همشهری آنلاین: وزیر امور اقتصادی و دارایی کشورمان که برای شرکت در نشست بهاره بانک جهانی و صندوق بین‎المللی پول در واشنگتن به سر می برد،با وزیر اقتصاد برزیل دیدار کرد.

به گزارش روابط عمومی وزارت امور اقتصادی و دارایی سید شمس الدین حسینی در در ملاقات با همتای برزیلی خود، راه‌های گسترش روابط اقتصادی بین ایران و برزیل را مورد بررسی قرار دادند.

این نشست به منظور آماده سازی اسناد مهم اقتصادی کشور در آستانه سفر رییس جمهور کشورمان به برزیل صورت می‌گیرد.

حسینی ضمن آمادگی ایران برای نهایی نمودن چند سند مهم اقتصادی تصریح کرد: از جمله موارد توافق شده در این نشست می توان به موافقت نامه های تشویق و حمایت از سرمایه گذاری ، اجتناب از اخذ مالیات مضاعف و موافقت نامه در امور گمرکی اشاره کرد.

وی افزود: امضاء یادداشت تفاهم و همکاری در امور بانکی از جمله تاسیس بانک و بیمه در دو کشور از جمله مباحث مهمی بودند،که طرفین برای نهایی شدن و امضای آنها در جریان سفر رئیس جمهور مورد تأکید و توافق قرار دادند.

وزیر اقتصاد برزیل ضمن اعلام آمادگی برای نهایی نمودن موافقتنامه های ذکر شده، تصریح کرد که شرایط کنونی اقتصاد بین المللی و اثرات ناشی از بحران اقتصادی نشان می دهد که کشورهای در حال توسعه باید سطح و عمق همکاریهای خویش را افزایش دهند.

وزیر اقتصاد برزیل آمادگی کشور خود را برای پذیرش هیأت ایرانی و نهایی نمودن اسناد مورد گفتگو قرار داد و افزود:توافقات و یادداشت تفاهم های انجام شده ، در سفر آتی رئیس جمهور کشورمان نهایی و آماده امضاء خواهد شد.

سید شمس الدین حسینی، در پایان با اشاره به ظرفیت های اقتصادی و صنعتی دو کشور بر ضرورت همکاری های بخش خصوصی فی مابین برای سرمایه گذاری تأکید کرد و افزود : قرار است نمایندگان اتاق بازرگانی ،صنایع و معادن و بخش خصوصی کشورمان در هنگام سفر دکتر احمدی نژاد همکاریهای عملی میان دو کشور را مورد بررسی و برای جذب سرمایه گذاری خارجی فی مابین گفتگو کنند.

کد خبر 79844

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز