رئیس مرکز وکلای قوه قضائیه از شناسایی ساختمان‌های ناایمن پر تردد در استان‌ها خبر داد و گفت: در هر استان هشت تا ۱۰ ساختمان ناایمن پر تردد شناسایی و لیست آنها مشخص شده است.

حسن عبدليان پور

به گزارش همشهری آنلاین، حسن عبدلیان پور در یکصد و هشتاد و سومین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران که به عنوان مهمان ویژه حضور پیدا کرده بود با تأکید بر لزوم ادامه همکاری شورای شهر تهران و قوه قضائیه برای خدمت گذاری به مردم، افزود: وکلا در طول هفته در ۳۰۰ مسجد در سراسر کشور حضور دارند و از مشکلات مردم گره گشایی می‌کنند. بیش از ۱۳۰۰ وکیل در مساجد از حقوق افرادی که به هر دلیلی توانایی اخذ وکیل ندارند، دفاع و به آنها خدمات ارائه می‌دهند تا هیچ یک از مردم به دلیل فقر دغدغه وکیل نداشته باشند.

رئیس مرکز وکلای قوه قضائیه با تأکید بر اینکه در مباحث کارشناسی نیز اقدامات بزرگی انجام شده است، افزود: تمام کارشناسان در کشور بکار گرفته شدند تا ساختمان‌های ناایمن پر تردد را شناسایی کنند و با تلاشی که انجام شد و در هر استان، هشت تا ۱۰ ساختمان ناایمن پر تردد شناسایی و لیست آن مشخص شد و اگر در آینده اتفاقی روی دهد به عنوان حقوق عامه موضوع را پیگیری خواهیم کرد.

وی افزود: همچنین یکی از اقدامات ما، تدوین دستورالعمل اجرایی مشاوران خانواده و ساماندهی این افراد بوده است. ما می‌توانیم از مشارکت شورای شهر به عنوان یک نهاد مدنی بهره بگیریم.

عبدلیان پور با اشاره به استقرار وکلا و حقوق‌دانان در سرای محلات گفت: مشکلات حقوقی مردم در سرای محلات توسط وکلای ما رسیدگی می‌شود که انتظار می‌رود همکاری لازم توسط مدیریت شهری در این زمینه صورت بگیرد. از شورای شهر تهران نیز درخواست می‌کنیم در راستای ارج نهادن به وکلا و حقوق دانان معبر یا بوستانی را در سطح شهر تهران به نام وکیل یا کارشناس نامگذاری کنند.

کد خبر 797405

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha