مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران از پیش بینی‌ها در فصل سرما و بارش خبر داد و گفت که این اقدامات در راستای خدمت رسانی مطلوب به مسافران صورت می گیرد.

اتوبوس و مسافر و سرما

به گزارش همشهری آنلاین؛ در فصل سرد سال و در زمان بارش باران و برف به دلیل برودت هوا و لغزندگی معابر، حجم ترافیک افزایش می یابد و تقاضای استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی بالا می رود. از این رو مدیریت شهری تدابیری اندیشیده تا در این ایام بهترین خدمت رسانی را به مسافران داشته باشد. آن طور که مهدی علیزاده عنوان کرده: «برای تسهیل تردد شهروندان معابری که تقاضای سفر بالایی دارند شناسایی شده اند تا شاهد کمترین معطلی مسافران در ایستگاهها باشیم.» به گفته او به همه اتوبوس‌ها ضد یخ زده شده و نسبت به تجهیز اتوبوس‌ها به زنجیر چرخ اقدام شده است. همچنین نیروهای عملیاتی و نظارتی شرکت واحد با اشتغال حداکثری نسبت به نظارت و گشت های میدانی اقدام می کنند و خودروهای امدادی نیز در مسیرهای شیب‌دار مستقر می شوند.

علیزاده به سایر اقدامات هم اشاره و عنوان کرد: «برای پیشگیری از سوانح رانندگی در زمان بارش برف و لغزندگی معابر به ویژه در پایانه ها و همچنین مناطق شمالی، هماهنگی لازم با شهرداری های مناطق برای دپوی کیسه‌های شن و نمک های صورت گرفته است. تعمیرات و کنترل بخاری اتوبوس‌ها، اصلاح آسفالت توقفگاه ها، سرویس کارواش، روشویی و توشویی اتوبوس‌ها پس از بارندگی، تدارک مخلوط شن و نمک و قرار دادن در توقفگاه ها، کنترل کمی و کیفی مایع ضد یخ ناوگان، تعمیرات و نگهداری برف پاک کن اتوبوس ها، کنترل برق و باتری، بررسی و تعمیرات سیستم روشنایی داخل و بیرون اتوبوس‌ها و اورهال جایگاه های سوخت از دیگر اقدامات پیش بینی شده هستند.»

در برخی از ساعات روز که معابر دچار گره ها ترافیکی می شوند، خودروها به خط ویژه ورود می کنند و این امر سبب ایجاد اختلال در حرکت ناوگان اتوبوسرانی می شود. مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی با بیان این مطلب گفت: «ناوگان این شرکت تحت هر شرایطی در خدمت شهروندان است و در صورت بارش برف و برودت هوا با تمام توان تلاش می کنیم وقفه‌ای در خدمات‌رسانی به مسافران ایجاد نشود.»

کد خبر 798188

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha