اعضای باند تحصیلکرده ها به خانه ها دستبرد میزدند که در یکی از سرقت هایشان کت و شلوار و جام والیبالیست مشهور را به سرقت بردند.

متهم

همشهری آنلاین؛ سرنخ:هیچ کس باورش نمی شود پسری جوان که دانشجوی رشته دندانپزشکی است، یک باند خلافکار را هدایت می‌کند. اسم باندشان را هم گذاشته اند «گروه تحصیلکرده ها». چون همه آنها یا دانشجو هستند یا لیسانس و فوق لیسانس دارند. اعضای این باند در یکی از سرقت هایشان کت‌و شلوار و کاپ‌های قهرمانی یک والیبالیست معروف را به سرقت برده بودند به تصور اینکه ارزش زیادی دارند. گفت و گو با سردسته باند را بخوانید.

دانشجوی رشته دندانپزشکی چرا باید میان تبهکاران دستگیر شده باشد؟

چون نیاز به پول داشتم. هزینه تحصیلم زیاد بود و من نمی توانستم پول دانشگاه را بدهم. همین شد که باند سرقت راه انداختم.

همدستانت هم تحصیلکرده‌اند؟

درست است. برای همین اسم باندمان را گذاشتیم تحصیلکرده های بی پول. چون وقتی پول نداریم تحصیلات به چه دردمان می خورد!

چه شد که تصمیم گرفتی باند سرقت راه بندازی؟

با دوستانم داخل قهوه خانه نشسته بودیم، کنار میز ما چند پسر بودند که با آب و تاب از سرقت هایشان می گفتند و اینکه کلی پول بدست آورده اند. با شنیدناین حرف ها وسوسه شدم و به دوستانم گفتم ما چرا دزدی نکنیم. اینطور شد که من شدم سردسته این باند و نقشه سرقت از خانه های پایتخت را طراحی کردیم.

شگردتان برای سرقت چه بود؟

در خیابان ها پرسه می زدیم و با دیدن خانه ای که چراغش خاموش است و پنجره اش حفاظ ندارد، از طریق پنجره یا بالکن وارد خانه شده و سرقت را انجام می دادیم.

می دانستید که از خانه یک والیبالیست معروف هم سرقت کرده اید؟

به صورت اتفاقی خانه این والیبالیست انتخاب شد. وقتی وارد خانه شدیم برای سرقت چشممان افتاد به جام ها. با خودمان گفتیم طلاست و قطعا گل زده ایم. یعنی پول کلانی گیرمان آمده و به گنج رسیده ایم اما خب جام ها ارزش مادی نداشت.

کت و شلوار این والیبالیست را هم به سرقت برده‌اید؟

ما معمولا لباس های مارک دار را هم با خودمان می بردیم تا استفاده کنیم. در خانه والیبالیست هم به سراغ کمدش رفتیم و کت و شلوارش را که به نظر قیمتی می آمد برداشتیم. دوستم می خواست با کت و شلوار سرقتی به خواستگاری دختر موردعلاقه اش برود!

ظاهرا در سرقت‌ها، اسلحه هم با خودتان می بردید؟

باور کنید هیچ وقت از اسلحه استفاده نکردیم. فقط همراهمان بود تا چنانچه صاحب خانه سر بزنگاه رسید، تهدیدش کنیم و فرصت فرار داشته باشیم.

کد خبر 798442

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha