نماینده سابق مجلس شورای اسلامی گفت: اگر رژیم صهیونیستی به صورت زمینی به غزه تجاوز کند، اشکالی ندارد که نیروهای محور مقاومت نیز وارد جنگ شوند و باید با این تجاوز مقابله کرد.

علی مطهری

به گزارش همشهری آنلاین، علی مطهری در گفت و گویی با بیان اینکه اگر دولت‌های اسلامی اعتماد به نفس پیدا کنند، اسرائیل متلاشی می‌شود، افزود: اگر جلوی رژیم صهیونیستی را نگیریم، بعد از حماس و حزب الله، سراغ ایران و دیگر کشورهای منطقه خواهد رفت چرا که شعار و آرمان شان از نیل تا فرات است و حتی ادعای مالکیت بر سرزمین‌های عراق و عربستان را دارند.

این فعال سیاسی تنها راه مقابله با تجاوزات رژیم صهیونیستی را اتحاد نیروهای اسلامی دانست و بیان کرد: آنچه امروز حماس انجام داده نشان می‌دهد که قدرت اسرائیل پوشالی است و نباید بگذاریم رژیم غاصب صهیونیستی در این جنگ پیروز شود چرا که این پیروزی بازگشت همه چیز به سال ۱۹۴۸میلادی و تکرار حوادث مشابه آن دوره و اخراج و آوارگی مردم غزه و فلسطین است.

این فعال سیاسی با اشاره به اهمیت غزه برای ایران عنوان کرد: حمایت از فلسطین موضوع جدیدی نیست که حتی مربوط به قبل یا بعد انقلاب باشد بلکه از همان سال ۱۹۴۸ بسیاری از روشنفکران و علمای اسلام درباره مظلومیت مردم فلسطین موضع گرفتند. این یک موضوع انسانی است که ملتی مورد ظلم و ستم واقع شده و حمایت از مظلوم ستمدیده وظیفه ای انسانی و اسلامی است.

مطهری با رد ادعای رژیم صهیونیستی که می‌گوید مشکل ما با حکومت است نه مردم ایران اظهار داشت: مگر می‌شود مردم را از حکومت جدا کرد. حتی اگر عده ای هم به دلایلی با حکومت مخالف باشند، جدا کردن ملت از حکومت حرف درستی نیست. اگر مردم ایران حامی حکومت نبودند، قطعا این حکومت امروز نبود و این حرف‌هایی که اسرائیلی‌ها می زنند، دروغ محض است. اسرائیل به دروغ خود را حامی ملت‌ها می‌داند اما ۷۵ سال است که مثل یک غده سرطانی ملت مسلمان منطقه را تحت فشار قرارداده و با حمایت آمریکا جلوی پیشرفت و رشد کشورهای اسلامی را گرفته است.

فرزند شهید مطهری در پاسخ به اینکه اگر پدرتان زنده بودند، امروز چه موضعی در قبال جنایات رژیم صهیونیستی می‌گرفت، گفت: قطعا موضع شهید مطهری همین موضع جمهوری اسلامی بود و او از اولین کسانی بودند که در سال ۱۹۴۸ در یک سخنرانی تاثیرگذار و به یادماندنی در حسینیه ارشاد، تاریخچه فلسطین و وضعیت ان را برای مردم تشریح کردند.

وی همچنین بیان کرد: سال ۱۹۷۳ وقتی رادیو اعلام کرد نیروهای مصری با فریاد الله‌اکبر وارد شدند خوشحالی پدرم را می‌دیدم. اگر ایشان امروز بود همین موضع جمهوری اسلامی را در برابر رژیم صهیونیستی می‌داشت.

جنایات صهیونیست‌ها در غزه در حالی وارد دوازدهمین روز خود شده که دیشب یک نمونه دیگر از حقوق بشر صهیونیستی با بمباران وحشیانه بیمارستان المعمدانی غزه و به خاک و خون کشیده شدن مجروحان بستری و مردم پناه برده به آنجا دوباره به نمایش درآمد، جنایتی که کشورهای غربی همچون آمریکا، انگلیس، فرانسه و آلمان با تمام توان از اسراییل حمایت کردند.

اشغالگران صهیونیست سه شنبه در اقدامی جنایتکارانه با بمباران بیمارستان المعمدانی غزه بیش از ۵۰۰ فلسطینی را به شهادت رساندند.

شمار شهدای غزه از آغاز نبرد طوفان الاقصی تا این لحظه به ۳ هزار و ۲۰۰ نفر رسیده است.

کد خبر 798775
منبع: ایرنا

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 3
  • IR ۱۴:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۶
    3 0
    بذار وارد بشن تو هم باهاشون وارد شو نشون بده چقدر دلسوزی
  • IR ۱۵:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۶
    0 0
    زمینی وارد میشوند ولی اول آب به تونل های حماس میندند بعد همه نیرو های حماس را به گلوله میبندند
  • IR ۰۱:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۷
    0 0
    حرف سما درست ولی دولت‌های اسلامی مثل ... از اسرائیل می ترسند و مشکل همین ترس است که دست به اسلحه نمی برند . علی ع بزرگترین گناه را ترس می داند. کسی که ترسوست به خداوند گمان بد دارد وبه خدا اعتماد ندارد و این ریشه در کفر دارد