بازی‌های فیفادی اخیر با مصدومیت‌های بسیاری از ستاره‌های فوتبال همراه شد.

نیمار

به گزارش همشهری‌آنلاین، همزمان با تشدید سویه جدید کرونا در ایران و کشورهای دیگر، ویروس فیفا هم قربانی‌های زیادی گرفت و مصدومان زیادی روی دست باشگاه‌ها گذاشت. در همین تیم ملی خودمان مرتضی پورعلی‌گنجی در بازی با قطر به‌شدت مصدوم شد و گفته می‌شود ممکن است فصل را از دست بدهد. این وضعیت برای بازیکنان دیگری هم در سطح جهان اتفاق افتاد که تازه‌ترینشان آسیب‌دیدگی اوسیمن و مصدومیت شدید نیمار بود.

نیمار | تیم ملی برزیل پس از ۲۲سال با نتیجه ۲ بر صفر به اروگوئه باخت تا در مقدماتی جام‌جهانی 2026 فاصله برزیل با آرژانتین صدرنشین به 5 امتیاز افزایش یابد. بدتر از این شکست، مصدومیت شدید نیمار بود. آسیب‌دیدگی او در حدی بود که با گریه زمین را ترک کرد و به‌نظر می‌رسید رباط صلیبی پاره کرده و فصل را از دست داده است. برخی رسانه‌های عربی گفته‌اند فصل برای این بازیکن الهلال به پایان رسیده. ستاره برزیلی‌ ابتدا دقیقه 18 در برخورد با مانوئل اوگارته دچار درد شد و پس از مداوای سرپایی به زمین برگشت اما در آخرین ثانیه‌های نیمه نخست در درگیری با نیکلاس دلاکروس، روی پاس چپش فرود بدی داشت و از درد به‌خودش پیچید.

در این بازی داروین نونیس و دلاکروس ۲گل آبی‌کمرنگ‌ها را زدند تا برزیل نخستین شکست خود را تجربه کند. یک آرژانتینی مسبب شکست برزیلی‌ها بود؛ مارچلو بیلسا که باید اروگوئه را در بازی بعدی و در آرژانتین مقابل تیم ملی کشورش هدایت کند؛ مسابقه‌ای که مسی در آن از توپ طلای هشتم خود رونمایی خواهد کرد.

اروگوئه با هدایت بیلسا پس از ۲۲سال و ۱۲بازی، برزیل را شکست داد؛ آخرین برد این تیم مقابل برزیل در جولای‌۲۰۰۱، قبل از جام‌جهانی کره-ژاپن‌۲۰۰۲ بود. برزیل نیز پس از ۳۷بازی در مسابقات مقدماتی جام‌جهانی شکست خورد. آنها ۲۸برد و ۹تساوی داشتند. آخرین شکست سلسائو مقابل شیلی در دور مقدماتی جام‌جهانی روسیه‌۲۰۱۸ بود.

اوسیمن | البته مصدومیت اوسیمن جدید نیست اما به‌تازگی مشخص شده ‌که او چه مدت از مسابقات دور خواهد ماند. چیزی که فعلا مشخص شده این است که او قطعا فیفادی یک ‌ماه دیگر را از دست خواهد داد. مهاجم نیجریایی تیم ناپولی در جریان تساوی 2-2 جمعه‌شب دیدار دوستانه مقابل عربستان دچار مصدومیت عضله دوسر ران پای راست شد و حالا مشخص شده که حدود یک ‌ماه و نیم به دور از میادین خواهد بود. اوسیمن بازی حساس با میلان را از دست خواهد داد و در هر دو بازی رفت و برگشت با اونیون برلین در مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا و احتمالا بازی برگشت با رئال‌مادرید غایب خواهد بود.

دنیلو | یوونتوس هم مثل پرسپولیس شانس ندارد و بازیکنانش را یکی پس از دیگری از دست می‌دهد. پس از رسوایی دوپینگ پل پوگبا و محرومیت این هافبک فرانسوی به‌دلیل استفاده از تستوسترون غیرمجاز، یک بازیکن دیگر یووه به نام فاجولی نیز به‌دلیل شرط‌بندی به‌مدت 7 ماه محروم شد. حالا هم مدافع ثابت برزیلی این تیم در شبی که نیمار آسیب دید، دچار آسیب‌دیدگی شده و به‌مدت 3 هفته مسابقات را از دست داده است. دنیلو به‌علت مصدومیت همسترینگ حداقل ۲۰روز قادر به همراهی یوونتوس نخواهد بود.

دیگران

نصیر مزروعی به‌دلیل کشیدگی عضله مینور پا از فهرست مراکش کنار گذاشته شد ولی ولید ریگراگی، سرمربی مراکش گفته است مصدومیت این مدافع بایرن‌مونیخ خیلی جدی نیست و او نمی‌خواسته با حضور او در این بازی خطر کند. یک مصدوم دیگر هم قبل از بازی با اروگوئه گریبانگیر برزیلی‌ها شد. کاسمیرو به‌دلیل مصدومیت، حداقل بازی یونایتد با شفیلدیونایتد را از دست خواهد داد. کریستیانو رونالدو و بروزوویچ، ۲ستاره النصر عربستان هم همین هفته دچار آسیب‌دیدگی شدند. مصدومیت رونالدو خفیف است و احتمالا به بازی فردا مقابل ضمک خواهد رسید اما بروزوویچ باید مدتی استراحت کند.

کدام ستاره‌های فوتبال قربانی فیفادی شدند؟

نویر | تعطیلی فوتبال باشگاهی فرصتی برای مانوئل نویر بود تا با بازیابی کامل مصدومیتش به فوتبال برگردد. این دروازه‌بان آلمانی که زمستان گذشته در پیست اسکی دچار مصدومیت شد و فصل را از دست داد، از حدود یک ‌ماه قبل به تمرینات گروهی بایرن‌مونیخ اضافه شده و حالا کاملا آماده همراهی تیمش است. انتظار می‌رود او در تقابل هفته بعد بایرن با ماینتس پس از 10 ماه درون دروازه باواریایی‌ها بایستد.

کد خبر 799037
منبع: روزنامه همشهری

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال جهان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha