مجموع نظرات: ۱
پنجشنبه ۲۷ مهر ۱۴۰۲ - ۰۷:۵۴
۰ نفر

اگردر دلتان ‌رویای تماشای طلوع آفتاب در سلسله‌کوه البرز رادارید و اگر به‌دنبال طبیعت بکر و هوای دلپذیر کوهستانید، دره وسمیه بهترین انتخاب برای تحقق این هدف است. این دره کمتر شناخته شده، مکانی زیبا و خوش آب‌وهوا برای گذران تعطیلات و خلق یک روز ماندگار برای گردشگران است.

دره وسمیه

همشهری - سعیده مرادی: یکی از معدود اماکن گردشگری کرج که فقط برای ساکنین کرج شناخته شده است، منطقه کوهستانی دره وسیه در شرق کرج است. دره‌ای که اگرچه  جاده پرترافیک چالوس از کنار آن می‌گذرد، اما به علت ناآگاهی مسافران از این منطقه زیبا، همچنان خلوت و ناشناخته باقی مانده است.

از ابتدا تا انتهای دره به طور متوسط حدود ۲ ساعت طول خواهد کشید. سراسر مسیر از کنار درختان سبز و مناظر زیبا می‌گذرد. در مسیر شیب وسیه ملایم بوده و چشمه‌های متعددی در راه وجود دارد و با توجه به وجود درختان زیاد، امکان استفاده از هیزم خشک با هدف روشن کردن آتش مهیاست. در انتهای مسیر که دره پایان می‌یابد درختان نیز تمام شده و پوشش منطقه به صورت چمن ظاهر شده که ۲ چشمه آب گوارا در نزدیکی آن قرار دارد. در بیشتر فصول سال، از میان دره، جویباری خنک جاریست. از درختان معروف این دره، همانند سایر دره های البرز، درخت بید وحشی و توت بیشتر به چشم می‌خورد و لابلای چشمه‌های اطرافش نیز درختچه‌های تمشک و زرشک هم وجود دارد.

کد خبر 797768
منبع: روزنامه همشهری

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بردیا IR ۱۹:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۷
    0 0
    اسمش دره وسیه هسیت وسمیه چیه ؟؟؟؟؟؟؟؟