«لرستان نما» جدیدترین نرم‌افزار گردشگری استان لرستان است که از سوی یک دانش‌آموز دبیرستانی طراحی شده‌است.

امیر رضا سلیمانی

به گزارش همشهری آنلاین، «امیررضا سلیمانی» دانش‌آموز پایه دوازدهم در رشته ریاضی برای حضور در جشنواره کشوری «امید فردا» نرم‌افزار «لرستان نما» را طراحی کرده و در این رویداد برگزیده کشوری شد. او به همشهری می‌گوید: «وقتی دیدم به جاذبه‌های گردشگری استان لرستان چنان که باید و شاید پرداخته نشده، تصمیم گرفتم نرم‌افزاری را طراحی کنم که از طریق بازی تمام جاذبه‌های گردشگری استان را به تصویر بکشد.»
سلیمانی در توضیح بیشتر می‌گوید: «این نرم‌افزار قابلیت نصب روی گوشی تلفن همراه دارد و مخاطب با دیدن تصویر می‌تواند اسم اثر تاریخی یا طبیعی را کامل کند و به مرحله بعد برود. در مراحل بعدی هم فیلمی از آن جاذبه گردشگری تماشا کند.»
سلیمانی معتقد است حالا که در عصر ارتباطات هستیم از راه همین گوشی‌های تلفن همراه می‌توانیم به تمام ایران سفر کنیم و سفر مجازی هم نوعی گردشگری به حساب می‌آید.
او ادامه می‌دهد: «این نرم‌افزار تا کنون با معرفی 31 جاذبه گردشگری استان لرستان در حجم 27 مگابایت به جشنواره ارائه شده، اما قابلیت گسترش بیشتری نیز دارد.»
سلیمانی می‌گوید: «استان لرستان به دلیل قرارگیری در رشته کوه‌های زاگرس جاذبه‌های طبیعی زیادی اعم از آبشارها و دریاچه‌ها و جنگل‌ها و نیز آثار باستانی مختلف از جمله پل‌ها، دژها دارد. اما بیشتر مردم لرستان را فقط به قلعه فلک‌الافلاک می‌شناسند.»
امیررضا که دانش‌آموز سال آخر دبیرستان تیزهوشان شهید بهشتی خرم‌آباد است، پیش از این نیز در مقطع متوسطه اول با شرکت در بخش وبلاگ‌نویسی در جشنواره امید فردا شرکت کرده و نفر اول استان شده‌بود. او می‌گوید: «آن زمان هم دغدغه من جاذبه‌های گردشگری استان بود و به معرفی آداب و رسوم خاص لرستان پرداختم.»
سلیمانی برای تحصیلات دانشگاهی خود رشته مهندسی کامپیوتر را انتخاب کرده، می‌گوید که با حمایت از ایده‌های تازه دانش‌آموزان، برنامه‌نویسان حرفه‌ای تر وارد عمل می‌شوند و نتیجه کارشان به بار می‌نشیند.
جشنواره فرهنگی و هنری «امید فردا» جشنواره‌ای با هدف استعدادیابی هنری و مهارتی دانش آموزان و سوق دادن آنها به سمت تولید آثار فاخر است که هرسال در رشته‌های هنری از جمله هنرهای نمایشی، آوایی، ادبی، رسانه، فضای مجازی و هنرهای دستی و تجسمی برگزار می‌شود.

کد خبر 797360

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha