره قاتل و همدستانش رو نشون بدید
  • IR ۲۲:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۸
    29 33
    وقتی ساعت ۳ شب اعتراف می‌کنه ،معلومه چطوری ازش اعتراف گرفتند و چقدرش حقیقت داره
  • IR ۲۳:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۸
    36 7
    این است عاقبت قاتلان و سارقان بی‌رحم و همراهان و مالخران نکبت آنها
  • جواد IR ۲۳:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۸
    12 48
    اخه مرد حسابی شماها که اینقدر پول دارید و هرماه سفر خارجی میرید. 30 تومن هم پوله؟ بهش میدادی تا بره
    • محمدم IR ۰۹:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۹
      40 2
      معما چون حل شود آسان شود،،، اینا چون جارو برقی دزدیده دلخورش بودن گفتن طلبی نداری، نمیدونستن این ... بیوطن چکار میکنه باهاشون
  • IR ۲۳:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۸
    86 8
    خدا لعنتتان کند
  • ﻣﺠﺘﺒﻲ IR ۲۳:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۸
    41 20
    ﻳﻌﻨﻲ ﻭاﻗﻌﺎ ﺑﺮاﻱ ﺳﻲ ﻣﻴﻠﻴﻮﻥ ﺑﺎﻳﺪ اﻳﻨﺠﻮﺭﻱ ﻭﺣﺸﺘﻨﺎﻙ اﻧﺴﺎﻧﻲ ﺭا ﺑﻜﺸﻨﺪ ﺑﻪ ﻧﻆﺮﻡ اﻳﻦ ﻫﺎ ﻫﻤﺶ ﺩﺭﻭﻍ ﺑﻴﺶ ﻧﻴﺴﺖ ﻛﻪ ﻣﻴﺨﻮاﻫﻨﺪ اﺗﻔﺎﻕ اﺻﻠﻲ ﺭا ﻧﮕﻮﻳﻨﺪ ﺩاﺭﻥ ﺩاﺳﺘﺎﻥ ﺳﺮاﻱ ﻣﻴﻜﻨﻨﺪ ﺑﻪ ﺯﻭﺩﻱ ﭘﻠﻴﺲ ﺩاﺳﺘﺎﻥ ﻭاﻗﻌﻲ ﺭا ﻣﻌﻠﻮﻡ ﻣﻴﻜﻨﺪ
    • IR ۱۲:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۹
      120 6
      شما اتباع افغان را نمیشناسید 30 میلیون تومان که خیلی زیاد آنها برای کمتر از اینها هم آدم کشی می کنند، بعد هم افتخار می کنند؛ من از کودکی یادمه همیشه میگفتن حق این کارگرای افغان را کامل بدید وگرنه سر می برند
  • IR ۲۳:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۸
    79 7
    خاک تو سرت بخاطر 30 تومن که ی دوچرخه هم نمیشه باهاش خرید ُ آدم می کشی
  • النا IR ۲۳:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۸
    8 3
    ای کاش با جزئیات نمی گفتین امان از دل منا امان 😭
    • IR ۰۸:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۹
      21 1
      چرا نمیشه من آدمی رو میشناسم که بخاطر ۴۰۰هزار تومن بایه قتل همدستی کرد من و تو نمیدونیم گاهی اوقات ی حس حقارت میدن ب طرف یا غرورشو میشکنن طرف هم تربیت درستی نداره نمیتونه هضم کنه منجر میشه ب فاجعه چ
  • محمد IR ۲۳:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۸
    127 1
    چرا پنهان کاری میکنند،بگید قاتلان افغانی بوده اند،، آخه متاسفانه تو تمام ویلاهای این مملکت افغانی مشغوله کاره بعدشم قتل انجام میشه..
  • IR ۲۳:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۸
    42 2
    نفرمودید چند نفرشان از اتباع هستند
  • ناشناس IR ۲۳:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۸
    135 4
    واقعا متاسفم برای همه سایت های خبری که هیچکدومشون عنوان نمیکنن که قاتلین بی رحم و بی شرف تبعه کشور افغانستان هستند
  • حسین IR ۲۳:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۸
    28 23
    چند سوال می تواند مطرح باشد اول این که آدم به علت طلب برادرش نمی یاد دو نفر را بکشد تا آخر عمر به دردسر بیافتد دوما اون دو نفر دیگه به جز برادر باغبان مفتی اومدند آدم کشتند یا اگر پول گرفتند خوب از ۳۰ تومان که کمتر نمی گیرند سوما اگر طلب داشت چه کاری داشت بکشدشان مثلا ماشین شان را مدزدید
    • کریم لنگ دراز IR ۱۰:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۹
      18 7
      من بخاطر رفیقم رایگان یه نفرو تا میخورد زدم فقط نکشتم، حالا شما میگی هموطنش، دوستش میخاسته ۳۰تومن ازش بگیره؟؟
    • IR ۱۰:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۹
      8 0
      پوآرو بازی هاتون هر وقت تموم شد بگید اونا اعتراف کردند رفت شما هنوز سر خونه اول گیر کردید
  • IR ۲۳:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۸
    123 2
    از اول هم معلوم بود کار افعانی هاست باید از کشور اخراج بشن همشون
  • IR ۰۰:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۹
    35 3
    خب اینا که گفتی کی هستن؟ ایرانی ان؟ افغانی ان؟
  • ناشناس IR ۰۰:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۹
    125 6
    افاغنه را بیرون کنیدلعنت خدا بر کسی که کارگر افغانی استخدام کند آخه مهندسان ساختمانی عامل این گونه جنایات شما هستید .
  • فرهاد IR ۰۰:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۹
    129 5
    طبق نوشته های صورت گرفته این افراد مجرم افغانی هستند باز عده ای مثلا شیپور انسانیت سر می‌دهند که افغان ها گناه دارند و مهاجرین بدون آزاری هستند .‌ #اخراح افغانی
  • IR ۰۰:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۹
    32 3
    این چهار تا قاتل ایرانی بودن یا اتباع افغان؟
    • IR ۲۲:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۹
      72 0
      افغان
  • پرویز IR ۰۰:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۹
    104 1
    تا کی باید شاهد جرم و جنایت اتباع افغان باشیم.ایا این باج دهی نیست.
  • Borzoo NO ۰۰:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۹
    33 9
    آقا جان.جارو برقی چی و 30 میلیون طلب چی ؟؟ اولا حیاط آن خانه را نگاه کنید که سنگریزه است و موزائیک فرش هم نیست. و خانه کلنگی محقرانه است. ثانیا کارگر غروب به غروب دستمزدش را میگیرد و اگر طرف ندهد کار نمیکند. اینها همه اش افسانه و داستان های هزار ویکشب است..سعید امامی را بیاد بیاورید که گوینده خانم در صدا و سیما گفت.ایشان بجهت مصرف داروی نظافت (واجبی) در حمام خودکشی کرد./.تمام شد و رفت.
  • محمد طبیب چی IR ۰۰:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۹
    16 2
    سلام . چشمان برادر قاتل در تصویر فوق پوشانده شده است درصورتی که تصویر کامل در خبر قبلی پخش شده بود . هر دو تصویر در سایت موجود است .
  • IR ۰۱:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۹
    4 37
    ۳۰ تومن طلبشو میدادین انتقامی هم درکار نبود
  • IR ۰۱:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۹
    107 2
    ایرانی ها غیرت به خرج بدن دیگه نه بهشون کار بدن نه خونه برن گم بشن کشور خودشون
  • عبدالرضا غیایی شاملو IR ۰۲:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۹
    21 3
    لعنت بر دل سیاه شیطان، کارگردانی در داستان قتل کارگردان بزرگ، سناریو کمی ضعیفه اما بدک نیست
  • سمانه CA ۰۲:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۹
    15 4
    اكانت هايى كه تا الان ميگفتن "عمراً بگيرنشون" و "اعتراف اجبارى گرفتند" و ساير كامنتهاى فيك كجان؟ چرا خبرى از "ما هم باور كرديم" و "تو راست ميگى" و "ما مردم نگرانيم" نيست؟
  • AE ۰۲:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۹
    6 24
    عجب ... برای ۳۰ میلیون کارگردان خسیس.
  • IR ۰۲:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۹
    109 1
    ورود افراد بیگانه و اعتماد به آنها و رها کردن آنها در جامعه عواقب غیر قابل تصوری برای امنیت مردم و کشور دارد.
  • M.M IR ۰۳:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۹
    9 15
    اشدمجازات... باغبان ایرانی است؟؟؟!!!! خدایا شکرت مسببان این فاجعه تلخ پیداشدن... درود به پلیس و کارآگاهان...
  • Jo GB ۰۶:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۹
    17 2
    واقعا متاسفم سریع اعدام کنید که درس عبرتی برای آدم بد باشه و زیاد تو زندان نگه ندارید که غذا بهشون بدین
  • IR ۰۷:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۹
    20 4
    عجب سناریویی نوشتین. لااقل اسم واقعی و تصویر روشن و واضح متهمان رو بزارید. اینا اینطوری که آبروشون نمیره، وقتی نه اسمش معلوم باشه و نه تصویرشون!
  • IR ۰۸:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۹
    12 25
    شناسایی قاتلان مهرجویی با انگیزه‌های مالی و انتقام جویی یعنی روسیاهی رسانه‌های معاند و مروج خشونت چون همیشه در دروغ و افترا بستن به نظام
  • IR ۰۸:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۹
    43 1
    پنهان کردن هویت این جانیان کار سنجیده ای نیست. همانطور که قاتل خیابان سهروردی (عباس آباد)در شوش آن دو نگهبان پاساژ را تحت تعقیب قرار داد و یکی را مجازات کرد. و شما خبر کامل و روشن و دقیقی از آن منشر نکردید و سبب ایجاد ابهام شدید. اگر خبرها را دقیق تر و روشن تر به مردم برسانید خیلی از حقایق لوث نمی شود.
  • IR ۰۸:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۹
    101 1
    چرا نمیگید افغانی
  • علی IR ۰۸:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۹
    109 7
    چرا اصلاً به هویت قاتلان که اهل افغانستان هستند اشاره ای نشده؟؟؟؟؟؟ قضیه چیه؟ اینهمه حمایت از افغانها و لاپوشانی جنایات آنها دیگه داره حالمو بهم میزنه ، یعنی رسانه های داخلی خودمون حاضر نیستند ذات اینها رو نمایان کنند.....
  • هزاران US ۰۹:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۹
    7 108
    متاسفانه خود بزرگ بینی فرهنگ تهرانی ها شده حالا چهارتا فیلم ساختی اون فیلم گاو هم جز گاو معرفی کردن ملت ایران چیز دیگه ای نبود دیگه قرار نیست که فک کنی میتونی پول یه کارگر بدبخت رو ندی تهمت بهش بزنی و گنده بازی دربیاری . یاد بگیریم که دچار توهم بزرگی نشیم مخصوصا اگه سنی از ما گذشته و به اصطلاح ... در رفته و توان دفاع از خودمون رو نداریم
    • IR ۱۰:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۹
      97 5
      واقعا متاسفم برای این فهم و درک خیلی پایین شما. اگه می دونستین یه فیلم ساختن چقدرررر زحمت و بها داری، این نظر رو نمی دادی و این تهمت ها رو به یک انسان فاخر و برجسته و فیلسوف نمی زدی. مرحوم مهرجویی تا آخرین دقایق عمرش، داشته کار می کرده. از طرفی، دلیل نمیشه حالا اگه هم واقعیت داشته باشه که اون باغبان لجن طلبکار بوده، اینقدر ناجوانمردانه و وحشیانه دست به چنین کار شنیعی بزنه. همچین فردی، آدم نیست، یک حیوان درنده س.
    • IR ۱۲:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۹
      23 0
      آخی چقدر عقده شده همه چی برات .
  • IR ۰۹:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۹
    18 5
    وقتی نه اسم واقعی قاتل و هم دستانش رو می گید، نه چهره شون رو منتشر می کنید، چه انتظاری دارید کسی این داستان رو باور کنه. اصلا از کجا معلوم، یه نفرو همین طوری اجیر نکرده باشین؟! چون عکسش رو هم پوشاندین. ...
    • IR ۱۵:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۹
      5 6
      شما رو کی اجیر کرده بی بی سی بگه که سریع باور میکنید
  • مهدی IR ۱۱:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۹
    81 1
    اخه ۷ملیون افغانی تو این مملکت چیکار میکنن ما این همه ایرانی بیمارداریم تا شاخ نشدن برامون همشونو اخراج کنید
  • IR ۱۲:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۹
    21 8
    صنف محترم باغبان نمیخواد اعتراض کنه
  • IR ۱۲:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۹
    102 1
    بعضی افغا نیها در ایران روی داعش را سفید کردن واقعا بعضی افغانی ها خطر ناکند چون نه سواد دارند ودر محیط کشت وکشتار بزرگ شدن کسی که این افراد را قاچاقی وارد ایران می کند باید پشگاه خداوند جواب پس دهد
  • بابایی IR ۱۲:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۹
    12 1
    حیف و صد حیف..... جانش ارزش بالایی داشت 30 ملیون برایش هیچ بود.
  • IR ۱۳:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۹
    4 54
    آقا از من به شما نصیحت برید زودتر بدهی هایتان را تسویه کنید قبل از اینکه عزرائیل با چاقو بیاد سراغتون. مال مظلوم و بدبخت خوردن نداره
    • IR ۱۵:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۹
      4 35
      حرف حساب دمت گرم
  • IR ۱۴:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۹
    8 2
    با عقل و منطق جور نمیاد گفتها
  • مجید IR ۱۴:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۹
    95 1
    کل دنیا مهاجر پذیر هستن، البته نه مدل کشور ما که براحتی از مرزها بدون هیچ ثبت و ربط و کنترل وارد می شوند، و راحت در کوچه خیابان بدون هیچ مدرک هویتی تردد می کنن. نتیجه می شود ...
  • IR ۱۶:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۹
    72 1
    ای کاش مسئولین ما همانند مسئولین پاکستانی قاطعیت داشتن مهلت بدون تمدید ای افغانستانی ها باعث میشه کشور روی آسایش بخود ببینه سیاهی لشگر دور خودتان جمع کردین
  • علی IR ۲۱:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۹
    4 0
    چه خورد تو سر ویلاهای اون منطقه
  • IR ۱۳:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۲
    0 34
    # نه به اعدام باغبان. جای باغبان در زندان نیست