گروه سیاسی: دبیر کل جبهه‌ پیروان خط امام و رهبری در یک نشست مطبوعاتی‌ با اعلام این که محمود احمدی‌نژاد، نامزد نهایی مورد حمایت این جبهه در انتخابات ریاست‌جمهوری دهم خواهد بود، گفت که وی در جلسه شورای مرکزی این جبهه با «اغلبیت آرا» انتخاب شده است.

وی در عین حال افزود: اگر احمدی‌نژاد رای بیاورد، ما انتقاد درون‌گفتمانی را ادامه خواهیم داد؛ چون معتقدیم رئیس‌جمهوری با کسب آرای مردم و تنفیذ مقام معظم رهبری واجد عصمت نمی‌شود؛ ما تعالی کشور را در انتقاد و ارزیابی دقیق می‌دانیم.

رایزنی پیش از تصمیم آنها

حبیب‌الله عسگراولادی درباره نحوه تصمیم‌گیری جبهه متبوعش برای حمایت از احمدی‌نژاد گفت: جبهه پیروان خط امام و رهبری از 4ماه پیش بررسی‌های خود را در این رابطه آغاز و با تشکل‌های مومن به نظام و انقلاب مستقیم و غیرمستقیم مذاکره و تعامل برقرار کرد. تا‌کنون 4جلسه با احمدی‌نژاد داشته‌ایم که 2جلسه آن خصوصی و 2نفره، یک جلسه 3نفره و یک جلسه شورای مرکزی بوده و آخرین مقدمه برای تصمیم‌گیری ما، مشورت و تبادل نظر با 2جامعه بزرگ روحانی (جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و جامعه روحانیت مبارز) بود.

عسگراولادی در ادامه در پاسخ به پرسش خبرنگاری مبنی بر اینکه «ارزیابی شما از موضع جامعتین در انتخابات ریاست‌جمهوری دهم در حالی که هنوز اعلام نشده، چیست؟» افزود: آنها هنوز رای نهایی خود را در مورد نامزد مورد نظرشان اعلام نکرده‌اند و در هفته‌ آینده تصمیم می‌گیرند.

گفته‌ایم اصولگرایی باید بازتعریف شود

دبیر کل جبهه پیروان خط امام و رهبری همچنین در پاسخ به پرسش خبرنگار دیگری که پرسید «در جلسات خود با احمدی‌نژاد چقدر در مورد ضرورت گسترده‌تر‌شدن دایره‌ اصولگرایی بحث و بررسی داشتید؟» اظهار کرد: ما به ایشان گفتیم اصولگرایی باید بازتعریف شود.

ایشان به ما گفتند چرا باید تعریفی نو از اصولگرایی ارائه دهیم؟ من به‌طور خصوصی به ایشان گفتم شما آقای احمدی‌نژاد! برداشت‌تان از اصولگرایی یک تعریفی دارد و سردار دیگری در اصولگرایان یعنی آیت‌الله هاشمی رفسنجانی نیز دامنه اصولگرایی را گسترده می‌دانند؛ بنابراین تعریف اصولگرایی باید بین این دو باشد.

احمدی‌نژاد از من پرسیدند تعریف شما از اصولگرایی چیست؟ که من گفتم همان تعریفی را که مقام معظم رهبری از اصولگرایی در 2سال پیش بیان کردند باید مورد توجه قرار داد و ما نباید در این راستا دچار تساهل و تسامح شویم.

هیچ گروهی با جامعه مدرسین رایزنی نکرده است

مدیر سیاسی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ادعای رایزنی برخی‌گروه‌ها با این جامعه را درباره انتخابات تکذیب کرد. حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحسن صالح در گفت‌وگو با همشهری اظهار کرد: تا‌کنون هیچ گروه و جریان سیاسی درخصوص انتخابات با جامعه مدرسین رایزنی نکرده است.

مدیر سیاسی جامعه مدرسین، با اشاره به اینکه برخی گروه‌ها همزمان با اعلام نام نامزد نهایی‌شان و در تشریح روند تصمیم‌گیری، از مشورت و تبادل نظر با جامعتین - جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و جامعه روحانیت مبارز- خبر داده‌اند، تاکید کرد: جامعه روحانیت که موضع خود را پیش از این اعلام کرده اما با جامعه مدرسین چنین رایزنی انجام نشده است.

وی ادامه داد: ما فعلا در حال بررسی هستیم و هنوز نامزد نهایی‌مان را اعلام نکرده‌ایم.

کد خبر 79874

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز