هاشم سردسته باند می‌نشست توی ماشین و پسرش حامد به همراه محمد و یک نفر دیگر به مغازه می‌رفتند با یک دیلم، قمه، اسلحه پلاستیکی و یک گونی! برای‌شان فرقی نمی‌کرد کسی آنها را ببیند یا به پلیس زنگ بزند...

سارق / اراذل / دستگیری

به گزارش همشهری آنلاین، دزد هستند؛ آن هم سارق مغازه، اما نه هر مغازه‌ای‌ فقط‌ موبایل‌فروشی. ۹ نفر با یک مالخر، سرقت زنجیره‌ای از موبایل‌فروشی‌های تهران راه انداخته  بودند؛ در طول یکسال؛ ۵۳ مغازه را خالی کردند آن هم به ارزش ۴۲ میلیارد تومان. ترفندشان اما جالب بود؛ ابتدا به بهانه خرید یک جنس ارزان قیمت مثل شارژر یا هندزفری وارد مغازه می‌شدند؛ سردسته باند با یکی یا ۲ نفر دیگر.

به بهانه انتخاب جنس، سر فرصت داخل مغازه را دید زده و برآورد می‌کردند که چقدر جنس دارد و می‌ارزد برای سرقت! آن وقت همان شب یا شب بعدش می‌آمدند سراغ مغازه، آن هم با یک دستگاه ماشین پژو پارس نوک مدادی؛

هاشم سردسته باند می‌نشست توی ماشین و پسرش حامد به همراه محمد و یک نفر دیگر به مغازه می‌رفتند با یک دیلم، قمه، اسلحه پلاستیکی و یک گونی! برای‌شان فرقی نمی‌کرد کسی آنها را ببیند یا به پلیس زنگ بزند؛ یا اصلا مغازه دزدگیر داشته باشد یا دوربین؛ سر پنج دقیقه سرقت تمام می‌شد؛ یعنی از لحظه پیاده شدن از ماشین تا انجام سرقت و بازگشتن به خودرو فقط پنج دقیقه طول می‌کشید. 

تعجب نکنید؛ حامد و محمد با دیلم قفل مغازه را می‌شکستند؛ کرکره مغازه را از وسط با دیلم پاره کرده و وارد مغازه می‌شدند. محمد با قمه جلوی مغازه می‌ایستاد تا اگر کسی بیاید، او را ترسانده و براند. حامد تک فرزند سردسته باند هاشم  هم  وارد مغازه می‌شد و گوشی‌ها را داخل گونی می‌ریخت و با خود می‌برد.

برای خودشان مالخر مخصوص داشتند؛ آیفون‌ها را ۲۰ تا ۳۰ میلیون و سامسونگ‌ها را بسته به مدل‌شان ۵، ۱۰ تا ۱۵ میلیون تومان می‌فروختند. تازه موقع سرقت مواد می‌زدند، این را محمد می‌گوید و ادامه می دهد: من قرص هم می‌خوردم؛ پس لابد برای همین بود که از آدم و عالم نترسیده و بدون محابا با صدای دزدگیر و ضبط تصویر توسط دوربین‌های مداربسته سرقت می‌کردند.

هیچکس هم جلودارشان نبود حتی صاحب مغازه؛ در یک سرقت، وقتی وارد مغازه شدند صاحب مغازه هم داخلش بود، با قمه به جانش افتادند و دستش را ناقص کردند.

یک‌بار هم موقع سرقت اعضای خانه بالایی یکی از مغازه‌ها دیده بودشان و می‌خواست معترض شود که با اسلحه_ که پلاستیکی بود_ تهدیدش کردند.

به هر حال سرنوشت این باند ۹ نفره که در عرض یک‌سال ۵۳ مغازه موبایل‌فروشی را غارت کردند بالاخره به نقطه پایان رسید و کارآگاهان پلیس آگاهی پایتخت در عملیاتی منسجم آنها را شناسایی و دستگیر کردند؛ از هاشم و پسرش حامد را تا محمد و رامین و... و مالخر را؛ اگرچه ۲ نفر متواری هستند.

کد خبر 798851

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار پليس

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 12
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 2
  • IR ۰۸:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۷
    8 1
    لطفاً اعدام کنید .
  • ناشناس IR ۰۸:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۷
    8 0
    منتظریم تا جزای قانونی این مجرمان را از طریق شبکه سراسری ببینیم
  • IR ۰۹:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۷
    12 0
    دست نیروی انتظامی درد نکند.اما قوه قضاییه اینجا خیلی زحمت میکشد وبرای این تبهکاران اشدمجازا رامیبندند.یعنی 3ماه درهتل شش ستاره (ببخشید زندان) زندان.
  • داود IR ۰۹:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۷
    16 1
    همچین هنر نکردید بعد از این همه مورد دزدی بیچاره مال‌باختگان که اگر بموقع دزدها را می‌گرفتند شاید به مالشان می‌رسیدم اگر جای شما بودم سعی میکردم این مطلب را رسانه ای نکنم
  • اصغر IR ۰۹:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۷
    16 0
    آفزین به این پلیس که یک ساله دزدها را دستگیر کرده و افتخار هم میکند
  • IR ۱۰:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۷
    11 0
    واقعا قانون با دزدان مدارا میکند تا صاحب مال در روستاها مردم امنیت ندارند وخیلی از دامداران در اکثر روستاها مورد سرقت قرار گرفته ومالشان که تمام زندگی یک پیر مرد ویا پیر زن روستایی بوده رفته بدون امید به بازگشت لطفا با مال خرها شدید تر تز دزدان برخورد کنید تا آبروی نظام حفظ شود
  • امیر IR ۱۰:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۷
    18 1
    خسته نباشید بعد از یک سال 53 فقره دزدی مغازه و 42 میلیارد دزدی حتی بدون اینک صورتشان بپوشانند دستگیر شدند
  • AU ۱۰:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۷
    11 0
    یکسال مشغول بودن!!!!؟
  • مراد IR ۱۱:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۷
    13 0
    یعنی واقعا پلیس تا یکسال اینها را پیدا نکرده !!! بخدا بایستی دزد را قصاص کرد مثلا انگشتهای دستشون را قطع کرد و یا اعدام .تا وقتی این حدودات اجرا نشود اینها و امثالشون جسورتر می شوند.
  • IR ۱۲:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۷
    9 1
    نگران باشید چون دو روز دیگه بااین قانون انسان دوستانه ما ازاد میشن ایندفعه قتل انجام میدن
  • US ۱۶:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۷
    8 0
    مملکت امن یعنی همین سارقان خیلی راحت به مغازه ها دستبرد میزنند وبعد پلیس اعلام می کند که حافظ جان و مال مردم است در آمریکا فروشگاه وال مارت قبلا ۲۴ ساعته ولی بعد از شروع کرونا تا ساعت یازده شب باز است بی آنکه دزدی درش صورت گرفته باشد اگر مسئولین کشور به همان اندازه که نگران مردم غزه هستند نگران معیشت مردم‌ نیز بودند حال نه فقری بود نه دزدی که بخاطر فقر شدید مجبور میشود دست به دزدی بزند به قول کارول مارکس مردم بخاطر فقر دست بدزدی میزنند نه ازروی تفریح کسی که بخاطر تفریح دست به دزدی میزند مستحق مجازات است خلاصه همه مشکلات کنونی جامعه از جمله مشکلات اقتصادی مردم از جانب کسانی صورت گرفته که نسبت به سرنوشت مردم و شرایط اقتصادی آنها بی تفاوت بودند
  • IR ۲۳:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۷
    3 0
    مملکت گل و بلبل به روایت تصویر