مجموع نظرات: ۲
پنجشنبه ۲۷ مهر ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۱
۰ نفر

فرهنگ ایثار و شهادت باید برای نسل های آینده زنده بماند. داستان حماسه آفرینی رزمنده هایی که با فدا کردن جان خود از حریم کشورمان دفاع کردند.

مراسم

همشهری آنلاین:دوچرخه-مژگان مهرابی:به همین منظور ویژه برنامه ای با عنوان اردوهای راهیان بهشت در نظر گرفته شده تا دانش آموزان با حضور در مزار شهدا یاد و خاطره آنها را گرامی دارند. در آیین افتتاحیه این برنانه  قریب به 3 هزار دانش آموز حضور داشتند.

راهیان بهشت

برنامه راهیان بهشت در قطعه 50 بهشت زهرا اجرا شد. از صبح زود برگزارکنندگان مراسم حضور داشتند و در تک و تاب بودند تا هر چه زودتر سن را آماده کنند. سن تشکیل شده از تعدادی زیادی کلاه سربازی و سنگری که نماد جبهه و جنگ است. چند قدم آنطرف تر هم یک ایستگاه صلواتی برپاست به صرف چای و شیرینی تا از دانش آموزان پذیرایی شود. ساعت از 8 گذشته که اتوبوس ها یکی یکی از راه می رسد. با آمدن بچه ها از سکوتی که بر فضا حکفرما بود خبری نیست. پسرها با شیطنت خود گویی موجی از شور و هیاهو ایجاد می کنند. در دست بعضی شان پرچم ایران است و بعضی هم سربند یا حسین(ع) بسته اند. البته در بیان آنها کم نیست بچه هایی که با شوخ طبعی سر به سر دوستان خود می گذارد تا اردو را دلچسب تر کند.

میثاق با شهدا

با هماهنگی معلمان و مربیان دانش آموزان سر مزار شهدا می روند. با همه سروصدا و شلوغی که برپا می کنند اما به محض رسیدن به مزار شهدا آرام می گیرند. با دقت روی سنگ مزار را می خوانند. تاریخ تولد، تاریخ شهادت، محل شهادت. بعد نگاهی عکس شهید می اندازند. خیلی از شهدا درست هم سن و سال خود آنهاست و همین باعث می شود به فکر فرو روند. مربیان مدرسه هم بیکار نمانده و برای آشنایی بیشتر بچه ها با فرهنگ شهادت، درباره زندگی شهدای شاخص حرف می زنند.

مردم فلسطین باید مقاومت کنند

گشت و گذار در مزار شهدا ساعتی طول می کشد. وقت آن رسیده که بچه ها برگردند. اما متولیان مراسم راهیان بهشت نمی گذارند بدون پذیرایی راه آمده را بازگردند. از پسرها دعوت می کنند به ایستگاه صلواتی بروند. یک استکان چای مهمان شهدا بودن طعم دیگری دارد. دانش آموزان حال دیگری دارند. دنیای شان با زمانی وارد بهشت زهرا(س) شدند فرق می کند. احمد 14 ساله اردوی راهیان بهشت را عاملی برای شناخت شهدا می داند. او از ظلم صهیونیست به مردم فلسطین ناراحت است و می گوید:‌ «مردم فلسطین باید مقاومت کنید. باید برای حفظ کشور خود بجنگید.» با اینکه اندام نحیفی دارد اما رشادت از چهره اش نمایان است. محمدعلی در ادامه صحبت های احمد با صدای بلند می گوید:‌ «من اگر در غزه زندگی می کردم با همه وجود از خانواده و میهنم دفاع می کردم.» و اینجاست که صدای مرگ بر اسرائیل دانش آموزان بلند می شود. گویی همه شان عقیده را دارند. «مردم فلسطین باید مقاومت کنند.»

اردوی راهیان بهشت با عنوان «هم عهدی با امام و شهدا» تا آخر آذرماه ادامه دارد.

کد خبر 798878

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha