مجموع نظرات: ۱
پنجشنبه ۲۷ مهر ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۴
۰ نفر

در راستای توسعه زیرساخت‌های حمل‌ونقل عمومی، یکی از موضوعات ویژه بحث قرارداد خرید 630دستگاه واگن چینی است که از سال 1395به حال خود رها شده بود.

آقاميري

سیدمحمد آقامیری؛ رئیس کمیته عمران شورای اسلامی شهر تهران: سیاستگذاری شورای اسلامی شهر تهران امسال با توجه به بودجه‌ریزی انجام‌شده روی توسعه زیرساخت‌های حمل‌ونقل عمومی تمرکز دارد. این موضوع آنقدر ویژه و حائز اهمیت است که 40درصد بودجه امسال شهرداری تهران به توسعه زیرساخت‌های ناوگان حمل‌ونقل همگانی اعم از خرید ناوگان، تجهیزات، اورهال اتوبوس و واگن‌های مترو، ساخت ایستگاه‌های مترو و... اختصاص داده شده است. در همین راستا بحث خرید حدود 3هزار دستگاه اتوبوس تا خرداد سال آینده و 500دستگاه مینی‌بوس پیگیری و اجرایی شده و علاوه بر 5-4 ایستگاه متروی افتتاح شده طی ماه‌ها و هفته‌های اخیر، امیدواریم تعداد ایستگاه‌های افتتاح شده تا پایان امسال به حدود 13تا 14مورد برسد و حتی این امیدواری وجود دارد که این تعداد افزایش هم پیدا کرده و شاهد افتتاح تعداد ایستگاه‌های متروی بیشتری باشیم.
در راستای توسعه زیرساخت‌های حمل‌ونقل عمومی، یکی از موضوعات ویژه بحث قرارداد خرید 630دستگاه واگن چینی است که از سال 1395به حال خود رها شده بود و به‌عبارتی دیگر خاک می‌خورد. با توجه به عنایت و همکاری دولت سیزدهم و به‌ویژه شخص رئیس‌جمهور، مشکل پرداخت فاینانس (اعتبارات کوتاه‌مدت و بلندمدتی که بانک‌ها به پروژه‌ها اختصاص می‌دهند) این قرارداد حل و فصل شد و توانستیم ارتباط خوبی با شرکت چینی بگیریم. براساس توافقات صورت گرفته و افزایش 25درصدی قرارداد موسوم به 630دستگاه، تولید و تحویل 791دستگاه عملیاتی می‌شود و طبق زمانبندی به مرور شاهد تحویل و تزریق این واگن‌های جدید به حمل‌ونقل ریلی شهر تهران خواهیم بود.
در مجموع از مهم‌ترین اهداف سفر شهردار تهران شناسایی و بررسی امکانات و ظرفیت‌های کشور چین در بحث حمل‌ونقل عمومی به‌ویژه در حوزه حمل‌ونقل پاک و وسایل نقلیه برقی است تا پس از انجام مطالعات و کارشناسی‌های لازم، از این توان و ظرفیت برای توسعه و گسترش حمل‌ونقل عمومی شهر تهران استفاده کنیم. امروزه حدود 70درصد از ترددها با خودروها و وسایل نقلیه شخصی انجام می‌شود و فقط حدود 30درصد از طریق ناوگان حمل‌ونقل عمومی صورت می‌گیرد. این موضوع باعث شده تا آلودگی هوا و ترافیک به 2معضل و چالش اساسی پایتخت تبدیل شوند که هردو با یکدیگر ارتباط مستقیم دارند. برای حل این مشکل، اولا باید زیرساخت‌های حمل‌ونقل عمومی را به شکلی گسترش دهیم که 70درصد جابه‌جایی و ترددهای درون‌شهری ازطریق ناوگان همگانی و 30درصد با وسایل شخصی انجام شود. همچنین لازم است چه در بحث حمل‌ونقل عمومی و چه شخصی، به سمت استفاده از حمل‌ونقل پاک و خودروهای برقی حرکت کنیم. با توجه به این موضوع یکی دیگر از اهداف و برنامه‌های این سفر بررسی و پیگیری خرید اتوبوس‌های جدید و به‌ویژه اتوبوس‌های برقی است. همچنین بحث موتورسیکلت‌های برقی را هم داریم و برنامه‌ریزی انجام شده این است که تا پایان دوره 150هزار دستگاه موتورسیکلت برقی را با تسهیلات ویژه با توجه به اولویت‌بندی‌هایی که وجود دارد در اختیار شهروندان قرار دهیم.
در سفر شهردار تهران به چین، مدیریت شهری پایتخت به‌دنبال یک دستاورد بزرگ و انقلاب در حمل‌ونقل عمومی شهر تهران است تا علاوه بر کاهش محسوس ترافیک سنگین شهر، دیگر مردم 250روز در سال هوای ناسالم را تجربه نکنند. در جریان سفر به چین تمام ظرفیت‌ها و امکانات کشور میزبان در حوزه‌های مذکور جمع‌آوری و احصا می‌شود تا در بازگشت، گزارش ارائه شده در اینجا بررسی، مطالعه و کارشناسی شده و براساس آن بهترین تصمیمات برای استفاده از این ظرفیت‌ها برای توسعه و گسترش حمل‌ونقل عمومی پاک در شهر تهران اتخاذ شود.

کد خبر 799043

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • سید نورالدین آل علی US ۱۲:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۷
    0 0
    با عرض سلام و احترام ، خوشبختانه شهردار تهران و همراهانش از توانائیهای کشور چین بیشتر آشنا شوند . 1- ان شاالله بتوانند ، در همکاری با کشور چین از سرعت عمل در ساخت 3 خط ویژه مترو برون شهری ( خطوط 8 ،9 ، 10 و ... ) در تکمیل آنها استفاده نمایند. 2- حال که شهرداری تهران در امر خانه سازی وارد عمل گردیده است. (از این فرصت بدست آمده با کشور چین در ساخت ساختمان سازی صنعتی وارد گردد ) ساخت ساختمان های 10 طبقه در 24 ساعت . 3- وارد همکاری در تسریع اتوبان تهران - شمال و همچنین استفاده از قطارهای با سرعت بالاتر از 500 کیلومتر در ساعت وارد گردند. (هر چند وظیفه اول مربوط به بنیاد مستضعفان و ئیگری مربوط به وزارت راه و شهر سازی می باشد . اما شهر دار محترم تهران دکتر زاکانی نماینده ویژه رئیس جمهور در امور اجتماعی نیز می باشند. ساختمان سازی صنعتی + استفاده از خطوط ریلی با سرعت 350 الی 500 کیلومتر در ساعت = ایجاد اشتغال + مسکن (ساختمان سازی صنعتی ) + حذف فاصله ها (با استفاده از قطار سریع السیر ) + خدمات درمانی + آموزش = امنیت مدیریت پروژه = استفاده از زمان + کمترین هزینه ها ما می توانیم ....