چهارشنبه ۲۶ مهر ۱۴۰۲ - ۰۸:۲۸
۱ نفر

پرسپولیس ۲۰روز حیاتی در پیش دارد تا در اوج آمادگی روانی به سپاهان برسد.

پرسپولیس - سپاهان

همشهری‌آنلاین - بهروز رسایلی | مسابقات لیگ برتر با چنان برنامه‌ریزی مفتضحانه‌ای برگزار شده که خیلی‌ها اصلا یادشان نیست امسال چه شد و چطوری گذشت! در هر صورت با پایان بازی‌های آسیایی و نیز اتمام تورنمنت چهارجانبه اردن، بالاخره قرار است مسابقات لیگ برتر سر و شکل منظم‌تری بگیرد. تاریخ مسابقات معوقه و چند هفته پیش‌رو از لیگ اعلام شده که به هر حال نکات قابل توجه خاص خودش را دارد. اگر قرار باشد به‌صورت موردی حرف بزنیم، پرسپولیس به‌عنوان مدافع عنوان قهرمانی برنامه جالبی دارد. سرخ‌ها در یک بازه زمانی تقریبا ۲۰روزه، ۵بازی نسبتا آسان دارند که اگر قدر بدانند، می‌توانند آنها را با حداکثر امتیازات پشت سر بگذارند و در لیگ و آسیا وضعیت خوبی پیدا کنند. در این صورت پرسپولیس قادر خواهد بود با بهترین فرم روحی و فنی عازم یکی از سخت‌ترین مسابقات فصل خود شود؛ مصاف با سپاهان در اصفهان.

۵بازی آسان، یک بازی وحشتناک

پرسپولیس پنجشنبه ۲۷مهر مقابل پیکان به میدان خواهد رفت. خودروسازان میزبان این بازی هستند و غیراز اینکه زمین مناسب پیدا نمی‌شود، فعلا مشکل خاص دیگری نیست! انتظار نمی‌رود بازی با پیکان که از ۶مسابقه فقط یک پیروزی به‌دست آورده برای پرسپولیس آنقدرها سخت شود. پس از آن روز دوم آبان پرسپولیس باید در هفته سوم لیگ قهرمانان آسیا از استقلال تاجیکستان پذیرایی کند. سرخ‌ها پس از شکست مقابل النصر عربستان، یک برتری خوب در بازی با الدحیل به‌دست آوردند و امیدهایشان را برای صعود از گروه مرگ زنده نگه‌داشتند.

بردن استقلال تاجیکستان در آزادی نباید کار سختی باشد؛ اتفاقی که اگر رخ بدهد، قرمزها را به صعود امیدوارتر خواهد کرد. پرسپولیس هفتم آبان با ملوان بازی می‌کند که باز هم روی کاغذ مسابقه خیلی سختی به‌نظر نمی‌رسد؛ هرچند قوی سفید انزلی فصل را خوب شروع کرده و از ۶مسابقه صاحب ۳پیروزی شده است. پس از آن روز ۱۱آبان نوبت به یک بازی ظاهرا آسان دیگر مقابل نفت‌آبادان می‌رسد و بعد پرسپولیس روز ۶آبان باید مسابقه برگشت با استقلال تاجیکستان را انجام بدهد که در مورد اهمیتش حرف زدیم. پس چه شد؟ به‌طور خلاصه سرخپوشان از ۲۷مهر تا ۱۶آبان به‌ترتیب با پیکان، استقلال تاجیکستان، ملوان، نفت‌آبادان و استقلال تاجیکستان پیکار خواهند کرد. همه اینها می‌شود مقدمه یک بازی خیلی سخت و شاید سرنوشت‌ساز که قرار است ۲۱آبان مقابل سپاهان برگزار شود.

اگر خودزنی نکنند...

مدل بازی‌های پرسپولیس طوری است که این تیم ظرف ۲۰روز می‌تواند موقعیت خودش را به‌عنوان یک مدعی در لیگ برتر و مسابقات لیگ قهرمانان آسیا تثبیت کند. همه اینها اما منوط به این است که سرخ‌ها خودزنی نکنند و با حاشیه‌هایی که برای خودشان ایجاد می‌کنند، موقعیت‌شان را به خطر نیندازند.

قهر و طرح‌های یحیی گل‌محمدی، اعتصاب بازیکنان، داستان کلاهبرداری از آنها، اظهارات غیرحرفه‌ای رضا درویش و... ازجمله حاشیه‌هایی هستند که شاید کار دست پرسپولیس بدهند و باعث شوند قرمزها این موقعیت ایده‌آل را به آسانی از دست بدهند. پرسپولیس بیشتر باید از خودی بترسد تا غریبه‌ها!

کد خبر 798570
منبع: روزنامه همشهری

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha