روزنامه نیویورک‌تایمز مدعی شد که حمله زمینی ارتش رژیم صهیونیستی به علت شرایط آب‌وهوایی به تعویق افتاده است.

وزارت بهداشت + غزه

به گزارش همشهری آنلاین روزنامه نیویورک‌تایمز آمریکا مدعی شد که ارتش رژیم صهیونیستی طبق برنامه قصد داشت در این هفته به غزه حمله کند، اما به علت بدی شرایط آب‌وهوایی این حمله چند روز به تعویق افتاده است.

پیش از این بسیاری از مقامات غربی و کارشناسان به رژیم صهیونیستی نسبت به حمله زمینی به غزه و گرفتارشدن در باتلاق هشدار داده بودند.

 «جوزف بورل»، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا دیروز شنبه اعلام کرد که طرح رژیم صهیونیستی برای کوچاندن بیش از یک میلیون نفر از شمال غزه طی یک روز «کاملا غیرممکن» است.

بورل که هم‌اکنون در چین به سر می‌برد در نشستی خبری در پکن دراین‌باره گفت: من به عنوان نماینده رسمی اتحادیه اروپا می‌گویم که این طرح کاملاً غیرممکن است. تصور کنید…انتقال بیش از یک میلیون نفر طی ۲۴ ساعت در منطقه‌ای مانند غزه، قطعاً منجر به یک بحران انسانی می‌شود.

رسانه‌های صهیونیستی اعلام کردند که ارتش رژیم صهیونیستی روز جمعه از فلسطینیان ساکن در شمال غزه خواست تا محل خود را ترک کرده به جنوب این منطقه بروند. این رژیم مهلت کوتاه ۲۴ ساعته به ساکنان شمال غزه برای تخلیه این منطقه داده است. علت اصلی طرح این درخواست، این ادعای ارتش اسراییل است که اعضای گردان‌های عزالدین قسام در تونل‌ها و زیر منازل غزه و همچنین در ساختمان‌هایی که غیرنظامیان در آن زندگی می‌کردند، مخفی شده‌اند. بنابراین، برای اینکه غیرنظامیان در حمله رژیم کشته یا زخمی نشوند، باید شمال غزه را ترک کنند.

برخی منابع به نقل از آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا گزارش دادند که رژیم صهیونیستی قصد دارد غزه را «با خاک یکسان کند.» بنابراین، طرح انتقال یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر از مردم شمال غزه را مطرح کرده است که این جمعیت ابتدا به مصر منتقل شده و سپس در کشورهای عربستان، اردن، قطر و امارات توزیع خواهند شد.

گفته می‌شود رژیم صهیونیستی از روز یکشنبه جنگ زمینی را آغاز خواهد کرد. در همین راستا، میدل ایست نیوز نوشت: «در راهروهای دستگاه‌های اطلاعاتی اسراییل این خبر به گوش می‌رسد که اسراییل در نظر دارد اسرای خود را که به دست حماس افتاده‌اند از هم‌اکنون کشته به حساب آورد.» حماس این طرح رژیم را جنگ روانی عنوان کرد، اما به نظر می‌رسد رژیم اشغالگر قدس با حملات هوایی همه‌جانبه مرتکب کشتار دیگری می‌شود و با این مهلت سعی دارد خود را از جنایت جنگی تبرئه کند.

کد خبر 797311
منبع: مهر

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 7
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 5
  • IR ۰۸:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۳
    8 15
    بعید نیست این دروغ اسرائیل باشد تا حمله زمینی خودش را غافلگیرانه انجام دهد البته بعید می دانم بتواند حماس را غافلگیر کند چون انها منتظر هستند اسرائیل در تله حمله زمینی به غزه بیافتد ولی هنوز اسرائیل کاملا تحریک نشده و وارد غزه نمیشود. به اسرائیلی های ترسو می گویم اگر جرات دارید زمینی حمله کنید ما منتظریم
  • IR ۰۸:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۳
    10 3
    اگر تاخیری هست تحت فشار افکار برای تخلیه مردم عادی ست والا حملات مرگبار هوایی که برباعث و بانیش لعنت ادامه داره ،
  • BM ۱۰:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۳
    5 10
    اسرائیل درمانده و ضعیف هستش. تمام تبلغاتهایش پوشالی. ارتش بسیار ضعیف.و ناتوانی داره . تا الان این کشتارهای براه انداخته .فقط وفقط پرباران هوای بود.الان هم به بهانه‌ای شرایط جوی وغیر حمله زمینی را به تطبیق می اندازه. مرد میدان نیستند. اگر مرد میدان بودن دنبال بهونه نبودند. اعتقاد می‌جنگد. نه سلاح و مهمات.انها اعتقادی ندارند.که بپاش ایستادگی کنند. آنها همه چیز را مادی .پول میبینند. ۶۰ سال پولش کارشون پایان نداده.
  • IR ۱۰:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۳
    5 11
    ساعت صفر حزب الله برای اسرائیل نزدیک است. کابوس شلیک 130.000 موشک از جنوب لبنان به حیفا و تل آویو و گنبد سوراخ سوراخ آهنین در اسرائیل
  • پایان اسرائیل با جنگ زمینی به غزه رقم میخورد IR ۱۳:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۳
    5 6
    هرگونه حمله زمینی به غزه با ورود نیروهای مقاومت از جنوب لبنان و غرب سوریه و موشک باران حیفا و تل آویو همراه خواهد بود و قطعا اسرائیل توان مقابله همزمان با تمام گروه های مقاومت را ندارد خصوصا ارسال نیرو از حشدشعبی عراق و پرتاب موشک از سمت یمن هم اضافه میشود. حماس هم به تنهایی نشان داده هم شگفتانه زیاد دارد و هم نیروهای زبده اش در اوج آمادگی نظامی قرار دارند.
  • IR ۱۳:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۳
    2 4
    مجازات صهیونیست ها را به زودی زود شاهد خواهیم بود. چه وجود شروع نبرد زمینی را پیدا کنند و چه در سوراخ هایشان پنهان شوند. جنایتکار باید مجازات شود.
  • ستاره IR ۱۵:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۳
    4 0
    خدابا خودت مظلومان فلسطین را یاری کنی یا مهدی ادرکنی