مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران در جلسه کمیته امنیتی حقوقی ستاد بازآفرینی شهر تهران گفت: برای حل مشکلات مالکیتی و رفع موانع نوسازی پلاک‌های اوقافی در بافت‌های فرسوده، بسته تشویقی ویژه این املاک تا ۲۰ روز آینده برای پیشنهاد به مراجع ذیصلاح تهیه می‌شود.

بافت فرسوده

به گزارش همشهری آنلاین، مهدی هدایت از افزایش ۶ برابری صدور اسناد مالکیتی در بافت‌های فرسوده خبر داد و گفت: در شش ماه اول سال گذشته ۶۰ رای صادر و سند در بافت‌های فرسوده دریافت شده بود، درحالیکه در نیم سال اول امسال شاهد صدور ۳۵۰ مورد سند در بافت‌های فرسوده هستیم. ️

در جلسه کمیته امنیتی حقوقی ستاد بازآفرینی شهر تهران مقرر شد که موضوعات محلات دارای مسائل حقوقی، مالکیتی همچون فرحزاد، حصارک و محلات مناطق ۱۹ و ۲۰ هم در دستور کار بعدی کمیته حقوقی قرار گیرد.  

همچنین با حضور شهرداران مناطق ۱۸ و ۱۹ موضوع محلات زورآباد و خجیر بررسی و مقرر شد، ضمن بازدید میدانی از محل‌های یاد شده در مورد اراضی موقوفه‌ای این مناطق با تشکیل کارگروه ویژه و با راهکارهای عملیاتی موضوع نوسازی بافت‌های فرسوده تصمیم گیری و اجرایی شود.

به گفته مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران؛ آمار صدور پروانه بافت فرسوده در ۵ ماه اول سال ۱۴۰۱ برابر با ۴۲۷ پروانه بوده که این رقم در ۵ ماهه‌ اول سال۱۴۰۲ به ۱۲۴۳ پروانه افزایش یافته و رشد ۱۹۱درصدی را نشان می‌دهد.

کد خبر 799303
منبع: صدا و سیما

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهردارى

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha